  • 111. Data: 2013-01-23 10:47:23
    Temat: Re: OT: Maskujcie się, bracia
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-01-22 16:11, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Nie rozumiesz. Wyjątkowo to jest poważne miejsce w argumentacji,
    > Wnoszę o zawieszenie emotikonów na jeden akapit:
    >
    > Posłowie PRZYJĘLI logiczne wyjaśnienie!
    > To ci eksperci od prawa tudzież reszty spraw maści wszelakiej
    > KILKUKROTNIE
    > przywracali bezsensowną treść. To komisja (posłowie) kilkukrotnie
    > odrzucała "poprawki", przywracając możliwość używania kolców.

    Wiem że mam zły charakter ale nie ekscytowałbym się tym zbytnio.

    Potraktowałbym to raczej jako wyjątek od "chcieli dobrze a wyszło jak
    zwykle".

    Piotrek

  • 112. Data: 2013-01-23 11:09:03
    Temat: Re: Maskujcie się, bracia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2013, Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    [...]
    > Aha, czyli jestes cwaniakiem.

    Ale to ewentualny problem etyczny lub moralny, nie prawny.

    > No to plac kare,

    Właśnie o to idzie, że wg prawa jej nie zapłaci.
    Nie ma podstaw.
    A "moralnie" nie ma ochoty ani obowiązku.

    > nie mam ochoty,

    Radosław też ;)
    I czyj brak ochoty ma przeważyć?

    > aby z moich podatkow panstwo placilo za
    > uruchamianie aparatury policyjnej i sadowej

    No i tu leży sedno sprawy: państwu pozostaje odstąpić
    od ukarania, inaczej poniesie koszty zbędnych postępowań.
    Raz jeszcze: mowa o *aktualnym* stanie prawnym, nie
    o tym, czy jest tak jak Ty byś chciał, Radosław by
    chciał czy ewentualnie ja bym chciał.

    A Ty prezentujesz stan "tak jak byś chciał", zaś przystawiasz
    go do faktycznie zaszłych zdarzeń. Nie działa.
    Ewentualnie działa ułomnie, "przez zastraszanie" lub z rzadka
    dobrą wolę.
    Coś tak jak przy "problemie jazdy na zamek".

    pzdr, Gotfryd

  • 113. Data: 2013-01-23 11:20:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2013, Piotrek wrote:

    > Wiem że mam zły charakter ale nie ekscytowałbym się tym zbytnio.

    To nie tyle ekscytacja, co proste stwierdzenie, że pomysł
    powierzanie ustalania treści przepisów "danym od ekspertów"
    zawiera błąd gruby w założeniu "nie będzie gorzej".

    > Potraktowałbym to raczej jako wyjątek od "chcieli dobrze a wyszło
    > jak zwykle".

    Tak, ale rozszerzam to poza samych posłów :)

    Przypomnę, że zdarzył się już przypadek, że do Senatu (i prezydenta)
    poszła inna treść niż przegłosowana przez Sejm - widać jakiś były
    polonista się trafił (bądź przeciwnie, ktoś komu polonistka regularnie
    pisała "STYL!!!" w wypracowaniach i uczulenia nabrał) i przecinek
    przestawił.
    Wniosków końcowych nie pamiętam (znaczy, która z wersji jest
    wtedy konstytucyjna), ale oczywiscie skończyło się sprawą w sądzie
    (bo to był przepis dotyczący odszkodowań), który to sąd zabił
    ćwieka trybunałowi rzecz jasna.

    pzdr, Gotfryd