  • 11. Data: 2004-06-03 06:22:03
    Temat: Re: MEDIA MARKT
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:xn0dj2s2ofll0001@news2.futuro.pl

    > [................]
    > Oczywiście. Natomiast dysk zapakowany już zapewnia nieużywanie.

    Nie rozumiesz, że ten dysk trzeba "naznaczyć" czyli
    nakleić stricer'sa na którym są dane:
    data sprzedaży, gdzie kupiony, znak Twego
    sklepu_firmy.

    > [..................]
    > Taaaak? A możesz podać przykłady tych sklepów?

    Np. ten z mego sig'a. ;-)

    > Tutaj bardziej stawiam na to, że wspomniane sklepy potrzebowały na
    > chwilę użyć takiego dysku (np. kopia danych na czas reinstalacji
    > systemu w serwisowanym komputerze) i dlatego skorzystały z nowego dysku.

    Nie można tego uznać za niemożliwe.

    > Kupując w sklepie np. pralkę też wolałbyś, by sprzedawca oferował Ci
    > już rozpakowane i użyte przez niego pralki? czy raczej wolałbyś przy
    > zakupie mieć możliwość od ręki sprawdzenia czy nowy produkt działa - w
    > HDD tak się jak najbardziej da.

    Pralka, odkurzacz i inne takie nijak się mają do
    części komputerowych więc powyższy przykład
    nie jest trafny.

    > Poza tym współczynnik DOA(Dead on Arrival) to obecnie dla dysków ok. 1%
    > więc sprawdzanie w takim przypadku po kolei wszystkich dysków jest
    > trochę bezsensowne.

    Taaa, jesienią ub. roku była partia wymienionych
    przez Ciebie "WD'eków" - na 10 szt 7 padniętych.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Społeczeństwo nie jest samochodem lecz mułem,

  • 12. Data: 2004-06-03 06:50:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <0...@a...biaman.net>, Andrzej_K wrote:
> [...]
    > Nie rozumiesz, że ten dysk trzeba "naznaczyć" czyli
    > nakleić stricer'sa na którym są dane:
    > data sprzedaży, gdzie kupiony, znak Twego

    Można to zrobić przy kliencie. Zresztą ktoś tu już pisał wcześniej, że
    często wystarczy mała dziurka aby nakleić stickersa. Kupiłem w ciągu
    ostatnich 3ch lat jakieś 10 dysków, różnych firm. Ze 2 były w opakowaniach
    rozkładanych, bez folii (chyba jeden WD'ek a drugi Seagate). Reszta była w
    folii. Jeśli były w folii to albo była ona otwierana przy mnie albo miała
    jedynie małą szczelinę. Fakt, nie mieszkam chwilowo w Polsce, ale jakoś
    nie mogę się tu dopatrzyć czynników teretorialnych.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-06-03 06:53:59
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Andrzej_K wrote:
    > Nie rozumiesz, że ten dysk trzeba "naznaczyć" czyli
    > nakleić stricer'sa na którym są dane:

    Powtarzam, że można to zrobić poprzez małę nacięcie, przez które nie
    ma szans wyjąć dysku.

    > Pralka, odkurzacz i inne takie nijak się mają do
    > części komputerowych więc powyższy przykład
    > nie jest trafny.

    Niemniej klienci często tak myślą. Lepiej dmuchać na zimne. Klient ma
    pewność, że dysk jest nowy, a na prośbę może też mieć od ręki
    sprawdzony.

    > Taaa, jesienią ub. roku była partia wymienionych
    > przez Ciebie "WD'eków" - na 10 szt 7 padniętych.

    Masz kiepskiego dystrybutora - sprzedał Ci jakiś trefny sprzęt. W
    zeszłym roku przeszło przez moje ręce coś koło 80 sztuk. Wszystkie
    sprawne.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 14. Data: 2004-06-03 08:18:40
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Wilq" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sprzedano zamiast rzeczy nowej, rzecz używaną. Tylko jak tego dowieść? Po
    > prostu nie kupuje się tego typu rzeczy rozpakowanych.

    A co to jest "rzecz uzywana" ?

    Jak Samochod stoi na placu i ktos nim przejedzie 100m to jest uzywany ?

    > Jeśli macie ochotę, to możecie zawiadomić organa ścigania, że Media Markt
    > rozpowszechnia nielegalne kopie Windows'a. W ten sposób uprawdopodobnicie,
    > że to nie sąsiad sobie to zainstalował. Podejrzewam, że biegły będzie w
    > stanie ustalić, czy to było z tego komputera instalowane, czy nie. Choćby
    > po tym, że system konfigurację zapisuje w chwili instalacji. Z tym, że
    > trzeba się liczyć z tym, że zabezpieczą cały komputer.

    Wiesz co .. Moj brat zmarl .. ja podejrzewalem pobicie..
    a prokurator nie mial zamiaru tego sprawdzac...
    Tez mi sie wydawalo, ze "biegly bedzie w stanie ustalic"...

    A w sprawie dysku... Nie ma szans sprawdzic
    Co chesz udowodnic... ze nie na tym komputerze
    co go pojkazujesz ? A moze na drugim u drugiego kolegi ?

    A co to jest "komputer" ?
    Przede mnia na biurku lezy plyta glowna w niej procesorz "wiatraczkiem"
    w "agp" stara karta grafiki GF2zasilacz z tylu sobie stoi i zasila to
    wszystko...

    CZy to komputer ?

    Gdybym mial komus komputer zlozyc BEZ DYSKU i do proby wzial nowy dysk
    zainstalowal sprawdzil i wymontowal... komputer sprzeal....

    Jaki Expert sprawdzi ze to ja?
    Nawet date moge ustawic na 2005 rok..do prob...

    Do kupujacego...

    Masz gwarancje rozcna -dwuletnia...
    GDYBY rzeczywiscie dysk mial wady ZYSKASZ nowy dysk..
    za pare miesiecy napiszesz, ze dali ci 120 zamiast zepsutej 80,
    a ty chesz 80 ALBO KASE... (bo za te kase kupisz 240 GB).

    Nie che mi sie wierzyc by sprzedawca sprzedawal dysk uzywany
    daj sobie spokoj, predzej pandie ci "nowy" nieprobowany..
    Byl taki czas ze co ktorys nowy "normalnie" padal, wiec puszczalo sie dysk
    na pare godzin, by nie miec klopoty z reklamacjami.... wyluzuj..

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-06-03 08:21:40
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Być może moja uwaga akurat w tym zakresie nie była trafna. Z reguły kupuję
    > dysk razem z komputerem. W ostateczności zanoszę komputer i mi montują
    > dysk. Przyznam, że luzem nie kupowałem.
    >
    > Tak, czy inaczej ciężko będzie dowieść, że tak było, więc zostaje zrobić
    > format i żyć z tym dalej.

    Naprawde nie ma problemu.
    jak ktos kupuje zmontowany komputer to nieplacze, ze dysk niej est
    "szczelnie opakowany"
    Gwarancja jest, a dysk przynajmniej jest sprawdzony.

    Boguslaw

  • 16. Data: 2004-06-03 22:25:02
    Od: Piotr Turkowski <p...@o...pl>

    Andrzej_K napisał(a):

    > Ciekawi mnie co masz na myśli mówiąc "rozpakowane",
    > a właściwie to z *czego rozpakowane* ?. Twarde dyski
    > pakowane są w kartony z przegródkami (po np. 20 szt)
    > ze styropianu lub twardej gąbki. Mogą być umieszczone
    > w pastikowych opakowanich (np. Seagate), ale robi to
    > niewielu producentów. Te "plastiki" nie są zgrzane, a
    > zamykane "na zatrzask". Jeśli nawet byłyby jakoś
    > zamykane, to sklep i tak *musi* to otworzyć aby nakleić
    > swój stricer's. Wszystkie części komputerowe są tak
    > oznaczone aby w razie reklamcji wiedzieć skąd dana
    > część pochodzi. Więc teza o "rozpakowywaniu" nie ma
> [...]

    Tu się nie zgodzę. Ja kupując *nowy dysk* WD Caviar 80 GB JB dostałem
    właśnie oryginalnie zapakowany w zgrzewanej folii, bardzo mocno
    przylegającej do dysku. W sklepie tego nawet nie rozpakowywali, wypisali
    normalnie gwarancję, rachunek itp.. Dyski sa pakowane BTW.

    --
    Pozdrawiam, Piotr Turkowski

  • 17. Data: 2004-06-04 05:13:36
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Piotr Turkowski" <p...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c9o8i0$70d$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > przylegającej do dysku. W sklepie tego nawet nie rozpakowywali, wypisali
    > normalnie gwarancję, rachunek itp.. Dyski sa pakowane BTW.

    Nie musisz się zgadzać. Wygląda na to, że kupowałeś
    w firmie "garaż", a nie w "normalnym" sklepie. Ciekawi
    mnie jak w razie reklamacji rozpoznaja, że to "ich"
    dysk, czyżby na paragonie dopisywali numer seryjny?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Każdy program w systemie Windows pracuje poprawnie

  • 18. Data: 2004-06-12 11:49:27
    Od: p...@p...onet.pl

    > A na serio, to spartycjonuj po swojemu i już. Tylko zrób restrykcyjny test
    > powierzchni zeby wykluczyć bad sectory (może to dysk przez kogoś
    > reklamowany).
    >
    > --
    > Pozdrowienia
    > Jotte

    Pipieram, w pierwszej kolejnośći sprawdz dysk pod zględem uszkodzeń, jeśli nic
    nie wykryje masz dwa wyjścia:

    1. żyć z tym "problemem" dalej

    2. złozyć pismo do MM informujące w powyższym fakcie, jeśli nie minęło 6 msc,
    od daty zakupu niech się martwią jak Ci udowodnić, że to nie ty zainstalowałeś
    system na HDD

    Trywialne ale osiągalne, ostatnio kupowałem lampe ost. egz. z wystawy, bez
    przeceny, jednak lampa była używana z uwagi na fakt, iż stała na ekspozycji i
    świeciła non stop (możę ktoś powie nonsensowne ale żarówka kosztuje 8 pln a
    jest ich 15 ) co daje wcale niemałą kwotę, więc ugrałem komplet zapasowych
    żarówke w OBI. Nomen omen 3 padły u mnie w ciągu 5 dni użytkowania.