  • 21. Data: 2008-10-11 12:37:10
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    news:gcppbl$2sa$1@node2.news.atman.pl...

    > We WRO ul. Karkonoska, Legnicka, Powstanocow - tam wszedzie jest 50 max
    > 60km/h. A sa ekrany dziwkochlonne (nie da sie przejsc przez niego), jest
    > pas
    > zieleni, polotki, tramwaj pomiedzy.

    Na Legnickiej jest 70.

    Pozdro
    zenek

  • 22. Data: 2008-10-11 13:01:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Na przekroczeniu prędkości, czy to nie jest oczywista oczywistość?

    > Ograniczenie prędkości na danym odcinku drogi nie jest wprowadzane bez
    > powodu.

    Generalnie zgadzam się. Ale weźmy przypadek wprowadzenia ograniczania w
    okolicach szkoły, jedynie z powodu idących do niej dzieci. Cel ograniczenia
    słuszny. Gdyby nie szkoła, nie byłoby zakazu. Wyobraźmy sobie teraz środek
    nocy na wakacjach. Złamanie zakazu powoduje jakąś szkodliwość? Wątpię. Tylko
    jak tego obronić...?
    P.S.
    Jestem za skrupulatnym przestrzeganiem ograniczeń prędkości, jak i za
    racjonalnym ich rozstawianiem.

  • 23. Data: 2008-10-11 14:09:02
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Piotr [trzykoty] napisal:

> [...]
    > sobie teraz środek nocy na wakacjach. Złamanie zakazu powoduje jakąś
    > szkodliwość? Wątpię. Tylko jak tego obronić...?

    tym bardziej ze np tu gdzie mieszkam w okolicy szkoly jest ograniczenie do
    30 km/h, znak jest zbudowany z ledow i swieci od 7 do 17 od poniedzialku do
    piatku, w pozostalym czasie stoi sobie ciemny...

    smieszne moglo by byc gdyby tam ktos stal z radarem o 6:59:55 ;)

    uprzedzajac pytania, to nie w polsce

  • 24. Data: 2008-10-11 15:06:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Na Legnickiej jest 70.

    Nie prawda. Kiedys bylo 70. Teraz w strone miasta jest juz 50 !!

    Icek

  • 25. Data: 2008-10-11 15:10:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > piatku, w pozostalym czasie stoi sobie ciemny...
    >
    > smieszne moglo by byc gdyby tam ktos stal z radarem o 6:59:55 ;)

    Kiedys jechalem autostrada A4. Remontowane byly mosty. Kolejno ze 3 albo 4
    sztuki. W piatek postawiono ograniczenia do 30km/h. Prace robotnicy zaczeli
    w poniedzialek

    W Polsce mamy za duzo beznadziejnych, niepotrzebnych ograniczen. Nie dziwi
    wiec zatem, ze obywatel nauczony do lamania prawa jest zbulwersowany, ze
    ktoregos razu zostal za to ukarany bo jak to jest 1 na milion to ja sie nie
    dziwie.

    Icek

  • 26. Data: 2008-10-11 15:11:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Generalnie zgadzam się. Ale weźmy przypadek wprowadzenia ograniczania w
    > okolicach szkoły, jedynie z powodu idących do niej dzieci. Cel
    ograniczenia

    taaaa, we WRO. Ograniczenie w jednym kierunku jazdy ?? Bo niby szkola to
    Gajowicka od Raclawickiej mamy ograniczenie (bo szkola) a gajowicka w strone
    Raclawickiej od Jastrzebiej ograniczenia nie ma

    Czyli w jednym kierunku jest 50 w drugim 30.

    Icek

  • 27. Data: 2008-10-11 15:12:25
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Jadę autem, środek nocy, droga szeroka, prosta i kompletnie
    > pusta. Ale obowiązuje ograniczenie prędkości. Jest też policjant
    > z radarem albo fotoradar i następuje pomiar. Stwierdzono
    > przekroczenie dopuszczalnej prędkości. I co, mandat się należy
    > czy niekoniecznie? Formalne ograniczenie prędkości zostało
    > naruszone, ale o społecznej szkodliwości (Art. 1 § 1 kw) nie ma
    > mowy. Jest więc wykroczenie czy nie ma?
    > Podobnie z przejściem na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu
    > i jeszcze parę innych sytuacji da się znaleźć.

    W kw,w odroznieniu od analogicznego zapisu w kk, nie ma mowy o tym, ze czyn
    o znikomej spol. szkodliwosci nie stanowi wykroczenia. Zatem na gruncie
    odpowiedzialnosci za wykroczenie nie ma tej "furtki", ktora pozwolila by
    uniknac odpowiedzialnosci.

    Cezar

  • 28. Data: 2008-10-11 15:25:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał

    > W kw,w odroznieniu od analogicznego zapisu w kk, nie ma mowy o tym,
    > ze czyn > o znikomej spol. szkodliwosci nie stanowi wykroczenia.

    Jest mowa o tym, że czyn zabroniony, aby był wykroczeniem,
    ma być szkodliwy społecznie. Bez ważenia tej szkodliwości
    czy jest znikoma czy istotna. IMO w wielu przypadkach jest
    tak, że czyn co prawda jest opisany w kw, ale w konkretnych
    okolicznosciach szkodliwy społecznie nie jest, czyli nie
    stanowi wykroczenia. Ale to moje zdanie, ciekawi mnie co na
    to praktyka.

  • 29. Data: 2008-10-11 15:42:01
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Alek wrote:

    > Jest mowa o tym, że czyn zabroniony, aby był wykroczeniem,
    > ma być szkodliwy społecznie. Bez ważenia tej szkodliwości
    > czy jest znikoma czy istotna.

    Moim zdaniem nadinterpetujesz. Zgodnie z Twoim tokiem myslenia
    pozbawienie zycia tesciowej bedacej na rencie nie powinno byc karane. Bo
    po pierwsze to tesciowa, po wtore nikt jej nie lubi, po trzecie pasozyt
    spoleczny. Zatem szkodliwosc spoleczna tego czynu jest znikoma.

    Jacek

  • 30. Data: 2008-10-11 15:42:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 październik 2008 11:44
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcpsi9$62l$1@news.onet.pl>):

    > Poza tym nie mówię o szaleństwie a'la Zientarski tylko np. 70/50.

    Wszystko jest szaleństwem. I nie, nie mówcie mi, że ,,ojejku, jejku noga mi
    drgnęła i pojechałem 51km/h'', bo radary są ustawiane na grubo więcej. A
    poza tym, każde 5km/h więcej robi kolosalną różnicę w bezpieczeństwie, o
    czym się może każdy przekonać jadąc na tor i zapisując się na zajęcia z
    doskonalenia jazdy. Za to każde 5km/h więcej daje praktycznie zerowe zyski
    w dojeździe do celu. Do tego wystarczy zrobić prosty eksperyment w dowolnym
    miejscu... Ja ostatnio jechałem z Rudy Obślizgłej do Zabrza za Lką...
    jechaliśmy 50km/h w porywach nawet 40. Wiecie kogo spotkaliśmy na
    skrzyżowaniu koło Temedu? Wszystkich idiotów, którzy nas wyprzedzali na
    przejściu, w poprzek podwójnej ciągłej i walczyli ostro powyżej 80. czy te
    trzy samochody prędzej warte są zostania zabójcą?

    Ja jeżdżę po drogach 18 lat i mam masę złych nawyków, bo mnie uczono na
    kursie PJ źle, wręcz koszmarnie. Dopiero teraz pracuję nad tymi nawykami...
    Jednym z nich było też przekraczanie prędkości... Może nieduże, ale
    jednak... Tylko po zajęciach na torze i po przeprowadzeniu prób, wyszło mi,
    że ryzykowanie życia dla zysku 2 minut jest szaleństwem.

    Więc nie, panie i panowie, nie ma normalnych przekraczających prędkości. To
    wszystko są nasze odchyły w psychice. Podświadome ale też niestety często
    świadome.

    --
    Tristan