  • 11. Data: 2020-05-14 22:41:06
    Temat: Re: Maseczkowo
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    n...@o...pl napisał(a) :
> [...]
    nstruktor-narciarski-ktory-sprzedal-ministerstwu-szu
    mowskiego-maseczki-za-5-mln-zl/ar/c1-14967536?fbclid
    =IwAR3ipyahPQ1bQouY_II35RWngbj1z3IlG_3pOBc4ow_ZcDW9d
    f13bJvmpko

    > I niech ktoś powie, że za obecnej władzy nie żyje się rodzinom lepiej.
    > Rodzinom z Pisu oczywiście.

    Dodałbyś "aparatczyków" - Rodzinom aparatczyków z Pisu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2020-05-15 11:17:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
    > niedawno aferka, ze minister kupil maseczki od kolegi, bez
    > certyfikatow.

    Nowe fakty:
    "Łukasz G. działalność gospodarczą założył na swoją żonę, tego
    samego dnia wystawił fakturę, a dzień później przekazał towar."

    "Na wystawionej fakturze widnieje termin płatności 1 dzień i
    płatność przelewem, ale numeru konta nie ma"

    "Chodzi o spis czynnych płatników VAT. Firmy rejestrują się na niej
    za pośrednictwem urzędu skarbowego. Proces ten od złożenia wniosku
    poprzez weryfikację do zarejestrowania trwa średnio 14-30 dni, na
    pewno nie kilka godzin. - Jeśli wystawca nie jest na białej liście
    to płatnik nie może zapłacić za taką fakturę VAT, bo podlega
    odpowiedzialności karno-skarbowej"

    "Szumowski stwierdził na antenie Radia ZET, że Łukasza G. "zna
    sprzed kilku lat", gdy jeździł z nim na nartach. Z ustaleń "Gazety
    Krakowskiej" wynika, że panowie spotkali się cztery miesiące temu"

    Nic dodać, nic ująć.

    Więcej tu:
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/afera-ma
    seczkowa-w-ministerstwie-zdrowia/ar-BB145JIH?li=BBr5
    CAq

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 13. Data: 2020-05-15 11:31:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 May 2020 11:17:54 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Nic dodać, nic ująć.

    Tym wszystkim nie należy się przejmować, bo w specustawie jest klauzula,
    która uwalnia misiewiczów od odpowiedzialności za przewały.

    <<Rządowa specustawa dotycząca walki z epidemią COVID-19 zaostrzyła wiele
    przepisów karnych. Podniesiono drastycznie kary nie tylko za świadome
    narażenie na zakażenie wirusem (np. SARS-CoV-2), ale też sankcje za
    stalking czy podszywanie się pod inną osobę w sieci.

    Na tym tle zupełnym zaskoczeniem jest wprowadzenie w specustawie (art. 10c)
    specjalnej klauzuli zapewniającej bezkarność sprawcom dwóch kategorii
    przestępstw: nadużycia władzy, czyli niedopełnienia obowiązków lub
    przekroczenia uprawnień (także w celu osiągnięcia korzyści majątkowej) oraz
    działania na szkodę przedsiębiorstwa.

    W kodeksie karnym przestępstwa te opisano w art. 231 i 296, grozi za nie
    nawet do 10 lat pozbawienia wolności. Ale według specustawy ich sprawcy nie
    odpowiedzą karnie, jeśli przepisy naruszyli podczas stanu epidemii -
    nabywając towary lub usługi niezbędne do zwalczania epidemii. Będzie to
    możliwe, o ile działali ,,w interesie społecznym" i gdy ,,bez dopuszczenia
    się tych naruszeń nabycie tych towarów lub usług nie mogłoby zostać
    zrealizowane albo byłoby istotnie zagrożone".>>

    https://wyborcza.pl/7,75398,25858774,przepis-specust
    awy-ktory-daje-przestepcom-bezkarnosc-dzis.html

    Zresztą w odwodzie jest Maliniak, który wie, jak się ułaskawia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2020-05-15 11:51:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kwaśniewski ułaskawiał tylko Twoich kolegów?
    To już nie wróci esbecjo bez honoru.

    -----

  • 15. Data: 2020-05-15 14:52:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 May 2020 11:17:54 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/afera-ma
    seczkowa-w-ministerstwie-zdrowia/ar-BB145JIH?li=BBr5
    CAq

    Puls Biznesu zbadał losy maseczek:
    https://www.pb.pl/jak-resort-zdrowia-maseczki-kupowa
    l-991167

    ale nie mam prenumeraty, więc powyższy tekst znam tylko z omówienia:
    https://wyborcza.pl/7,75398,25948855,kolejna-wersja-
    szumowskiego-o-bezwartosciowych-maseczkach-za.html

    << Tymczasem piątkowy "Puls Biznesu" ujawnił łańcuszek biznesowy, który
    stał za "aferą maseczkową". Na jego początku jest małe biuro sprzedaży
    nieruchomości z Bochni, które wycenia towar na 411 tys. zł.
    Najprawdopodobniej jest to początkowa cena, jaką wspólnicy Łukasza G.
    zapłacili za maseczki z Chin i Ukrainy.

    Ten sam towar zostaje potem sprzedany trzem spółkom, należącym do tej samej
    rodziny, "zyskując" na wartości kolejno 955 tys. zł. i 2,408 mln zł.
    Następnie maseczki rozdzielono pomiędzy trzy spółki (wśród nich jest szkoła
    narciarska) i każda z nich swoją partię odpowiednio drożej sprzedała do
    Centralnej Bazy Rezerw Ministerstwa Zdrowia w Porębach. "Puls Biznesu"
    podkreśla, że dokonano "prostackiego" zabiegu, a "łańcuszek firm powstał
    tylko po to, by w drodze wielokrotnego obrotu zwiększyć ostateczną wartość
    zamówienia.">>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2020-05-15 15:20:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ten sam towar zostaje potem >sprzedany trzem spółkom, >należącym do tej samej
    >rodziny, "zyskując" na wartości >kolejno 955 tys. zł. i 2,408 mln >zł.

    Nie ma tego zlego...
    Podatek od zysku zapłacili, budżet zyskał;)

  • 17. Data: 2020-05-15 16:00:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
> [...]

    >powstał
    >tylko po to, by w drodze wielokrotnego obrotu zwiększyć ostateczną

    Niekoniecznie. Wartosc mogli zwiekszyc, bo mieli poszukiwany towar.
    A moze i przewidywali kontrole, to postarali sie, zeby zysk wygladal
    przyzwoicie.

    Ale ... podzielic zamowienie na kilka mniejszych jest sens, bo moze
    nie trzeba przetargow do nich robic ..

    J.

  • 18. Data: 2020-05-16 08:49:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-05-15 o 14:52, Olin pisze:

> [...]
    > tylko po to, by w drodze wielokrotnego obrotu zwiększyć ostateczną wartość

    Ja mam takie pytanie - do czego potrzebny jest łańcuszek, przy sprzedaży
    czegoś z 10-razową przebitką? Przecież nie ma marż maksymalnych. A i nie
    jest to metoda na ich ukrycie, skoro i tak wszystko zostaje na papierze
    - jak widać.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2020-05-16 17:39:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak byś się chciał podzielić [z rodziną czy mafią]?

    -----

  • 20. Data: 2020-05-18 11:22:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 16 May 2020 08:49:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > czegoś z 10-razową przebitką? Przecież nie ma marż maksymalnych. A i nie
    > jest to metoda na ich ukrycie, skoro i tak wszystko zostaje na papierze

    Puls Biznesu ponoć to rozkminił tę kwestię, a ja wiem to tylko z omówienia:

    "Według naszych źródeł Łukasz G., dotychczas przedstawiany jako główny
    rozgrywający, początkowo był tylko pośrednikiem, dopiero później zaczął
    zarabiać bezpośrednio na handlu maseczkami. Centrala nie znajdowała się w
    Zakopanem, lecz w Bochni - kluczową rolę w operacji odegrała mieszkająca
    tam rodzina Z.: ojciec i dwóch synów. To oni pierwsi zaczęli dostarczać
    maseczki do Centralnej Bazy Rezerw Sanitarno-Przeciwepidemicznych w
    Porębach, nadzorowanej przez resort zdrowia. Do pierwszej transakcji miało
    dojść już 18 marca. Z zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
    złożonego przez ministerstwo w prokuraturze, wynika, że proceder zaczął się
    właśnie wtedy. Początkowo maseczki trafiały do Poręb od dwóch dostawców:
    apteki z Bochni (należącej do jednego z synów Z.) oraz firmy obracającej
    nieruchomościami w Zakopanem, należącej do dwóch wspólników"

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25949723,n
    ajnowsze-ustalenia-w-aferze-maseczkowej-siec-posredn
    ikow.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek