  • 1. Data: 2005-07-21 18:52:16
    Temat: Przedluzenie wizy krotkoterminowej.
    Od: y...@g...com

    Witam grupowiczow,

    Mam znajoma, ktora niebawem przejezdza z Japonii. Zalatwila sobie tam,
    u siebie wize do Polski, ale dali jej tylko ok. 2 tygodnie. I z tym
    jest zwiazane moje pytanie: czy mozna juz bedac w w Polsce przedluzyc
    na szybko wize o kolejne 2 tygodnie (czyli w sumie tutaj bedzie 1
    miesiac)? Znajoma chcialaby rowniez pozwiedzac sobie inne miasta (ja
    chce ja zabrac do Torunia :) ) . 2 tygodnie to troszke malo. Wiem ze w
    przypadku wizy krotkoterminowej trzeba zlozyc papiery na 7 dni przed
    jej zakonczeniem. Jednak to jest chyba tak, ze ci urzednicy moga dac,
    ale nie musza (a czasu jest niewiele). Ja bym obstawil za tym ze nie
    dadza :(( Warto z tym sie fatygowac? Moze istnieje jakis pewniejszy
    sposob? Przeciez w interesie panstwa zeby przyciagac turystow, a z tego
    plyna dochody :p A jeszcze dodam ze ta znajoma jest juz po 40-stce ,
    czyli powazna osoba, wiec naprawde chce pozwiedzac :))))

    Z gory dzieki za wasze sugestie.

  • 2. Data: 2005-07-22 05:18:12
    Temat: Re: Przedluzenie wizy krotkoterminowej.
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl>

    y...@g...com napisał: > Witam grupowiczow,

    > Mam znajoma, ktora niebawem przejezdza z Japonii. Zalatwila sobie tam,
    > u siebie wize do Polski, ale dali jej tylko ok. 2 tygodnie.

    z tego co sie orientuję, to przy pobytach turystycznych w Polsce dla
    obywateli Japonii do 90 dni nie wymaga się wizy.

    Jeśli jednak znajoma ma paszport, gdzie wiza do PL jest jednak
    potrzebna... to innej metody niż staranie sie o zalegalizowanie pobytu
    cudzoziemca - nie ma. Urząd Wojewódzki jest właściwy dla tych
    spraw.

    Jeszcze mozna by wyjechać na chwile z Polski i za godzinę lub nawet
    kilka minut wrócić... tylko, ze teraz z tymi granicami dookoła
    Polski jest niewielki problem... Jedyna pewna granica gdzie stawiają
    stempelki to Ukraina, Białoruś, Rosja...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2005-07-22 10:15:34
    Od: "yahnuhsee" <y...@g...com>

    Dzieki za odp.

    A jest moze np. mozliwosc pojscia do ambasady japonskiej w PL i tam
    jakos zalatwic przedluzenie? Tam na pewno jest wieksza szansa dla niej
    niz w urzedzie, bo czytalem ze przedluzaja tylko w przypadku
    niezaleznych (czyli np. zlamala noge i teraz trudno jej sie ruszac :p
    ). Co do tej wizy, to ona jedzie na jakas konferencje i dlatego jej
    dali wize tylko na ten czas (albo cos takiego).