  • 1. Data: 2019-07-20 17:32:40
    Temat: Mafia reprywatyzacyjne w Warszawie
    Od: u2 <u...@o...pl>

    ma się jak najlepiej:)

    https://www.stefczyk.info/2019/07/20/warszawa-straci
    la-kamienice-bo-urzednicy-nie-zaplacili-za-wpis-ostr
    a-reakcja-sebastiana-kalety/

    13:06, 2019.07.20

    Warszawa straciła kamienicę bo urzędnicy nie zapłacili za wpis. Ostra
    reakcja Sebastiana Kalety

    Przewodniczący Komisji Weryfikacyjnej Sebastian Kaleta odniósł się na
    konferencji prasowej do sprawy kamienicy przy Rakowieckiej 33. Dziennik
    Fakt ujawnił, że Warszawa może ją stracić z powodu niezapłacenia za wpis
    do księgi wieczystej.

    W marcu Komisja Weryfikacyjna zadecydowała, że reprywatyzacja kamienicy
    przy ulicy Rakowieckiej 33 została podjęta z naruszeniem prawa i budynek
    powinien wrócić do miasta. Dziennik Fakt ujawnił jednak, że przed
    kilkunastoma dniami jej lokatorzy otrzymali pismo, w którym
    poinformowano ich o nowych kontach na które mają wpłacać pieniądze za najem.

    Pismo wysłał Filip N., syn mecenasa Roberta N., nazywanego ,,rekinem
    reprywatyzacji". Mecenas N. uczestniczył w 46 procesach zwrotu
    nieruchomości i przejął dla siebie lub swoich klientów 40 kamienic i
    działek, najczęściej w centrum Warszawy. W lutym 2017 trafił do
    więzienia w związku z oskarżeniami o przestępstwa związane z
    reprywatyzacją, wyszedł z niego w sierpniu 2018 po wpłaceniu miliona
    złotych kaucji.

    Jak to się stało, że budynek, który miał trafić z powrotem do miasta,
    znalazł się w rękach syna mecenasa? Według Faktu zawiniło niedbalstwo
    warszawskiego ratusza. Urzędnicy złożyli bowiem wniosek o zmianę wpisu w
    księdze wieczystej ale zapomnieli go opłacić. Brak wpłaty 60 złotych
    sprawił, że wniosek ten nie został rozpatrzony i dotychczasowi
    właściciele kamienicy mogli ją sprzedać w maju mecenasowi, a ten
    przekazać swojemu synowi.

    Zdaniem Kalety Warszawa nie broni interesu publicznego w taki sposób, w
    jaki broni go komisja. Według niego opisana przez dziennik sprawa
    pokazuje, że ,,osoby, które według prokuratury są aktorami afery
    reprywatyzacyjnej (...) pod kątem prawnym prezentują wspólne stanowisko z
    Rafałem Trzaskowskim i Pawłem Rabiejem".

    Według Kalety sprawa Rakowieckiej 33 jest bulwersująca. ,,Mamy tu do
    czynienia z sytuacją, w której mecenas Robert N. wyszedł z aresztu (...) a
    na wolności dalej zajmuje się sprawami reprywatyzacyjnymi" - podkreślił.

    ,,Po czyjej stronie stoją dziś władze miasta Warszawy?" - spytał Kaleta -
    ,,Dzisiaj miasto twierdzi, że urzędnicy działali prawidłowo ws.
    reprywatyzacji. Jeżeli działaliby prawidłowo, to nie skarżyliby decyzji
    komisji".

    Źródło: Fakt, TVP Info Autor: WM

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-07-20 22:17:59
    Temat: Re: Mafia reprywatyzacyjne w Warszawie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.07.2019 o 17:32, u2 pisze:
    > ma się jak najlepiej:)
    Jeśli to prawda, to właścicieli, który sprzedali, mecenasa i jego syna
    należy sądzić za przywłaszczenie cudzego prawa własności. No przecież
    oni - bez względu na to, co było w księdze - wiedzieli, że nie są
    właścicielami.

  • 3. Data: 2019-07-20 22:20:51
    Temat: Re: Mafia reprywatyzacyjna w Warszawie
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > należy sądzić za przywłaszczenie cudzego prawa własności. No przecież
    > oni - bez względu na to, co było w księdze - wiedzieli, że nie są

    wy żydo-ubeckie k*rwy sądzicie że jesteście bezkarne:)

    --
    I love love