  • 1. Data: 2003-11-28 07:35:20
    Temat: Majatek odrebny a wspólna nieruchomość
    Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam taką sytuację, że mieszkanie miałam przed ślubem, czyli jest moim
    majatkiem odrębnym. W czasie małżeństwa nabywamy nieruchomość na zasadach
    wspólności majatkowej. Nieruchomość ta służy tylko i wyłącznie mojemu
    mężowi, bo prowadzi tam działalność gospodarczą. Mąż nie płaci należnych
    podatków za nią, czyli użytkowania wieczystego i podatku od nieruchomości.
    I teraz moje pytanie, czy jestem zobowiązana do spłaty długów solidarnie ale
    tylko do wysokości majatku wspólnego czy odpowiadam również majatkiem
    odrębnym?
    Odpowiedź jest dla mnie bardzo ważna, bo spotkałam się ze skrajnie różnymi
    poglądami na ten temat. Jeśli ktoś by wiedział i jeszcze może znałby jakiś
    odpowiedni przepis na ten temat byłabym bardzo wdzieczna za odpowiedź.
    Małgosia

  • 2. Data: 2003-11-28 08:32:06
    Temat: Odp: Majatek odrebny a wspólna nieruchomość
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Wspólność majątkowa ,rozumiem , trwa i obowiązuje . Oboje wspólnie
    odpowiadacie całym wspólnym majątkiem za długi również majątkami
    odrębnymi.
    To obowiązuje do czasu sądowego ustanowienia odrębności majątkowej
    !!!!!!!