    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Maseczkowo
    Date: Fri, 15 May 2020 16:00:37 +0200

    dyskusyjnych:7mabrgutgim8.1eyi8jm01bg0b$.dlg@40tude.
    net...
    >Puls Biznesu zbadał losy maseczek:
    >https://www.pb.pl/jak-resort-zdrowia-maseczki-kupow
    al-991167

    >ale nie mam prenumeraty, więc powyższy tekst znam tylko z omówienia:
    >https://wyborcza.pl/7,75398,25948855,kolejna-wersja
    -szumowskiego-o-bezwartosciowych-maseczkach-za.html

> [...]

    >samej
    >rodziny, "zyskując" na wartości kolejno 955 tys. zł. i 2,408 mln zł.
    >Następnie maseczki rozdzielono pomiędzy trzy spółki (wśród nich jest
    >szkoła
    >narciarska) i każda z nich swoją partię odpowiednio drożej sprzedała
    >do
    >Centralnej Bazy Rezerw Ministerstwa Zdrowia w Porębach. "Puls
    >Biznesu"
    >podkreśla, że dokonano "prostackiego" zabiegu, a "łańcuszek firm
    >powstał
    >tylko po to, by w drodze wielokrotnego obrotu zwiększyć ostateczną

    Niekoniecznie. Wartosc mogli zwiekszyc, bo mieli poszukiwany towar.
    A moze i przewidywali kontrole, to postarali sie, zeby zysk wygladal
    przyzwoicie.

    Ale ... podzielic zamowienie na kilka mniejszych jest sens, bo moze
    nie trzeba przetargow do nich robic ..

    J.