  • 1. Data: 2005-05-18 19:42:06
    Temat: Mandat nie mandat?
    Od: "Agrescik" <a...@p...onet.pl>

    Mam pytanko:
    Zostawilem awto przy dworcu PKP. Jak zwykle. Wracam z pociagu. I chce jechac
    w dom :) Za szyba kwitek: Zawiadominie Urzedu Miasta. Nieoplacenie
    parkownanie od godz.. itd.. jakis podpis.dane mojego samochodu.. brak nr
    sluzbowego kontrolera tylko jakies bazgroly podpisu.
    Gdybym wiedzial ze tam jest strefa to bym nie postawil. Okazalo sie ze jaki
    tydzien temu postawili znaczki o SPP (Strefie Platnego Parkowania). Brak
    wiedzy. Dwa dni wczesniej zaparkowalem tak samo .. .i nie bylo problemu
    (podobno te znaczki sa od tygodnia). Popytalem sie taksiarzy co sie dzieje..
    a oni mowia ze ktos te niby mandaty dzis po raz pierwszy wystawial :)
    Pewnie moja nieuwaga.(postawil bym awto 5m dalej i byloby ok)
    No a teraz konkretniej. Na odwrocie czyms mnie strasza itd.. Ale jest tam
    podpis (SPP ZGKIM - co ma ZGKIM do wystawiania za parkowanie??? ) ... itp...
    ale powoluja sie na jakies DZ u. (niewazne... bo pewnie taka ustawa jest...
    nie przecze.. ) no i na uchwale Rady Miasta z dnia 30.09.2004r. (na temat
    zasad SPP). NIe wiem co ona mowi (przypuszczam ze byla taka uchwala Rady
    miasta ze tam ma byc SPP ale z tego co slyszlaem to nie zrobili tam strefy).
    Wchodze na strone UM link do SPP i tam jak byk napisane (Uchwała Nr
    260/XXXII/05 Rady Miasta XXXX z dnia 24 lutego 2005 r. w sprawie opłat za
    parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie XXX w
    strefie płatnego parkowania.)

    NO i oczywiscie nie ma w tej uchwale wymienionego miejsca SPP za ktory oni
    wystawili mi ten Mandat/zawiadominie.

    Jasno jest napisane gdzie sa te strefy. Nie wiem co z tym zrobic. Wyjasnie
    to bo nie chce mi sie placic 50zl za to ze dnia pewnego ktos postawil jakies
    tabliczki.. i nie wiedzialem o tym. Caly czas tam parkuje i nie bylo
    problemu zadnego a tu naraz..

    I pytanie. Co jest nie tak? Jesli nawet bylby tam zapis o SPP to czy oni
    moga sie powolywac na uchwale rady miasta wczesniejsza gdy nowsza nic nie
    mowi o SPP i o tym gdzie jest taki teren okreslony....???

    Bo ja to lajkonik jestem.. ale sie wkurzylem.

    To ze w innych miejscach na terenie miasta jest SPP to wiedzialem. czy tak
    moga? Bo naprawde zglupialem...

    Kolejne wprowadzanie kasy do urzedu.. dla niekompetencji wladz?

    Dzieki za uwagi.

    PS. A wiem ze to bylo. co by bylo jakbym nie znalazl tego swistka za szyba?
    i druga rzecz: jaki oni maja dowod ze ja tam stalem? zdjecia jakies ? nie
    przecze ze nie stalem.. bo stalem ale wkurzony jestem ze za swoja pseudo
    glupote mam placic jakims urzedasom.. (potocznie na ciastko pani Krysi co
    siedzi i pierdzi w stolek)
    Jak z tego wybrnac? Bo naprawde wole wydac 50zl na dzieci niz na tych
    biurokratow... :)

  • 2. Data: 2005-05-18 22:11:10
    Temat: Re: Mandat nie mandat?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agrescik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli faktycznie ów znak postawili tydzień wcześniej, to może się
    bronić, że Ty go postawiłeś na dzień przed ich znakiem? :-)

  • 3. Data: 2005-05-19 07:19:00
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    > Użytkownik "Agrescik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jeśli faktycznie ów znak postawili tydzień wcześniej, to może się
    > bronić, że Ty go postawiłeś na dzień przed ich znakiem? :-)

    nie maja dowodow. bo watpie zeby jakis kanar biegal z cyfrowka albo z czyms
    jeszcze. a taki swistek to ja Ci tez moge sklecic cos tam wypisac i
    najlepiej jeszcze podac nr konta :P i co bedziesz wiedzial czy to moj
    swistek czy kogos innego?... nie pozatym mogl zaginac i co udowodnia ci ze
    ty go sam skasowales :) raczej watpie.
    wiec raczej sie nie przejmuj, bo nawet jesli (np kanar jest znajomym ktory
    sie na ciebie wkurzyl i co bierze kwit i wpisuje nr twojego wozu, i mogles
    nie stac wogole)
    ihmo tylko w bezposrednim kontakcie mozesz zaplacic a jak daja kwitek to go
    olej.

    p.s
    kretynskim pomysla urzednikow mowimy stanowczo nie. i moge sie zalozyc cze
    spora czesc kasy z tych mandatow nie idzie do kasy miejskiej tylko do
    jakiejs firmy prywatnej (bynajmniej tak jest u nas).

  • 4. Data: 2005-05-19 07:35:06
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Jeśli faktycznie ów znak postawili tydzień wcześniej, to może się
    > bronić, że Ty go postawiłeś na dzień przed ich znakiem? :-)

    A przystoi tak sugerować świadczenie nieprawdy? :p

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115

  • 5. Data: 2005-05-19 14:24:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKey" <u...@u...post.pl> napisał w
    wiadomości news:d6hfja$30v$1@korweta.task.gda.pl...

    > A przystoi tak sugerować świadczenie nieprawdy? :p

    Pewnie nie. Udzielam sobie pouczenia :-)

  • 6. Data: 2005-05-19 21:29:47
    Od: "Kuba Gach" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Agrescik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko:
    <ciach>

    wlasnie ja tez sie dolacze do pytania, mialem sytuacje podobna z taka
    roznica ze rzeczywiscie postawilem samochod tam gdzie wjezdzac moglo tylko
    zaopatrzenie sklepu, jednakze byla sniezyca i nie zauwazylem tego znaku,
    rano znalazlem za szyba karteczke "wezwanie, i cos ze celem wyjasnienia
    sprawy nalezy stawic sie w urzedzie miejskim o tej i tej", stawilem sie,
    zaplacilem 100zl, ale potem naszla mnie mysl czy rzeczywiscie dokumenty
    wsadzane za szybe mozna traktowac powaznie? jesli dowcipnis ukradl by ta
    kartke zza szyby to czy UM wezwal by mnie listownie badz w inny sposob?
    jesli tak to komu chca wytawic mandat? teoretycznie to nie musialem byc ja,
    z samochodu korzysta wiele osob, nie wiem kto go tam postawil...

  • 7. Data: 2005-05-19 22:12:53
    Od: "Agrescik" <a...@p...onet.pl>

    [Ciach]
    Gwoli wyjasnienia. Dzwonie dzis rano do tego niby urzedu .. dlaczego mam
    placic i wogole skoro nie bylo tam nigdy SPP . Pani mi mowi ze oni juz
    informowali o tym dawno itp itd...
    Ja mowie ze nie wiedzialem i jak mozna to anulowac.. Babka do mnie mowi ze
    nie mozna ze pan musi to uiscic..
    To ja do niej.. to prosze mi wytlumaczyc..albo przytoczyc uchwale rady
    miasta na ktora powoluja sie w tym swistku o SPP gdzie ona jest. Ona biegle
    szuka.. itd.. .i prosze ja zeby mi przeczytala zakres SPP czy pod dworcem
    jest taka strefa :)
    I tu nastepuje najlepsze. Pani czyta i dziwi sie ze nie ma tam wymienionego
    terenu Dworca :) (LOL) NO to ja do niej dlaczego mam placic za cos co jest
    nieprawne:)
    Jej rurka mieknie .. i chce mnie z dyrektorem laczyc bo jak mowi ze sie nie
    zna.. i nie wie o co chodzi :) Zenada. I mowi juz lagodniej ze ja nie musze
    placic tych 50zl (tak wyczullem jakby chciala isc ze mna na ugode ) i
    stwierdza ze powinienem tylko zaplacic kwote 14zl jakas (kwote z
    rozporzadzenia nie wiadomo jakiego) w ciagu 24 h. i ze jak sie zjawie to
    bedzie sprawa zalatwiona :)
    Ja jej mowie na to grzecznie . ze nie mam czasu zajmowac sie takimi rzeczami
    poniewaz w czasie pracy tej pani jestem w PRACY i zarabiam wlasnie na
    System Panstwa ktory na kazdym kroku probuje z kazdego obywatela sciagnac
    tylko jak sie da kase.. bo w urzedach musza pracowac niekompetentni
    urzednicy..
    Nie zaplace nawet 14 zl. Ciekaw jestem jak oni sie wytlumacza tym ze
    sciagneli nie wiadomo z ilu ludzi kase.. bo zaplacili... bo zobaczyli Znak
    SPP i ze nalezy uiszczac oplaty... to kupowali karnety i inne tam bilety. A
    to wszystko bylo NIEPRAWNIE.
    Ciekawe.. ciekawe..
    Jutro osobiscie bede rozmawial z przemila pania ktora bedzie chciala odemnie
    5 dych albo 14.. nie wiem w zaleznosci jak jej sexualnie noc wyjdzie :)

    A moral jest z tego taki. Urzedasy sa bezkarni. Niekompetentni. I dostaja
    wbrew pozorom wcale nie mala kase za swoja niewiedze i jelopstwo.
    A drugi moral jest taki : ludzie sa glupi. Zobacza kawalek swistka z
    paragrafami.. numerkami.. a na dodatek jak sie wspomni cos o komorniku i
    postraszy jakims wyimaginowanym procesem sciagania naleznosci... to uwierza
    i pojda zaplacic.
    Notabene babka mowila ze kupe ludzi tam przyszlo i klelo.. nie wiem czy
    zaplacili. Jutro sie okaze co ja zrobie z 50zl :)
    A jesli to prawda ze zrobili ludzi w konia bo wszystko na to wskazuje.. to
    co z tym zrobic??? no bo gdzies potencjalnie moze jakas kase od ludzis
    sciagli. nie mowiac nic o tym ze to normalnie sprawa do gazety :)
    PS. W przytoczonej uchwale rady miasta nie bylo mowy o tym terenie jako SPP
    a na dodatek na swistku z zalacznika nie bylo mowy o placeniu w firmie ZGKIM
    a jedynie w kasie urzedu miasta :)
    Eh... co za czasy.. czasy.. .:/

  • 8. Data: 2005-05-20 21:08:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agrescik" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Może kobieta miała nieaktualną uchwałę. Ja bym się tak nie cieszył, bo
    raczej nie wierzę, by ktoś na przysłowiową "pałę" znaki drogowe
    ustawiał. Gdyby tak się stało, to sprawa zahacza o kodeks karny i
    doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem tych wszystkich
    parkujących, ale coś nie wierzę.