  • 1. Data: 2007-06-18 11:05:56
    Temat: ZUS - czy ma prawo?
    Od: "Anuha " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam, ja z bardzo waznym pytaniem... czy Zus ma prawo zabrac wszystkie srodki
    z konta bez powiadomienia ze jest zadluzenie, ze jakis moze wyrok zapadl...
    moj tata prowadzil firme. Pare lat temu zostala zamknieta. Dodam ze ksiegowa
    byla oplacana za prowadzenie papierkow. Dzis tata wrocil z Danii wplacil kase
    na konto i okazalo sie ze wszystkie zrodki w kwocie 5000 zl zostaly zabrane z
    konta. Zadno pismo nie przyszlo. Tata sie wyprowadzil 2 lata temu wraz z zona
    do zakupionego domu. Adres zameldowania ma juz inny a ZUS podobno przysylal do
    nas na stary adres zameldowania powiadomienia ale tego niekt nie odbieral
    poniewaz on juz jest dawno stad wymeldowany. Czy zus mial prawo zabrac
    WSZYSTKIE srodki bez wiedzy dluznika? Nam o tym zadluzeniu nic nie wiadomo.
    Bank takze nic ie wiedzial z jakiego powodu zablokowane jest konto, dopiero w
    glownej siedzibie powiedzieli ze to ZUS. Tyle ze bank nie poinformowal mojego
    taty o tym ze konto zostalo zablokowane dnia 6 czerwca 2007 roku. Dzis 18
    czerwca wplacil pieniadze i stan konta jest zerowy. Zus nie poinformowal o
    zadluzeniu, bank nie poinformowal o zadluzeniu czy obciazeniu rachunku
    jakimkolwiek dlugiem, bank takze nie poinformowal ze konto zostalo zablokowane
    z dniem 6 czerwca. Teraz brak srodkow do zycia. Co mozna z tym zrobic? I czy
    ksiegowa ktora byla oplacona i byc moze nie dotrzymala platnsci czy z tego
    tytulu mzna ja jakos obciazyc powstalym dlugiem? Dziekuje.

  • 2. Data: 2007-06-18 11:31:07
    Temat: Re: ZUS - czy ma prawo?
    Od: Jaruś <j...@g...com>

    Z tego co kojarzę, to jeżeli księgowa nie załatwiła sobie wcześniej
    różowych (czy jakoś tak) papierów, miała prawo do wykonywania zawodu
    to odpowiada prawnie za zainstniałą sytuację... i co z tego? ZUS
    winien poinformować Was o zaistniałej sytuacji... i co z tego? ZUS
    jest organizacją typu "państwo w państwie" i wiele innych osób kłóci
    się z nimi także o znacznie większe kwoty. Powstało mnóstwo
    organizacji poza państwowych, które pomagają takim osobom jak Wy,
    ale... co z tego. Procesy z ZUSem toczyć się mogą latami, a do tego
    czasu trzeba jakoś żyć... tylko nikt nie wpadł na pomysł jak:/

    Jedyna sensowna rada: znajdź w twoim mieście organizacje taką, o
    jakiej pisałem i zgłoś się do nich. Oni na pewno nie pozostawią Cię
    samej/samego.

  • 3. Data: 2007-06-18 15:05:11
    Od: "::WireFree::" <spamerskie@robotydo devnull.pl>

    ZUS ma wszystkie prawa i g... im zrobisz ! W tym dziwnym kraju moga cie
    pokroic sprzedac i jeszcze wystawic na to rachunek do zaplaty.

    Pewnie komornik zajal konto sprawdz w skarbowce zadluzenie .