  • 91. Data: 2013-02-07 18:08:38
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Nieprawda.
    > A jedyny ewentualny wyjątek to sytuacja kiedy "małolat" jest
    > moim synem lub jestem jego prawnym opiekunem, więc beknę jako
    > osoba odpowiedzialna za czyny nieletniego. Ale nie za
    > niezabezpieczenie lub udostępnienie.

    tak ci sie tylko wydaje.

  • 92. Data: 2013-02-07 18:17:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-07 17:37, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Czy po wygraniu sprawy nie możemy sobie zażyczyć zwrotu tych kosztów?
    > A może jakiejś nawiązki?

    A będziesz miał bilet ?

    Pozdrawiam

  • 93. Data: 2013-02-07 18:18:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-07 18:07, Użytkownik witek napisał:

    > dziwna ta twoja matematyka

    Napisz dokładnie czego nie rozumiesz, wytłumaczę. :-)

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2013-02-07 18:21:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-07 18:08, Użytkownik witek napisał:

    > tak ci sie tylko wydaje.

    To tobie się wydaje.
    Znajomy całkiem niedawno to przerabiał w praktyce.
    Dzieciak nie był jego więc nie "beknął", ale oczywiście
    bardzo chętnie poczytam opis przypadku kiedy właściciel
    pojazdu "beknął" a nie jego opiekunowie.

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2013-02-08 00:50:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A będziesz miał bilet ?

    A na co mu bilet? Już dawno nie jest wymagany. Wystarczy zgłoszenie żądania
    w trakcie czynności.

  • 96. Data: 2013-02-08 00:54:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiej formalnej mozliwosci, bo zaden przepis im tego nie
    > nakazuje.ezpeiczeń

    Nie mają obowiazku. jedyne, co ich moze "zmusić", to praktyka sądowa, gdzie
    bedą seryjnie przegrywać sprawy. NIestety trudno odmówić racji pogladowi,
    że te wszystkie działania o wiele bardziej są obliczone na dochód, niż na
    zwiększenie bezpieczeństwa.

  • 97. Data: 2013-02-08 01:01:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ano.
    > Problem w tym, że primo użeranie się z wygraniem słusznej
    > sprawy kosztuje, bo sprzedawcy/właścicielowi za udział
    > w postępowaniu nikt nie płaci a kontrolerowi i owszem,
    > a secundo "każdy" (znaczy przeciętny kontrolowany) obawia
    > się konsekwencji pt. "będziemy szukać tak długo aż coś
    > znajdziemy".
    > I cały hak w słowie "długo" - bo całość jest odpowiednikiem
    > godzinnego prowadzenia "kontroli" przy kontroli drogowej.
    > Jak kontrolowany się spieszy to woli mandat zapłacić,
    > nawet "niesłuszny" :>

    Nad obawami trudno mi dyskutować, ale w praktyce to niespecjalnie realne.
    Przecież UKS musi doręczyć zawiadomienei o kontroli itd. Z moich
    obserwacji - a prowadzę je napartwdę z bliska - wynika, że najczęściej
    pracownicy szybko przyjmują nawet nienależne ich zdaniem mandaty z obawy,
    ze pracodawca dowie się o zdarzeniu. A nienabicie na kasie należności, to
    często jednoczesne okradanie pracodawcy. Teraz większość pracodawców
    kasjerów rozlicza "z kasy fiskalnej".

    Zresztą zagadnienie jest bardzo złożone. Przykładowo w Chorwacji masz taki
    przepis, ze wykroczeniem jest nieposiadanie paragonu przez nabywcę przy
    odejściu od okienka. Wprowadzili ten przepis w 2011 roku latem - były
    wielkie plakaty na sklepach itd :-). Podobno też tak mają Włosi, ale tu już
    jest trochę bariera językowa - tłumaczył mi to Włoch po angielsku, który to
    język znam, jak znam. Mogłem coś źle zrozumieć. Tak więc unormowanie
    Polskie jakoś szczególnie złe nie jest :-)

  • 98. Data: 2013-02-08 01:23:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 00:50, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > A na co mu bilet? Już dawno nie jest wymagany. Wystarczy zgłoszenie
    > żądania w trakcie czynności.

    A policzą wedle jakiej stawki ?

    Pozdrawiam

  • 99. Data: 2013-02-08 06:17:40
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2013-02-08 01:23, RadoslawF pisze:

    > A policzą wedle jakiej stawki ?
    >

    > Pozdrawiam

    Świadkom liczą tak:

    http://www.olesnica.sr.gov.pl/index.php?option=com_c
    ontent&view=article&id=194&Itemid=165

    --
    spp

  • 100. Data: 2013-02-08 08:02:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-08 06:17, spp pisze:

    > Świadkom liczą tak:
    >
    > http://www.olesnica.sr.gov.pl/index.php?option=com_c
    ontent&view=article&id=194&Itemid=165

    Bardzo fajnie. 50 gr za kilometr. Czy to taka fanaberia tego sądu, czy
    jakieś zarządzenie odgórne dotyczące też innych instytucji?

    Gdyby takie ITD także miało obowiązek zwracać wg takich stawek - 10 razy
    by się zastanowiło, zanim wezwie kogoś z drugiego końca Polski.

    --
    MN