  • 1. Data: 2004-06-02 14:41:41
    Temat: MEDIA MARKT
    Od: "Wilq" <w...@o...pl>

    Witam,

    Sasiad kupil dysk WD80GB w media markt. Wlozylem go do komputera i sie
    okazalo ze juz na nim byl zaisntalowany system plikow NTFS oraz windows XP.
    Podczas kupna dysk mial otwarte opakowanie. SPytal sie obslugi czmemu, to mu
    powiedzieli ze musieli nakleic naklejke media markt.

    Czy jestem im w stanie cokolwiek zarzucic ?

    POzatym po co mi ich naklejka, skoro gwarancja jest u producenta.

  • 2. Data: 2004-06-02 15:44:18
    Temat: Re: MEDIA MARKT
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Wilq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jestem im w stanie cokolwiek zarzucic ?

    Ty czy sąsiad?;-) Qrcze, tylko jakies 5% osób pisze we własnym imieniu.
    Reszta załatwiał problemy "sąsiadów, kolegów, znajomego, cioci Krysi":-)

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-06-02 17:07:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wilq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Sprzedano zamiast rzeczy nowej, rzecz używaną. Tylko jak tego dowieść? Po
    prostu nie kupuje się tego typu rzeczy rozpakowanych.

    Jeśli macie ochotę, to możecie zawiadomić organa ścigania, że Media Markt
    rozpowszechnia nielegalne kopie Windows'a. W ten sposób uprawdopodobnicie,
    że to nie sąsiad sobie to zainstalował. Podejrzewam, że biegły będzie w
    stanie ustalić, czy to było z tego komputera instalowane, czy nie. Choćby
    po tym, że system konfigurację zapisuje w chwili instalacji. Z tym, że
    trzeba się liczyć z tym, że zabezpieczą cały komputer.

  • 4. Data: 2004-06-02 18:15:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    mu
    > powiedzieli ze musieli nakleic naklejke media markt.

    Mój pies miał tak samo ;))))
    MSPANC

    A na serio, to spartycjonuj po swojemu i już. Tylko zrób restrykcyjny test
    powierzchni zeby wykluczyć bad sectory (może to dysk przez kogoś
    reklamowany).

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 5. Data: 2004-06-02 20:18:47
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c9l330$3e8$6@news.onet.pl

    > [..................]
    > Sprzedano zamiast rzeczy nowej, rzecz używaną. Tylko jak tego dowieść?
    > Po prostu nie kupuje się tego typu rzeczy rozpakowanych.
    > [...................]

    Ciekawi mnie co masz na myśli mówiąc "rozpakowane",
    a właściwie to z *czego rozpakowane* ?. Twarde dyski
    pakowane są w kartony z przegródkami (po np. 20 szt)
    ze styropianu lub twardej gąbki. Mogą być umieszczone
    w pastikowych opakowanich (np. Seagate), ale robi to
    niewielu producentów. Te "plastiki" nie są zgrzane, a
    zamykane "na zatrzask". Jeśli nawet byłyby jakoś
    zamykane, to sklep i tak *musi* to otworzyć aby nakleić
    swój stricer's. Wszystkie części komputerowe są tak
    oznaczone aby w razie reklamcji wiedzieć skąd dana
    część pochodzi. Więc teza o "rozpakowywaniu" nie ma
    tu racji bytu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Fajni faceci niefajnie kończą."

  • 6. Data: 2004-06-02 20:48:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    Być może moja uwaga akurat w tym zakresie nie była trafna. Z reguły kupuję
    dysk razem z komputerem. W ostateczności zanoszę komputer i mi montują
    dysk. Przyznam, że luzem nie kupowałem.

    Tak, czy inaczej ciężko będzie dowieść, że tak było, więc zostaje zrobić
    format i żyć z tym dalej.

  • 7. Data: 2004-06-02 21:28:17
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Andrzej_K wrote:
    > Ciekawi mnie co masz na myśli mówiąc "rozpakowane",
    > a właściwie to z *czego rozpakowane* ?. Twarde dyski
    > pakowane są w kartony z przegródkami (po np. 20 szt)
    > ze styropianu lub twardej gąbki. Mogą być umieszczone

    Większość dysków jest w szczelnych antystatycznych woreczkach. A
    naklejenie stickersa to drobne nacięcie w tym woreczku, nie dające
    wątpliwości, że dysk nie był używany.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 8. Data: 2004-06-03 05:42:01
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:xn0dj21labydyz000@news2.futuro.pl

    > Większość dysków jest w szczelnych antystatycznych woreczkach. A
    > naklejenie stickersa to drobne nacięcie w tym woreczku, nie dające
    > wątpliwości, że dysk nie był używany.

    Raczej bym powiedział "mniejszość" i przoduje
    w tym firma IBM. Dysk rozpakowany nie oznacza
    , że był_jest używany. Wiele szanujących się
    firm_sklepów formatuje dyski przed sprzedażą
    aby ustrzec się przed sprzedażą uszkodzonych
    dysków.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie

  • 9. Data: 2004-06-03 05:45:22
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c9lfvo$8l9$1@news.onet.pl

    > [................]
    > Tak, czy inaczej ciężko będzie dowieść, że tak było, więc zostaje zrobić
    > format i żyć z tym dalej.

    Nic nie wywalczy. Przyznać jednak trzeba, że
    dysk może być sformatowany lecz nie powinien
    zawierać żadnych danych, a tym bardziej systemu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wystrzegajcie się pierwszego odruchu,

  • 10. Data: 2004-06-03 06:12:54
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Andrzej_K wrote:
    > Raczej bym powiedział "mniejszość" i przoduje
    > w tym firma IBM.

    Robi to też np WD.

    > Dysk rozpakowany nie oznacza, że był_jest używany.

    Oczywiście. Natomiast dysk zapakowany już zapewnia nieużywanie.

    > Wiele szanujących się
    > firm_sklepów formatuje dyski przed sprzedażą
    > aby ustrzec się przed sprzedażą uszkodzonych
    > dysków.

    Taaaak? A możesz podać przykłady tych sklepów?
    Tutaj bardziej stawiam na to, że wspomniane sklepy potrzebowały na
    chwilę użyć takiego dysku (np. kopia danych na czas reinstalacji
    systemu w serwisowanym komputerze) i dlatego skorzystały z nowego dysku.
    Kupując w sklepie np. pralkę też wolałbyś, by sprzedawca oferował Ci
    już rozpakowane i użyte przez niego pralki? czy raczej wolałbyś przy
    zakupie mieć możliwość od ręki sprawdzenia czy nowy produkt działa - w
    HDD tak się jak najbardziej da.
    Poza tym współczynnik DOA(Dead on Arrival) to obecnie dla dysków ok. 1%
    więc sprawdzanie w takim przypadku po kolei wszystkich dysków jest
    trochę bezsensowne.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl