  • 1. Data: 2015-06-05 18:21:20
    Temat: Materiały urzędowe i pytania
    Od: Karol <k...@w...pl>

    Co to są materiały urzędowe i dlaczego np do niektórych testów pytań
    firmy, pracownie itd zastrzegają sobie prawa autorskie ?? Nie naruszają
    w ten sposób prawa?

  • 2. Data: 2015-06-06 15:35:20
    Temat: Re: Materiały urzędowe i pytania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jun 2015, Karol wrote:

    > Co to są materiały urzędowe i dlaczego np do niektórych testów pytań firmy,
    > pracownie itd zastrzegają sobie prawa autorskie ?? Nie naruszają w ten sposób
    > prawa?

    Jeśli te opracowania dotyczą czynności "nakazanych prawem" to być może
    że naruszą.
    Tyle, że musi się znaleźć ktoś, kto z taką sprawą pójdzie do sądu.
    Wygrane sprawy już były - bodaj przy sporządzonej przez którąś gminę
    specyfikacji "dobrej DDR" (już nie pamiętam, czy chciała od następnych
    chętnych do skorzystania pieniędzy czy "nie bo nie bo nasze", a wyszło
    że nie "nasze" lecz "publiczne").

    Ja bym zaczął od ministerstwa i pytań na prawo jazdy - IMVHO fakt
    ich tajności, w tym nieujawniania po egzaminie, to jest granda
    najwyższej miary.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-06-06 16:29:37
    Od: Karol <k...@w...pl>

    Naczytałem się i jak są materiały urzędowe to nikt jeszcze nie wygrał
    sprawy :) bo takie materiały MUSZĄ byc ogolnodostepne bo to jest
    informacja publiczna
    np wyrok SN z 26 wrzesnia 2001