  • 1. Data: 2005-07-21 18:05:45
    Temat: opłata notarialna
    Od: "kot behemot" <k...@g...pl>

    Czy ktos może mi wyjaśnić czy w języku prawniczym &#8222;zrzeczenie się własności
    nieruchomości&#8221; i darowizna to jedno i to samo? Chodzi o sprawę naliczenia
    opłaty notarialnej od darowizny gruntu rolnego przekazanego mi przez
    rodziców &#8211; notariusz naliczył horrendalnie wysoką oopłatę notarialną i
    próbuję to jakoś rozgryźć. Gdyby &#8222;zrzeczenie się własności nieruchomości&#8221;

    oznaczało to samo co darowizna, wtedy opłata byłaby groszowa. Jeszcze jedno:
    co oznacza taki paragraf &#8222;umowę zbycia nieruchomości, jeżeli w związku z tą
    umową umową następuje wypłata świadczeń z tytułu ubezpieczenia społecznego
    rolników&#8221;. Czy może to dotyczyć zwykłego przekazania gruntu przez rodziców,
    w formie darowizny? A czy może jest tak, że taka sprawa jak przekazanie
    ziemi przez rodziców nie kwalifikuje się do żadnych ulg i notariusz ma prawo
    pobrać maksymalną stawkę, zgodnie z par.3 rozporządzenia o taksach
    notarialnych?