  • 51. Data: 2013-11-20 20:41:44
    Temat: Re: Listy z poleceniem zapłaty za udostępnianie filmów
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > Ludzie podostawali listy z pewnej kancelari adwokackiej z Warszawy z
    > przedsądowym poleceniem zapłaty 550zł. Chodzi o udostępnianie filmów.
    >
    > http://forumprawne.org/prawo-autorskie/480408-otrzym
    alem-list-z-poleceniem-zaplaty.html

    Nic nowego. W zeszłym roku otrzymałem pismo z kancelari.
    Mam zapłacić 700zł w zamian zrezygnują z targania mnie po sądach.
    Podobno udostępniałem utwór "Majteczki w kropeczki" czy jakiś taki.
    Sprawę olałem. Podobno nawet gdybym zapłacił, to nie mieli możliwości
    wycofania sprawy.
    Po około 3 miesiącach odwiedziło mnie dwóch funkcjonariuszy policji.
    Totalnie nie wiedzieli po co przyszli, mieli kilka pytań spisanych na
    kartce.
    Na koniec zapytali czy mam może jakis komputer.
    Miałem, a jakże. Dałem im starego 386DX2, na którym kiedyś zainstalowałem
    freesco.
    Po jakiś następnych 4 miesiącach, dostałem pismo, że mam przyjechać i
    odebrać
    grata. Olałem sprawę.
    Do dziś nic więcej nie wiem na ten temat. Poza tym, że prokurator,
    który udostępnił dane kancelari przez dłuuuugi czas był na chorobowym.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2013-11-20 22:52:00
    Temat: Re: Listy z poleceniem zap aty za udost pnianie film w
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.11.2013 07:38, tosław wrote:

    > np. "HotPlug":
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=erq4TO_a3z8
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=-G8sEYCOv-o

    No wlasnie

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 53. Data: 2013-11-20 22:55:16
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.11.2013 12:31, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-11-20, PlaMa <m...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Naprawdę uważacie, że aż tacy idioci pracują przy analizie danych?
    > Że nie mają specjalistycznego softu do wykrywania anomalii i wszystko
    > oceniają "na oko"?

    Myslimy, ze jak sie poda haslo i maja dostep do plikow, to gdybanie o
    ukrytych kontenerach moga se wstawic w "przypuszczamy" co ma sile
    dowodowa rowna zero.

    czy podejrzany udostepnil haslo
    tak
    czy znalezliscie pirackie pliki
    nie

    dziekuje, sprawa zamknieta

  • 54. Data: 2013-11-20 23:40:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > Naprawdę uważacie, że aż tacy idioci pracują przy analizie danych?
    > Że nie mają specjalistycznego softu do wykrywania anomalii i wszystko
    > oceniają "na oko"?

    Popełniasz błąd w innym miejscu.
    TC *nigdy* nie zostawia "pustych miejsc", obszar objęty kontenerem jest
    by default zapisywany. I zupełnie nieważne co zapiszesz zaszyfrowane,
    tak długo, jak długo szyfr jest skuteczny, nie jesteś w stanie udowodnić
    że zaszyfrowane dane to NIE jest szum.
    Koszt: stworzenie pojemnika wymaga czasu. Na zapis całego obszaru takim
    "szyfrowanym szumem".
    Jak na dzisiejsze moce obliczeniowe i co najmniej publicznie znaną
    wiedzę informatyczną (ciekawe co będzie za 30 lat), nie można tego
    przyrównywać do sławnych "nieksiężycowych" zdjęć NASA :)
    "Wykrywanie anomalii" jest użyteczne przy analizie fotomontaży itp.,
    czyli danych które ZNAMY.

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2013-11-21 00:52:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > przyrównywać do sławnych "nieksiężycowych" zdjęć NASA :)
    > "Wykrywanie anomalii" jest użyteczne przy analizie fotomontaży itp.,

    wKF: mówimy o sytuacji w której ktoś odostępnia fałszywą partycję
    licząc, że nikt się nie połapie, że jest fałszywa, tak? Nie chodzi
    zupełnie o udowadnianie CO jest na prawdziwej, tylko o wykrycie
    że podstawiana jest fałszywka.

    JEŚLI mi coś zdeszyfrujesz (ew. podasz hasło) i udostępnisz do analizy,
    to pa różnych metadanych zapisywanych przez współczesne systemu będę
    w stanie wykryć, czy dajesz mi coś co było otwierane "zbieżnie"
    z systemem, czy nie.

    A to są jedynie proste testy. Gdzie mi tam do specjalistów mających
    do dyspozycji wiedzę firm i programy analizujące pozostałości i ślady
    po popularnych programach (filmami/muzyką to raczej mało kto się przejmuje
    w naszym stanie prawnym). Jeśli TC zaszyfrujesz partycję niesystemowe
    i dasz mi taki fałszywy kontener, a zostawisz systemową, to gwarantuję
    Ci, że w systemie będzie ślad tych partycji (tak, na systemowej też),
    a nawet najbanalniejsze zajrzenie w "Recently Used Files" da pogląd
    czy jakaś partycja się tam jeszcze chowa, czy nie.

    Fejkowa partycja systemowa jest na tej zasadzie równie podobna
    do wykrycia (chociażby zapytają jak często uruchamiasz komputer,
    kiedy ostatnio i na tej podstawie dojdą do wniosku czy mają
    fake, czy nie - z b. dużym prawdopodobieństwem - wystarczy też
    że znajdą jakikolwiek rejest, czy zbiór informacji których
    zestaw dat będzie wskazywał nieprawidłowości w porównianiu
    do zapisanych w systemie informacji - pociągnięte z ISP
    dane logowania sprzężone z MAC Adresem, ślady aktywności
    w urządzeniach sieciowych, metadane dysku). Można mnożyć.

    Do zrobienia fałszerstwa tutaj trzeba mieć trochę większą wiedzę
    niż przeczytane tutoriale o szyfrowaniu i nie jest to takie banalne
    jak się wydaje. I fałszywka przygotowania "czas temu" i zapomniana
    się na pewno nie obroni.

    I jak jeszcze wyciągną zeznania że tak to na pewno jest prawdziwa
    i jedyna partycja, to pewnie da się zebrać za składanie fałszywych
    zeznań. Pewnie więcej niż za ew. piractwo.

    IMHO najlepszą opcją byłaby odmowa podania hasła (jakiegokolwiek)
    i zwyczajnie odmowa składania zeznań, ale też nie jestem pewny,
    czy takie prawo przysługuje w tym wypadku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 56. Data: 2013-11-21 01:04:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-20, hikikomorisan <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Myslimy, ze jak sie poda haslo i maja dostep do plikow, to gdybanie o
    > ukrytych kontenerach moga se wstawic w "przypuszczamy" co ma sile
    > dowodowa rowna zero.

    Poproszę dostęp do pliku, o tutaj:
    Recently Used Files -> D:\Costam\Costam\Riddick.mp4 (i tu czas dostępu)
    oraz lista kolejnych plików lub wiarygodne wyjaśnienie co i jak stało
    się z tą partycją, lub udostępnienie tej partycji.

    A zanim nałgasz organom ścigania to zastanów się czy będziesz w stresie
    umiał trzymać potem spójność takich zeznać oraz ich wierność względem
    stanu faktycznego. Bo to trochę inne warunki niż dzielne wojakowanie
    w zaciszu domowym przed klawiaturą. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 57. Data: 2013-11-21 01:18:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > IMHO najlepszą opcją byłaby odmowa podania hasła (jakiegokolwiek)
    > i zwyczajnie odmowa składania zeznań, ale też nie jestem pewny,
    > czy takie prawo przysługuje w tym wypadku.

    A co - wsadzą do więźnia za nie pomaganie w udowadnianiu, że jest się
    winnym ?

    Imo nie ma sensu na zabawy - po prostu "zapomniałem hasła - z nerw".
    Proszę mi udowodnić, że nie zapomniałem...

  • 58. Data: 2013-11-21 01:24:17
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    On 21.11.2013 01:04, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > oraz lista kolejnych plików lub wiarygodne wyjaśnienie co i jak stało
    > się z tą partycją, lub udostępnienie tej partycji.

    *man touch*

    -A Adjust the access and modification time stamps for the file by the
    specified value. This flag is intended for use in modifying files with
    incorrectly set time stamps.

    -a Change the access time of the file. The modification time of the
    file is not changed unless the -m flag is also specified.

    --
    live_evil

  • 59. Data: 2013-11-21 01:44:53
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > oraz lista kolejnych plików lub wiarygodne wyjaśnienie co i jak stało
    > się z tą partycją, lub udostępnienie tej partycji.

    S partycjom to sie stalo to co zwykle sie dzieje po tym jak padnie dysk
    i trza nowy zalozyc i sformatowac ;)

    Pomijam juz ze Riddick.mp4 to byl _ZAPEWNE_ moj gamewalk capture z gry.
    O tu mam pudeleczko z grą, a tu mam frapsa, a tu mam avi2mp4 converter.
    A nie juz nie mam, mialem przed formatem. Full legal zapewne z
    giveawayoftheday.com lub dobreprogramy.pl

    Udostepnialem ZAPEWNE znajomym z sieci moja rozgrywke.

> [...]
    > umiał trzymać potem spójność takich zeznać oraz ich wierność względem
    > stanu faktycznego. Bo to trochę inne warunki niż dzielne wojakowanie

    Ja na prawde nie musze pamietac co w ktorym pliku mialem 3 lata temu :)

    ZAPEWNE mialem tam cos swojego.

  • 60. Data: 2013-11-21 01:51:54
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.11.2013 00:52, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > licząc, że nikt się nie połapie, że jest fałszywa, tak? Nie chodzi
    > zupełnie o udowadnianie CO jest na prawdziwej, tylko o wykrycie

    Ale falszywka jest jak najbardziej prawdziwa. Prawdziwe pliki.

> [...]
    > do dyspozycji wiedzę firm i programy analizujące pozostałości i ślady
    > po popularnych programach (filmami/muzyką to raczej mało kto się przejmuje

    Ano wlasnie, tu jest clue! W tym Case! Do kogos kto byc moze
    prawdopodobnie 3 lata temu udostepnial filmik, nie przyjdzie specjalista
    klasy potrzebnej do walki z cyberprzestepczoscia i terroryzmem.

> [...]
    > a nawet najbanalniejsze zajrzenie w "Recently Used Files" da pogląd
    > czy jakaś partycja się tam jeszcze chowa, czy nie.

    No to juz ich problem, zeby udowodnili, ze jest cos, czego nie ma :]

    > Fejkowa partycja systemowa jest na tej zasadzie równie podobna
    > do wykrycia (chociażby zapytają jak często uruchamiasz komputer,

    różnie.

    > kiedy ostatnio

    Nie pamietam. A jak dokladnie mam powiedziec kiedy? Dzis rano kolo
    13-tej? ;)

> [...]

    > niż przeczytane tutoriale o szyfrowaniu i nie jest to takie banalne
    > jak się wydaje. I fałszywka przygotowania "czas temu" i zapomniana

    Podajes jedno haslo - do fejka,
    dobra, odkryli i prosza o drugie
    podajesz cokolwiek zmyslone, nie dziala, no to podajesz inna wersje
    zmyslonego - nie dziala, nosz kurwa ZAPOMNIALEM.

> [...]
    > i zwyczajnie odmowa składania zeznań, ale też nie jestem pewny,
    > czy takie prawo przysługuje w tym wypadku.

    Podac jedno haslo.
    Odmowic jak zapytaja o drugie.
    Milczec jak grob.
    Patrzec jak sie wija deszyfrujac ;)