  • 1. Data: 2007-04-18 05:12:30
    Temat: działka rolna zabudowana
    Od: "d...@c...org" <d...@c...org>

    witam,
    kupiłem 3 miesiące temu działkę rolną zabudowaną, w chwili obecnej
    jestem zmuszony ją sprzedać.
    1. czy rożnica między ceną zakupu a ceną za którą sprzedam działkę
    traktowana jest jako dochód i w związku z tym zapłacę podatek od
    wzbogacenia (dochodowy) lub jakiś inny?
    2.proszę jeszcze napisać, ile czasu należy mieć nieruchomość, aby móc ją
    sprzedać bez płacenia wyżej wymionego podatku?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-18 11:16:33
    Temat: Re: działka rolna zabudowana
    Od: "Anna S." <a...@g...pl>

    d...@c...org <d...@c...org> napisał(a):

> [...]
    > 1. czy rożnica między ceną zakupu a ceną za którą sprzedam działkę
    > traktowana jest jako dochód i w związku z tym zapłacę podatek od
    tak, to podatek dochodowy i w tej chwili od 01 stycznia 2007 wynosi 19%,
    jeżeli nabycie było jeszcze w grudniu 2006, to też jest ale 10%
    (wg "starych" zasad)

    > 2.proszę jeszcze napisać, ile czasu należy mieć nieruchomość, aby móc ją
    > sprzedać bez płacenia wyżej wymionego podatku?
    5 lat, tyle że pełnych lat podatkowych!! czyli jak nabycie było w 2007 to
    bez podatku dochodowego można sprzedać dopiero 01 stycznia 2013 roku. Są też
    (przynajmniej były) różne zwlnienia od tego podatku, ale o to najlepiej
    indywidulanie dowiadywać się w Urzędzie Skarbowym

    > pozdrawiam
    również pozdrawiam