eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????

  • 1. Data: 2005-03-01 19:07:19
    Temat: MediaMarkt nie zwraca pieniążków za zakupiony sprzęt, który nie spełnia oczekiwań klijenta !!! Czy to zgodne z prawem konsumenta????
    Od: "Marcin Szczepanek" <a...@z...w.sigu>

    Witam Wszystkich

    Każdy zakupiony towar w MediaMarkt można testować przez 7 dni i ewentualnie
    zwrócić jeśli jest wadliwy i wymienić na ten sam lub inny, ale nie tańszy.
    Kupiłem monitor LCD, który ma rozmazane literki. Po 3 dniach testowania nic
    się nie zmieniło więc zaniosłem towar do sklepu, aby go wymienić, jednak
    okazało się że wszystkie te modele mają taki wadliwy obraz. Nie chcą mi
    zwrócić kosztów tego zakupu!!!!!!!

    Czy są jakieś przepisy które mówią jak w takich przypadkach postępować,
    kiedy klijent kupił towar który nie spełnia jego oczekiwań, to może otrzymać
    zwrot kosztów zakupu?????
    Wydaje się że w demokratycznym kraju tak powinno być, proszę Was o pomoc i
    wskazanie przepisów prawa w tym zakresie.

    pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-03-01 19:17:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Szczepanek napisał(a):
    > Czy są jakieś przepisy które mówią jak w takich przypadkach postępować,
    > kiedy klijent kupił towar który nie spełnia jego oczekiwań, to może otrzymać
    > zwrot kosztów zakupu?????

    Nie spełnia oczekiwań - nie.
    Natomiast jeśli jest niezgodny z umową (czyli m.in. wadliwy), a wymiana
    i naprawa są niemożliwe, można odstąpić od umowy (art.8 ust.4 ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). A jeśli nie jesteś
    konsumentem - przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi (o ile nie zostały
    wyłączone w umowie).
    Nie wypowiadam się czy w tym przypadku istnieje niezgodność z umową...

    > Wydaje się że w demokratycznym kraju tak powinno być, proszę Was o pomoc i
    > wskazanie przepisów prawa w tym zakresie.

    Tak z ciekawości... Co ma demokracja do tego?

    KG

  • 3. Data: 2005-03-01 19:21:49
    Od: "Kubaz" <k...@W...tlen.pl>

    > Nie spełnia oczekiwań - nie.
    > Natomiast jeśli jest niezgodny z umową (czyli m.in. wadliwy), a wymiana

    teraz jest tak, ze m.in. z supermarketow produkt mozna testowac przez iles
    dni (moze i te 7) - w tym czasie mozna zwrocic bez podania przyczyny a jesli
    sie nie zwroci to po tym czasie otrzymuje sie gwarancje.
    Czy sie myle?

    --
    Kubaz

  • 4. Data: 2005-03-01 19:29:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Kubaz napisał(a):
> [...]
    > dni (moze i te 7) - w tym czasie mozna zwrocic bez podania przyczyny a jesli
    > sie nie zwroci to po tym czasie otrzymuje sie gwarancje.

    ale to zależy od sprzedawcy

    KG

  • 5. Data: 2005-03-01 19:57:12
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > ale to zależy od sprzedawcy

    udzielenie gwarancji tak, ale nie prawidlowe zachowanie wg przepisow w/w
    ustawy...

  • 6. Data: 2005-03-01 20:02:47
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > ale przyjęcie zwrotu każdego towaru w ciągu 7 dni nie ma nic wspólnego z
    > w/w ustawą

    nie ma, ale jesli monitor nie nadaje sie pracy, bo ma rozmazane litery to
    imho jak najbardziej mowimy tu o zastosowaniu w/w ustawy... w koncu
    konsument kupujac monitor domniema, ze bedzie mial normalny, prawidlowy
    obraz, jak ty czy ja w tej chwili a nie rozmazane litery, no chyba ze
    producent gdzies informuje o tym duzymi literami i konsument byl tego
    swiadom...

  • 7. Data: 2005-03-01 20:03:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

  • 8. Data: 2005-03-02 01:11:43
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|tpi.pl>

> [...]
    > Kupiłem monitor LCD, który ma rozmazane literki. Po 3 dniach testowania nic
    Moze sproboj ustawic rozdzielczosc w panelu sterowania karty graficznej
    na taka
    jak ma monitor i pobaw sie guziczkami i menu ekranowym
    Tam sa takie opcje jak clock i phase tym sie powinno dac to wyregulowac.
    Jak sie nie da to znaczy ze jest to egzemplarz wadliwy i powinni co go
    wymienic bez zajakniecia na wolny od wad albo zwrocic kase.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2005-03-02 06:42:20
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 1 Mar 2005 20:07:19 +0100, Marcin Szczepanek wrote:
    > Kupiłem monitor LCD, który ma rozmazane literki.

    Az mi glupio napisac, ale kto wie...

    Rozdzielczosc ekranu masz ustawiona na natywna rozdzielczosc LCDka?
    Na 100%? Nie zmuszasz LCDka do skalowania obrazu?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 10. Data: 2005-03-02 08:05:09
    Od: DonWito <d...@W...poczta.onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Mar 2005 20:17:21 +0100 napisałeś / napisałaś:

    > Nie spełnia oczekiwań - nie.

    No dobra - ale załóżmy, że w kilku miejscach w wiadomym markecie są
    wywieszone ogłoszenia brzmiące: "jeśli sprzęt zakupiony u nas nie spełni
    Twoich oczekiwań - w ciągu 7 dni od zakupu możesz go zwrócić.";
    co więcej - obsługa w serwisie doradza klientom zaraz po zakupach, aby
    nie stemplowali kart gwarancyjnych, tylko najpierw sprawdzili sprzęt w
    domu i gdyby nie spełniał ich oczekiwań - zwrócili go w ciągu 7 dni".

    czy w takim przypadku istotną częścią umowy kupna-sprzedaży, która może
    w sposób decydujący wpłynąć na decyzję potencjalnego klienta, nie jest
    *zobowiązanie* sklepu do przyjęcia towaru w ciągu 7 dni gdyby nie
    spełniał on oczekiwań klienta?

    w takim wypadku rozumiem, że istotne jest to, jak dokładnie brzmi napis
    na tych ulotkach, tabliczkach reklamowych: czy "jeśli sprzęt nie
    spełni Twoich oczekiwań" czy "jeśli sprzęt okaże się
    niesprawny" ...?

    pozdrawiam!
    w.