  • 1. Data: 2005-07-21 17:45:04
    Temat: Jak sciagnac naleznosc ???
    Od: "Tlumacz" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Mam taki problem. Wykonywalam tlumaczenia dla jednej firmy "poza umowa"
    (byly to drobne tlumaczenia) i zawsze placili. Ostatnio (to znaczy juz kilka
    m-c minelo) wykonalam ponownie i niestety nie moge doczekac sie wyplaty
    pieniedzy. Pomimo moich e-maili i faksu pieniedzy nie widac. Mam jednak
    pytanie: posiadam cala korespondencje e-mailowa dotyczaca zlecenia oraz
    maila od zleceniodawcy informujacego mnie, ze zaplacil za wykonana usluge.
    Ale te pieniadze nigdy nie przyszly!!!!!. Czy to podchodzi pod
    jakies "oszustwo" badz cos innego? Czy jest sens wysylac wezwanie do zaplaty
    i procesowac sie? Obowiazek udowodnienia zaplaty bede przeciez ciazyl na
    stronie pozwanej. Poradzcie jak to ugryzc..

    Dzieki.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-07-21 18:33:31
    Temat: Re: Jak sciagnac naleznosc ???
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tlumacz wrote:
> [...]
    > m-c minelo) wykonalam ponownie i niestety nie moge doczekac sie wyplaty
    > pieniedzy. Pomimo moich e-maili i faksu pieniedzy nie widac. Mam jednak

    Podaj więcej danych: co to znaczy "poza umową" (umowa ustna - ale
    podatek odprowadzany, czy w ogóle 'na czarno'), na jaką kwotę no i
    oczywiście co to za firma.

    Ja mimo umowy od prawie 2 lat (od końca 2003) czekam na drugą połowę
    zapłaty (5 tysięcy) od oszustek z firmy Lingwejon.

    W październiku będzie rozprawa...

    Tak na marginesie (pytanie ogólne): owszem, było małe opóźnienie i baba
    groźbą, że w ogóle nie zapłacą, zmusiła mnie do podpisania rachunku ze
    stawką o połowę niższą, niż w umowie. Wtedy jeszcze się nie
    orientowałem, że nie mają wtedy prawa sprzedać tłumaczenia dalej - czy
    to czasem nie wyczerpie znamion 286 KK (wprowadzenie w błąd w celu
    osiągnięcia korzyści materialnej)?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)