    From: "Kazio" <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Meldunek a właściwie jego brak
    Date: Fri, 25 Oct 2013 23:00:49 +0200

    Witam

    Jest taka oto sprawa.

    W czerwcu 2011 roku, będąc głównym najemcą mieszkania komunalnego,
    otrzymałem (po rozpatrzeniu mojego wniosku przez UM Wrocławia) decyzję o
    wymeldowaniu z urzędu osoby (bliskiej) która od długiego czasu nie
    zamieszkiwała ze mną w mieszkaniu. Ta osoba nie odwołała od decyzji, ta się
    uprawomocniła i było po sprawie.

    W 2013 roku nabyłem mieszkanie od Gminy i jestem jego właścicielem (oprócz
    mnie jedyną osobą zameldowaną w mieszkaniu w chwili wykupu była i jest moja
    żona :) ).

    Jak się niedawno okazało, ta osoba od ponad dwóch lat posługuje się dowodem
    osobistym w którym widnieje adres pod którym nie jest zameldowana (jest to
    ten sam adres z którego została na mój wniosek wymeldowana z urzędu).

    Wiem że ta osoba podpisała w między czasie umowy z różnymi firmami, m.in.
    telekomunikacyjnymi posługując się fałszywym meldunkiem. Zawierała również
    umowy zlecenia w pracy na fałszywy adres zameldowania (cały czas jeden i ten
    sam).

    Ostatnio zaczęło przychodzić do tej osoby na mój adres sporo korespondencji
    zarówno listami zwykłymi jak i poleconymi. Polecone głównie z sądu. Zaczęło
    być to dla mnie uciążliwe.

    Powiedzcie proszę czy sama wizyta na poczcie i złożenie pisma-dyspozycji że
    taka osoba od dawna już nie jest zameldowana pod danym adresem spowoduje
    zaprzestanie dostarczania do mnie jej listów, czy mogę udać się np. do
    konkretnej firmy (np. T-Mobile) i zgłosić fakt że zostali oszukani przez tą
    osobę (generalnie wiem przy jakiej ulicy mieszka ta osoba ale nie znam
    dokładnego adresu).

    Zależy mi na tym żeby dać nauczkę tej osobie ponieważ jest mi winna pewną
    sumę gotówki (niewielką jej część mi oddała) i poniekąd muszę się chyba
    pogodzić z tym że jej nie odzyskam.

    I drugie pytanie - czy znając tylko adres pod którym zamieszkuje dana osoba
    (wynajmuje pokój i w chwili obecnej nie posiada stałego miejsca
    zameldowania) mogę założyć jej sprawę o zwrot pożyczki (dowodami są przelewy
    z mojego konta z tytułem "POŻYCZKA" oraz przelew z konta tej osoby części
    pożyczki z tytułem "ZWROT POŻYCZKI")

    POZDRAWIAM

    Marcin