  • 1. Data: 2007-04-17 20:38:41
    Temat: notarialny zakup działki
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@g...totez.pl>

    Planujemy zakupić działke budowlaną. Czy jako małżeństwo koniecznie musimy
    się razem stawić przed notariuszem.
    Jakaś graniczna kwota tranzakcji.
    Czy mogę sam załatwić sprawę z notariuszem bez notarialnego upoważnienia od
    żony ?
    W jednym terminie zgromadzić troje ludzi (ja, żona, notariusz) to już spory
    wyczyn
    Problemem nie jest brak zgody żony, lecz brak czasu

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2007-04-17 21:00:59
    Temat: Re: notarialny zakup działki
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bartosz Augustyniak napisał(a):
    > Planujemy zakupić działke budowlaną. Czy jako małżeństwo koniecznie musimy
    > się razem stawić przed notariuszem.
    Dzialke chcesz kupic sam czy z zona? Jesli sam, to zona nie jest do
    niczego potrzebna.
    > Jakaś graniczna kwota tranzakcji.
    > Czy mogę sam załatwić sprawę z notariuszem bez notarialnego upoważnienia od
    > żony ?
    Notariusz musi widziec wsystkie osoby bedace strona transakcji (bez
    wzgledu na kwote)
    > W jednym terminie zgromadzić troje ludzi (ja, żona, notariusz) to już spory
    > wyczyn
    IMHO co najmniej 4 - Wy, notariusz i sprzedajacy. Ale bez przesady - jak
    ja kupowalem mieszkanie, to potrzebne byly 4 osoba
    (My+sprzedajacy+notariusz) a kolejna transakcja po nas - notariusz + 4
    sprzedajacych + 2 kupujacych. I jakos im sie udalo ;P
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-04-17 21:23:14
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@g...totez.pl> napisał w
    wiadomości news:f03bfi$an5$1@news.onet.pl...
    > Planujemy zakupić działke budowlaną. Czy jako małżeństwo koniecznie musimy
    > się razem stawić przed notariuszem.

    Nie musicie. Oswiadczysz, ze kupujesz dzialke z majatku osobistego do
    majatku osobistego i masz z glowy. Tylko, ze zona wtedy nie bedzie
    wspolwlascicielka dzialki. A jesli bedzie jakis konflikt to moze sie okazac,
    ze zona bedzie chciala podwazyc Twoje oswiadczenie o kupnie za srodki z
    majatku osobistego...
    Jesli chcecie ta dzialke kupic wspolnie to zona musi sie stawic na akcie
    razem z Toba ewentualnie Ty stawiasz sie z notarialnym pelnomocnictwem od
    zony.

> [...]
    > spory
    > wyczyn
    > Problemem nie jest brak zgody żony, lecz brak czasu

    Wiec niech zona podejdzie do notariusza kiedy znajdzie czas i udzieli Ci
    pelnomocnictwa do zakupu tej dzialki, Ciebie przy tym byc nie musi. A majac
    pelnomocnictwo to kupisz dzialke kiedy znajdziesz czas :-)

    Pozdrawiam
    Deni

  • 4. Data: 2007-04-17 23:59:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz Augustyniak napisał(a):
    > Planujemy zakupić działke budowlaną. Czy jako małżeństwo koniecznie musimy
    > się razem stawić przed notariuszem.

    Jeśli nie macie rozdzielności majątkowej - musicie przyjść razem, albo
    musiesz mieć notarialne upoważnienie.

    > Jakaś graniczna kwota tranzakcji.

    Nie łudź się - każdy zakup działki budowlanej przekracza granicę
    zwykłych, codziennych wydatków ;)

    > Czy mogę sam załatwić sprawę z notariuszem bez notarialnego upoważnienia od
    > żony ?

    Patrz wyżej.

    > W jednym terminie zgromadzić troje ludzi (ja, żona, notariusz) to już spory
    > wyczyn

    Warto jeszcze sprzedającego przyprowadzić ;->

  • 5. Data: 2007-04-18 04:46:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jeśli nie macie rozdzielności majątkowej - musicie przyjść razem, albo
    > musiesz mieć notarialne upoważnienie.

    A to niby dlaczego? Owszem, na zakup nieruchomości wymagana jest zgoda
    małżonka, ale nie ma przeszkód by została wyrażona później - w formie
    aktu notarialnego (art.63par1 kc). Zgoda to coś innego niż konieczność
    bycia stroną umowy. A to co nabędzie jeden z małżonków i tak wejdzie do
    majątku wspólnego. Zresztą nawet oświadczeń składających się na umowę
    nie trzeba przecież składać jednocześnie (jeśli oboje małżonkowie
    mieliby być stroną umowy).
    Pozostaje przekonanie do takiego rozwiązania drugiej strony, bo do czasu
    wyrażenia zgody przez małżonka los umowy jest niepewny.

    KG

  • 6. Data: 2007-04-18 08:05:42
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Bartosz Augustyniak <o...@g...totez.pl> napisał(a):

    > W jednym terminie zgromadzić troje ludzi (ja, żona, notariusz) to już spory
    > wyczyn

    Ło matko, ludzie to mają problemy. Jak kupowaliśmy działkę, to było 2
    sprzedających + 4 kupujących (+ żona jednego z kupujących) i jakoś się udało.

    --
    JoP

  • 7. Data: 2007-04-18 17:25:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Deni" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wspolwlascicielka dzialki. A jesli bedzie jakis konflikt to moze sie
    > okazac, ze zona bedzie chciala podwazyc Twoje oswiadczenie o kupnie za

    Żona i tak musi być, aby wyrazić zgodę na taki zakup w akcie
    notarialnym.

  • 8. Data: 2007-04-18 20:23:55
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Żona i tak musi być, aby wyrazić zgodę na taki zakup w akcie
    > notarialnym.

    do majątku osobistego? a niby z jakiej racji?
    zresztą w ogóle nie musi być

    KG

  • 9. Data: 2007-04-19 15:46:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    IMHO działanie jednego małżonka może przysporzyć majątku wspólnego (czyli może
    jednoosobowo nabyć), nie może natomiast
    mu ująć (czyli do zbycia potrzebni już są obydwoje).
    Gdyby natomiast mieli rozdzielność majątkową, już do nabycia potrzebni byliby
    obydwoje.
    JaC

  • 10. Data: 2007-04-19 16:50:35
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > mu ująć (czyli do zbycia potrzebni już są obydwoje).
    > Gdyby natomiast mieli rozdzielność majątkową, już do nabycia potrzebni

    Czy na pewno tak jest? To po kiego g.... jest rozdzielnosc?