  • 1. Data: 2010-05-01 10:58:03
    Temat: Likwidacja szkody komunikacyjnej z OC sprawcy - auto na gwarancji
    Od: Andys <A...@p...fm>

    Witam,
    Czeka mnie problem jak w temacie, czyli naprawa uszkodzonego (nie z
    mojej winy) auta na gwarancji z OC sprawcy.
    Auto zamierzam naprawiać w ASO i chciałbym aby rozliczenie nastąpiło
    bezgotówkowo.
    1. Czy to prawda (jakiś paragraf), że mogę się domagać naprawy auta na
    gwarancji tylko i wyłącznie, na nowych, oryginalnych częściach, jeśli
    szkoda jest rozliczana z OC sprawcy?
    2. Czy TU (TU sprawcy to PZM) ma prawo nie wyrazić zgody na:
    - rozliczenie szkody bezgotówkowo (ASO "dogaduje się" z TU)
    - kwestionować kosztorys ASO (istnieje w końcu cennik części i usług)
    3. Czy mogę domagać się (i od kogo, TU czy bezpośrednio sprawca kolizji)
    odszkodowania za utratę wartości auta po wypadku?

    Pozdrawiam,
    Andys

  • 2. Data: 2010-05-01 12:43:59
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-01 12:58, Andys pisze:
> [...]
    > 3. Czy mogę domagać się (i od kogo, TU czy bezpośrednio sprawca kolizji)
    > odszkodowania za utratę wartości auta po wypadku?

    Zgłoś szkodę, czekaj na oględziny, zgłoś chęć naprawy bezgotówkowej w
    ASO i czekaj jak się sprawy potoczą. Dla ASO to ty jesteś klientem nie TU.

    Jak narazie robisz problemy gdzie ich nie ma.

  • 3. Data: 2010-05-01 12:46:21
    Od: CUT <C...@C...pl>

> [...]

    > 3. Czy mogę domagać się (i od kogo, TU czy bezpośrednio sprawca kolizji)
    > odszkodowania za utratę wartości auta po wypadku?

    Domagać zawsze się możesz (od TU). Jeśli auto jest w miarę nowe to może
    coś dostaniesz.

  • 4. Data: 2010-05-01 13:14:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andys napisal:
    > 1. Czy to prawda (jakiś paragraf), że mogę się domagać naprawy auta na
    > gwarancji tylko i wyłącznie, na nowych, oryginalnych częściach, jeśli
    > szkoda jest rozliczana z OC sprawcy?

    Tak. Samochód ma być naprawiony zgodnie ze specyfikacją producenta.
    Dodatkowo, ale już na drodze cywilnej możesz się sądzić o dodatkowe
    odszkodowanie z tytułu utraty wartości samochodu.

    > 2. Czy TU (TU sprawcy to PZM) ma prawo nie wyrazić zgody na:
    > - rozliczenie szkody bezgotówkowo (ASO "dogaduje się" z TU)

    Nie. Udzielasz ASO pełnomocnictwa do występowania w twoim imieniu.
    ASO już sobie poradzi z TU.

    > - kwestionować kosztorys ASO (istnieje w końcu cennik części i usług)

    Niech kwestionują. ASO ci naprawi a z TU wydusi i koszty naprawy,
    i koszty odsetek za opóźnienie wypłaty.

    > 3. Czy mogę domagać się (i od kogo, TU czy bezpośrednio sprawca kolizji)
    > odszkodowania za utratę wartości auta po wypadku?

    Tak, ale już na drodze cywilnej od sprawcy. Możesz przypozwać TU.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek