  • 1. Data: 2005-07-21 19:52:19
    Temat: Matura, studia - pilne
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Dzien dobry!

    Jest dobrze, ale:

    Dostałam się na chemię i najdalej jutro muszę
    dostarczyc ORYGINAŁ świadectwa maturalnego.

    Oryginał leży jednak na Akademii Medycznej,
    gdzie bardziej chcę się dostać. Ale rekrutacja
    na Akademię rozstrzygnie się w sierpniu.
    Akademia bezwarunkowo żądała tylko i wyłącznie
    oryginału (scyzoryk sam sie otwiera, bo niby czemu).

    Chemia nie chce słyszeć o dostarczeniu oryginału
    później.

    Akademia nie chce słyszeć o udostępnieniu ORYGINAŁU
    choć leży tam niepotrzebnie. Czeka do sierpnia ...
    Oczywiście mogę go wyrwać, ale wtedy koniec z akademią.

    Dla mnie to draństwo.
    Może jakieś sugestie? Może ktoś też to przechodził?
    --
    Myka

  • 2. Data: 2005-07-21 20:31:08
    Temat: Re: Matura, studia - pilne
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Vectra" <a...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oczywiście mogę go wyrwać, ale wtedy koniec z akademią.
    >
    > Dla mnie to draństwo.
    > Może jakieś sugestie? Może ktoś też to przechodził?

    a notariusz?

  • 3. Data: 2005-07-21 21:30:06
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "Vectra" <a...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości

    Zawiadom szkole ktora wystawila swiadectwo maturalne, ze zagubilas
    swiadectwo... wystawia duplikat. Ale zeby nie bylo niedomowien to obejscie
    prawa. Gdy sie wyjasnie (znajdzie) oryginal nalezy zawiadomic szkole ze sie
    odnalazlo. Moze sie uda na czas. Niestety obecnie uczelnie moga sobie zadac
    wedlug uznania jesli chodzi o rekrutacje. mozesz zadac podstawy prawnej ale
    nie oszukujmy sie...walka z osoba ktora ma cie przyjac to stapanie po
    naprawde cienkim lodzie...cos jak jazda na lyzwach w listopadzie.
    Pozdr. Maver

  • 4. Data: 2005-07-21 21:34:34
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Vectra" <a...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie to draństwo.
    > Może jakieś sugestie? Może ktoś też to przechodził?

    A sa szanse na zalatwienie odpisu swiadectwa maturalnego?

  • 5. Data: 2005-07-22 00:24:15
    Od: "Tiger" <s...@a...pl>

    Maja obowiazek udostepnic oryginal. To Twoja wlasnosc. Skladasz
    oswiadczenie, ze oryginal pobrano i zostanie zwrocony w danym terminie. W
    dziekanacie robia sobie kopie i poswiadczaja na wlasny uzytek. Jezeli nie
    beda tego chcieli zrobic - blyskawicznie zglaszaj skarge do MENiSu, podajac
    nazwiska i daty zdarzen. Uczelnia nie moze zgodnie z prawem odmawiac Ci
    dalszego prowadzenia rekrutacji, jezeli udowodniles przy pomocy dokumentu,
    ze masz zdana mature. W razie watpliwosci, gdyby nie chcieli Ci wydac, dzwon
    na miejscu do kuratorium oswiaty i ministerstwa. Taki bandytyzm nadaje sie
    dla Rzecznika Praw Obywatelskich... duh. Wewnetrzne regulacje uczelni nie
    moga naruszac praw obywatelskich.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 6. Data: 2005-07-22 06:35:28
    Temat: pytanie o odpis, też pilne...
    Od: "KasiaG" <j...@N...gazeta.pl>

    Mam podobną sytuację tzn dostałam się właśnie na wymarzone studia, tyle że
    mój orginał świadectwa trzyma uczelnia (prywatna, studiowałam tam przez rok)
    i nie chce wydać. Mniejsza o uczelnię, z nimi sobie poradzę tyle że trochę
    to potrwa. Chodzi mi raczej o to, że mam odpis świadectwa a nie wiem czy
    odpis to dla uczelni (tej do któej włłaśnie się dostałam) to samo co
    orginał? Poza tym już wcześniej wysłałam im notarialnie poświadczoną kopię
    odpisu, czy to im powinno wystarczyć czy muszę jednak złożyć orginał odpisu?
    U mnie też sprawa jest pilna, mam czas do środy.
    Proszę, odpowiedzcie!

  • 7. Data: 2005-07-22 07:44:43
    Od: k...@o...pl

    > Zawiadom szkole ktora wystawila swiadectwo maturalne, ze zagubilas
    > swiadectwo... wystawia duplikat.

    ZONK, obecnie świadectwa maturalnego nie wystawia szkoła, a Okręgowa Komisja
    Egzaminacyjna, chyba że mamy do czyniania z tzw. "starą maturą".

  • 8. Data: 2005-07-22 08:01:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ZONK, obecnie świadectwa maturalnego nie wystawia szkoła, a Okręgowa
    > Komisja
    > Egzaminacyjna, chyba że mamy do czyniania z tzw. "starą maturą".

    Tak, ale pismo trzeba złożyć w szkole.

  • 9. Data: 2005-07-22 08:06:52
    Od: "Kasjan" <k...@o...pl>

    > Tak, ale pismo trzeba złożyć w szkole.

    Na wydanie takiego duplikatu czeka się chyba niekrótko.
    kasjan

  • 10. Data: 2005-07-22 15:26:36
    Temat: Re: pytanie o odpis, też pilne...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Harry wrote:

    > a czemu nie chce ci ta szkola prywatna oddac orginalu skoro juz tam nie
    > studiujesz??? mnie sie wydaje ze nie spelniasz warunkow wydania
    > dokumentow, tzn. Najprawdopodobniej nie zaplacilas czesnego, a wiekszosc
    > szkol prywatnych ma w regulaminie, ze zgadza sie student placic do konca
    > semestru czy roku ;) i w tym przypadku mysle ze tak jest ;) albo jakies
    > nieoddane ksiazki czy inne cud

    Tak czy inaczej takie przetrzymywanie dokumentów jest nielegalne.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)