  • 1. Data: 2003-11-27 22:43:41
    Temat: Klient nie chce zapłacić Pomocy!
    Od: DerDuch <d...@o...pl>

    Witam

    Dostarczyłem na peną budowę zamówione materiały, wykonawca obejżał,
    stwierdził że wszystko w porządku.Dostał fakturę z terminem jeden
    dzień (przekazem elektronicznym miał płacić), PODPISAŁ i rozstaliśmy
    się w przyjaźni. Drugiego dnia dzwoni i zaczyna wydziwiać, że nie to,
    że tamto, dokumentacja mu nie pasuje(wczoraj pasowała), wymyśla cuda.
    A zapłacić nie chce.
    Pytanie: Jak (zgodnie z prawem!) nie dać mu się wykiwać?

    Pozdrawiam serdecznie
    DerDuch

  • 2. Data: 2003-11-27 23:17:59
    Temat: Re: Klient nie chce zapłacić Pomocy!
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Pytanie: Jak (zgodnie z prawem!) nie dać mu się wykiwać?

    Wniesc pozew o zaplate.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-11-28 06:12:04
    Od: DerDuch <d...@o...pl>

    Stało się tak, że "lablador" <l...@p...fm> stworzył(a)
    dnia Fri, 28 Nov 2003 00:17:59 +0100 takie oto arcydzieło:
    :

    >Wniesc pozew o zaplate.

    Ale jak to sie odbywa, wie ktoś? Pierwszy raz mam taką "przygode" i
    nie wiem jak się do tego zabrać

    Pozdrawiam serdecznie
    DerDuch

  • 4. Data: 2003-11-28 07:47:49
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Ale jak to sie odbywa, wie ktoś? Pierwszy raz mam taką "przygode" i
    > nie wiem jak się do tego zabrać

    Piszesz pozew o zaplate, zalaczasz do niego dowody istnienia zobowiazania
    (fakture, protokol itp) wnosisz pozew do wydzialy cywilnego (lub
    gospodarczego jesli sprawa dotyczy sporu miedzy przedsiebiorcami) sadu
    rejonowego (lub okregowego jesli roszczenie przekracza 30 tys). Mozesz
    wczesniej wyslac wezwanie do zaplaty klientowi. Potem z wyrokiem (lub
    nakazem ) idziesz do komornika (po uprzednim nadaniu przez sad klauzuli
    wykonalnosci) wskazujesz z jakiego majatku ma byc prowadzona egzekucja) i
    czekasz na pieniadze.

    Dan.

  • 5. Data: 2003-11-28 08:22:16
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > rejonowego (lub okregowego jesli roszczenie przekracza 30 tys). Mozesz
    > wczesniej wyslac wezwanie do zaplaty klientowi.

    powinien

  • 6. Data: 2003-11-28 08:27:55
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Lookasik napisał:
> [...]

    no i może jeszcze dopisac, ze niedokładne opisanie sprawy w pozwie
    (pominięcie dowodów lub okoliczności jakichś istotnych),
    możę skutkowac przegraniem sprawy. :-)

  • 7. Data: 2003-11-28 08:40:38
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > powinien

    Moze. Sprawa chyba nie jest ze stosunku miedzy przedsiebiorcami. Jesli jest
    to faktycznie powinien.

    Dan.

  • 8. Data: 2003-11-28 10:08:54
    Od: "Lopesjus" <p...@e...com.pl>

    Wszystko co piszecie jest fajnie, ale sprawa w sądzie to pewnie ze sześć
    miesięcy czekania. Najpierw wyślij OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPŁATY, pismo
    przewodnie niech podpisze jakiś prawnik, to z reguły wystarcza.

    Pozdrawiam
    Lopesjus

  • 9. Data: 2003-11-28 10:58:51
    Od: DerDuch <d...@o...pl>

    Stało się tak, że "lablador" <l...@p...fm> stworzył(a)
    dnia Fri, 28 Nov 2003 09:40:38 +0100 takie oto arcydzieło:

    >Moze. Sprawa chyba nie jest ze stosunku miedzy przedsiebiorcami. Jesli jest
    >to faktycznie powinien.

    Sprawa dotyczy należności pomiędzy firmami, moją a odbiorcy.
    Bardzo dziekuje za rady, jeszcze dzisiaj wysyłam wezwanie do zapłaty.

    Dzięki!

    Pozdrawiam serdecznie
    DerDuch

  • 10. Data: 2003-11-28 12:45:50
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Lopesjus napisał:

    > Wszystko co piszecie jest fajnie, ale sprawa w sądzie to pewnie ze sześć
    > miesięcy czekania. Najpierw wyślij OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPŁATY, pismo
    > przewodnie niech podpisze jakiś prawnik, to z reguły wystarcza.

    na nakaz zapłaty na podstawie podpisanej faktury?
    stawiam max na dwa, chyba, ze warszawa to 3 :-)

    (od zapłaty wpisu of korz)