  • 21. Data: 2020-05-19 12:22:28
    Temat: Re: Maseczkowo
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja bym zaczął od tego za czyją kasę: czy biznesmeni zainwestowali w zakup własne
    pieniądze i następnie realizowali dostawę czekając
    na zwrot zainwestowanych środków (zwyczajowe 14-30 dni), czy sami kupowali na kredyt
    a sprzedawali na zaliczki w ogóle nie
    inwestując własnych środków lecz obracając państwowymi.
    Bo przy tym pierwszym to wyłóż swoje np. 400 tys. zł z ryzykiem, że jakaś literka C
    lub E jest krzywo namalowana przez chińską
    rączkę.

    -----

  • 22. Data: 2020-05-22 11:30:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Są kolejne pisanki - choć o Wielkanocy nikt już nie pamięta - w związku z
    ministerialnymi zakupami, tym razem chodzi o respiratory nabyte od firmy
    E&K z Lublina, na której czele stoi Andrzej Izdebski.

    <<Izdebski był zamieszany w nielegalny handel bronią. Według
    ,,Rzeczpospolitej" już w 1991 r., wykorzystując fałszywe dokumenty,
    pośredniczył w sprzedaży polskich pistoletów maszynowych na Bliski Wschód.

    ,,Od tego momentu trudni się handlem bronią, a firmy, których był
    współwłaścicielem, są podejrzewane o wielokrotne naruszanie embarga ONZ na
    dostawy broni" - pisał dziennik w 2002 r., kiedy wyszło na jaw, że
    właściciel spółki E&K jest akcjonariuszem spółki Port Lotniczy Lublin SA.
    Kilka lat temu materiał o Izdebskim nadał TVN. Reportaż został nakręcony
    przy udziale dziennikarzy z czeskiego radia publicznego.

    Podali się za prorosyjskich separatystów, a szef E&K zaoferował im
    dostarczenie dokumentów niezbędnych do wywiezienia broni z Unii
    Europejskiej. Zagwarantował, że będą autentyczne i nie wzbudzą żadnych
    podejrzeń instytucji wydających zgodę na eksport takiego sprzętu.>>

    Ponadto cena respiratorów przyprawia o zawrót głowy:
    <<Kwota, za jaką ministerstwo kupiło w E&K respiratory, jest ogromna.
    Wychodzi średnio ponad 160 tys. zł za sztukę.

    Producenci aparatury medycznej nie chcą rozmawiać o cenach, zdradzają je za
    to dyrektorzy szpitali. Za średniej klasy aparat trzeba zapłacić 40-50 tys.
    zł, aparat wysokiej klasy kosztuje 70-90 tys. zł brutto. Cena respiratorów
    z dodatkowymi opcjami i oprzyrządowaniem to 110-120 tys. zł. O
    respiratorach za 160 tys. żaden z naszych rozmówców nie słyszał.>>

    https://wyborcza.pl/7,75398,25965040,respiratory-od-
    handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz-znamy-szczegoly
    .html#S.koronawirus-K.C-B.1-L.2.zw

    Omówienie dla nieprenumeratorów tutaj:
    https://natemat.pl/309409,gw-ministerstwo-kupilo-res
    piratory-od-handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 23. Data: 2020-05-22 12:01:36
    Temat: Re: Musimy ochoczo wspierać ONZ w blokowaniu eksportu polskiej broni
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > Europejskiej. Zagwarantował, że będą autentyczne i nie wzbudzą żadnych
    > podejrzeń instytucji wydających zgodę na eksport takiego sprzętu.>>

    Czy Izdebski został _skazany_? Jakie wyroki skazujące zapadły także
    przez osiem lat rządów PO (choćby i nieprawomocne)?

    Sprytna papuga mogłaby lecieć po linii obrony że zastawił pułapkę na
    nabywców (z TVN).

> [...]
    >
    > Omówienie dla nieprenumeratorów tutaj:
    > https://natemat.pl/309409,gw-ministerstwo-kupilo-res
    piratory-od-handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz

    To są ceny z sprzed epidemii Covid-19 czy ceny z okresu kiedy wszyscy na
    świecie naraz się rzucili hurmem kupować respiratory? Gazeta Wyborcza
    mnie starannie wytresowała w domniemywać że jeśli nie piszą jasno i
    wprost że są to ceny "czasu Covid-19" to ściemnia o cenach sprzed epidemii.
    W tłumaczeniu na język polski uproszczony: GW manipuluje, rżnie głupa,
    nie musi głupa udawać czy dziennikarzom GW "brakuje profesjonalizmu"?

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2020-05-22 12:51:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To Twój kolega ze służb PRL?

    -----

  • 25. Data: 2020-05-22 13:17:05
    Temat: Re: dojenia ciąg dalszy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 22 May 2020 12:01:36 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Czy Izdebski został _skazany_?

    Najważniejsze, ile Szumowski Geszeften zarobiło na tej operacji.

    Z frontu dochodzą kolejne doniesienia:
    << W Narodowym Centrum Badań i Rozwoju dowiedzieliśmy się, że firma Live
    Science Innovations, w której współudziałowcem jest Marcin Szumowski,
    złożyła wniosek o dofinansowanie, jednak uzyskał on zbyt małą punktację. Po
    przyjściu pana ministra Szumowskiego do Ministerstwa Nauki wniosek uzyskał
    dodatkowe 13 punktów i został zakwalifikowany do dofinansowania - tłumaczy
    w rozmowie z łódzką "Wyborczą" Dariusz Joński.

    Live Science Innovations miała złożyć wniosek o dotację w wysokości 24 mln
    zł w maju 2016 roku. Pięć miesięcy później jej projekt miał nie zostać
    zarekomendowany do dofinansowania, na co spółka miała złożyć protest. W
    październiku 2017 roku projekt miał zostać zakwalifikowany do
    dofinansowania.

    Jak podkreśla Dariusz Joński, Łukasz Szumowski zgodnie z zarządzeniem
    ministra nauki z listopada 2016 roku został wskazany jako osoba zastępująca
    wiceministra Piotra Dardzińskiego, któremu podlegało Narodowe Centrum Badań
    i Rozwoju. - W związku z tym, wbrew temu, co mówi minister, miał nad nim
    kontrolę - twierdzi Dariusz Joński.
    - Odnosimy wrażenie, że to największa afera z udziałem polityków i ich
    rodzin. To już nie 140 mln za rządów PiS, to kolejne 24 mln. Z naszych
    informacji wynika, że to nie jest koniec - zaznacza Dariusz Joński. W
    poniedziałek posłowie mają ujawnić kolejne firmy, których współwłaścicielem
    jest Marcin Szumowski, a które również korzystały z dotacji NCBiR. >>

    https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,25966288,dariu
    sz-jonski-jest-kolejna-firma-zwiazana-z-szumowskim-z
    -dotacjami.html?_ga=2.224104987.1073857854.158978436
    0-864217066.1487590675#S.koronawirus-K.C-B.1-L.1.duz

    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2020-05-22 23:21:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gadzinówka LSD już zbankrutowała?
    Żadne Oliny jej nie kupowały?
    Emeryturki obcięte esbekom za cienkie?

    -----

  • 27. Data: 2020-05-27 14:03:17
    Od: n...@o...pl

    ąćęłńóśźż <...@...pl> napisał(-a):

    > To Twój kolega ze służb PRL?

    widzę darmowi bolszewicy spod znaku piss dzielnie stoją w obronie partii :D :D
    :D

  • 28. Data: 2020-05-27 14:38:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 May 2020 14:03:17 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > widzę darmowi bolszewicy spod znaku piss dzielnie stoją w obronie partii :D :D
    > :D

    On niechybnie walczy o statuetkę huzara, bo uznanie Piebiaka jest najwyższą
    wartością dla ludzi oddanych Sprawie. Może nawet dostanie jakąś premię, bo
    wkraczamy w kolejny etap odmrażania, czyli Szumowski sprzedał wszystkie
    maseczki i jest przy kasie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 29. Data: 2020-05-28 12:50:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Onet opisuje kolejny przewał, na którym zarobiła firma Arenta założona
    przez Tomasz Zdziebkowskiego, który udziela się m.in. w Akademickim Klubie
    Obywatelskim (AKO) im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawiru
    s-polska-rzad-przeplacal-za-testy/lqmcpcx

    "Jak dowiedział się Onet, firma Argenta kupowała od tureckiego producenta
    testy za ok. 34 zł za sztukę, a sprzedawała je polskiemu rządowi nawet za
    209 zł za sztukę
    Ministerstwo Zdrowia przyznaje, że nie wiedziało, za jaką kwotę Argenta
    kupowała testy z Turcji
    Argenta tłumaczy wysokie ceny testów m.in. wysokimi kosztami transportu.
    Tymczasem przynajmniej jeden transport został sfinansowany przez polski
    rząd
    Właściciele Argenty są związani ze środowiskiem PiS
    Już w marcu na rynku były dostępne tańsze testy polskich producentów. Rząd
    stawiał jednak na zagraniczne."

  • 30. Data: 2020-05-30 11:04:49
    Od: g...@g...com

    użytkownik Olin napisał:

    > Puls Biznesu ponoć to rozkminił tę kwestię, a ja wiem to tylko z omówienia:
    >
    > "Według naszych źródeł Łukasz G., dotychczas przedstawiany

    Kto przez 2 miesiące stręczył polakom te maseczki?
    GWno dzielnie walczy z problemem który sama wykreowała.