  • 1. Data: 2010-05-02 11:33:40
    Temat: Lokata w PKO z 1988 r.
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Witam!

    W weekend przeglądałem szafki w domu śp. dziadków i znalałem 2 książeczki
    oszczędnościowe w PKO na łączną kwotę 3929,- zł z wpisem1988 r.
    Jaka na dzień dzisiejszy byłaby wartość tych lokat? Spotkałem się z pojęciem
    waloryzacji i wiem, że można to zrobić sądownie, niestety nie znalazłem
    żadnego wyroku SN w podobnym przypadku, a nie wiem czy gra jest warta
    świeczki ....
    Są może jakieś programy do przeliczenia kwoty z lat 80-tych, ew. jakieś
    wzory?

    Work smarter, not harder !
    Priest
    ---------

  • 2. Data: 2010-05-02 11:36:43
    Temat: Re: Lokata w PKO z 1988 r.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Priest pisze:
    > W weekend przeglądałem szafki w domu śp. dziadków i znalałem 2 książeczki
    > oszczędnościowe w PKO na łączną kwotę 3929,- zł z wpisem1988 r.
    > Jaka na dzień dzisiejszy byłaby wartość tych lokat? Spotkałem się z pojęciem

    40 groszy.

    Tak dla Twojej informacji, pensja wtedy to było około 20 tys. zł.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-05-02 11:47:09
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał:
    > 40 groszy.
    >
    > Tak dla Twojej informacji, pensja wtedy to było około 20 tys. zł.
    >
    > Arek

    Możesz mi podać sposób w jaki to wyliczyłeś? Chodzi mi o sposób w jakis to
    należy zrobić - jakieś przeliczniki, wzory, kalkulatory...
    Dziękuję, za odpowiedz, bo głównie na tym mi zależało, mimo wszystko
    chciałbym też nauczyć się / poznać sposób takiego wyliczenia.

    Work smarter, not harder !
    Priest
    ---------

  • 4. Data: 2010-05-02 11:52:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 02.05.2010 13:47, Priest wrote:
    > U?ytkownik "Arek" napisa?:

    > Mo?esz mi poda? spos?b w jaki to wyliczy?e?? Chodzi mi o spos?b w jakis to
    > nale?y zrobi? - jakie? przeliczniki, wzory, kalkulatory...
    > Dzi?kuj?, za odpowiedz, bo g??wnie na tym mi zale?a?o, mimo wszystko
    > chcia?bym te? nauczy? si? / pozna? spos?b takiego wyliczenia.

    Odejmij cztery zera (denominacja) - na dzisiejsze, zostaje jakies 39 groszy.

    Dodaj do tego odsetki za 20 lat - ile by ich nie bylo, wyjdzie pewnie
    cos w okolicy 50 gr - 1 zl.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2010-05-02 13:28:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    > Odejmij cztery zera (denominacja) - na dzisiejsze, zostaje jakies 39
    > groszy.
    >
    > Dodaj do tego odsetki za 20 lat - ile by ich nie bylo, wyjdzie pewnie cos
    > w okolicy 50 gr - 1 zl.

    Sądzę, że więcej. Z tym, że ne wiem, czy te środki nie zostały już
    utracone. Odsetki naliczało się kolejno. Pamiętam miesiące gdzieś na
    przełomie lat 80/90 tych, gdy inflacja była na poziomie około 1500%. Wydaje
    mi się, ze najsensowniej będzie udać się do banku z książeczkami i
    postanowieniem o nabyciu spadku i poprosić o przeliczenie. Wypłacą dopiero
    po zaświadczeniu o uregulowaniu podatku. Kwota przeliczona jest potrzebna
    do sporządzenia deklaracji podatkowej. Powinni przeliczenie nawet na piśmie
    dać. Ale Nie będą to jakieś porażająco wysokie kwoty.

  • 6. Data: 2010-05-02 13:31:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.05.2010 13:52), Tomasz Chmielewski wrote:

    > Odejmij cztery zera (denominacja) - na dzisiejsze, zostaje jakies 39
    > groszy.
    >
    > Dodaj do tego odsetki za 20 lat - ile by ich nie bylo, wyjdzie pewnie
    > cos w okolicy 50 gr - 1 zl.

    Była jakaś rewaloryzacja w międzyczasie. Kilka lat temu oddałem swoje
    książeczki do PKO do przeliczenia, po kilku dniach przeliczyli i
    wypłacili mi ... nie pamiętam ile - ale znacznie więcej niż wynikałoby
    tylko z denominacji i odsetek.

    p. m.

  • 7. Data: 2010-05-03 22:36:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > książeczki do PKO do przeliczenia, po kilku dniach przeliczyli i
    > wypłacili mi ... nie pamiętam ile - ale znacznie więcej niż wynikałoby

    Zwykle obiegowe ksiazeczki, czy mieszkaniowe?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-05-04 12:07:33
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 02 May 2010 13:36:43 +0200, Arek napisał(a):

    > 40 groszy.
    >
    > Tak dla Twojej informacji, pensja wtedy to było około 20 tys. zł.

    z roku 88. OIDP w 88 roku 4 tys zlotych to bylo "ciut" wiecej niz 4 tys z
    okresu denominacje, inflacja zaczela szalec rok pozniej..

    --
    Mark

  • 9. Data: 2010-05-05 09:55:23
    Od: "Priest" <paul4@_wytnij_to_go2.pl>

    > Zwykle obiegowe ksiazeczki, czy mieszkaniowe?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Zwykłe obiegowe.

  • 10. Data: 2010-05-05 13:33:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.05.2010 00:36), SDD wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zwykle obiegowe ksiazeczki, czy mieszkaniowe?

    Zwykłe najzwyklejsze. Jak masz jakąś w archiwum to skuś się na
    odwiedzenie PKO, możne na piwo będzie ...

    p. m.