  • 1. Data: 2004-11-22 20:35:12
    Temat: Listonosz i listy polecone
    Od: "zazik" <z...@p...onet.pl>

    Jak powinien sie zachować listonosz?

    Kiedy ojca nie było w domu polecone do niego przyjmował każdy z domowników i
    nie było problemów.

    Kiedy ojciec umarł listonosz stwierdził że korespondencji poleconej (sprawa
    o odszkodowanie z sądu pracy, z polsko-niemieckiego pojednania itp) nie da.

    Co w takim wypadku robić?

  • 2. Data: 2004-11-22 22:15:42
    Temat: Re: Listonosz i listy polecone
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zazik" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Rzeczonemu sadowi zgłosić, że ojciec zmarł.

  • 3. Data: 2004-11-22 22:19:51
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik zazik napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > o odszkodowanie z sądu pracy, z polsko-niemieckiego pojednania itp) nie da.

    Nic. Listonosz zrobił słusznie, skoro adrestat nie żyje.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-11-23 08:06:27
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Listonosz zrobił słusznie, skoro adrestat nie żyje.

    To zdaje się nie ma większego znaczenia. Zwykłe listy polecone listonoisz wyda
    każdej osobie zameldowanej pod danym adresem. Z kolei sądówek (pism z sądu,
    prokuratury itp.) już nie. Nie znam podstawy prawnej, ale przećwiczyłem to w
    praktyce, gdy mojej własnej żonie odmówiono wydawania takich przesyłek,
    zaadresowanych do mnie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2004-11-23 11:13:10
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 23 Nov 2004 09:06:27 +0100, Czapla naskrobał(a):

> [...]
    > praktyce, gdy mojej własnej żonie odmówiono wydawania takich przesyłek,

    to zle cwiczyłes - odbiera ktokolwiek z rodziny i pisze wyrazne imię
    nazwisko i w nawiasie (syn/córka/żona itd)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-11-23 12:51:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Czapla wrote:

> [...]
    > przećwiczyłem to w praktyce, gdy mojej własnej żonie odmówiono wydawania
    > takich przesyłek, zaadresowanych do mnie.

    To Twoja praktyka jest zupełnie różna od mojej - ja odbieram wszystko, jak
    leci.
    Za to był problem, jak listonosz zostawił w skrzynce jakieś dokumenty z ZUS,
    dla zmarłego.
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 7. Data: 2004-11-23 15:15:55
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > to zle cwiczyłes - odbiera ktokolwiek z rodziny i pisze wyrazne imię
    > nazwisko i w nawiasie (syn/córka/żona itd)

    Niestety, wydadzą tylko zwykłe listy polecone. Sądówek już nie (poczta przy
    Filtrowej róg Asnyka, Warszawa).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2004-11-23 16:36:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Czapla wrote:
    > Niestety, wydadzą tylko zwykłe listy polecone. Sądówek już nie (poczta przy
    > Filtrowej róg Asnyka, Warszawa).

    Awizowanych moga nie wydać, ale zgodnie z odpowiednimi przepisami kpk i
    kpc listonosz może. Dziwna ta Twoja poczta.

    KG

  • 9. Data: 2004-11-23 19:01:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Dziwna ta Twoja poczta.

    Poczta w ogóle jest dziwna. Przykład:
    Przesyłkę poleconą adresowaną do spółki z o.o. listonosz przynosi do
    siedziby firmy, zastaje tam pracownika i nie wydaje mu przesyłki gdyż ów,
    według listonosza, "nie jest upoważniony do odbioru". Zostawia awizo.
    Prezes spółki idzie z tym awizem na pocztę, panienka z okienka żąda dowodu
    osobistego i zadaje pytanie "kim pan jest w firmie?". Prezes odpowiada
    "właścicielem" i przesyłkę otrzymuje.
    A więc pracownik czynny W SIEDZIBIE firmy jest mniej wiarygodny dla poczty
    niż gość z ulicy który być może znalazł awizo i przesyłkę dostaje "na
    gębę".

    Alek

  • 10. Data: 2004-11-23 20:05:33
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 23 Nov 2004 13:51:59 +0100,
    krys <k...@p...onet.pl> screamed:
    > To Twoja praktyka jest zupelnie rozna od mojej - ja odbieram wszystko, jak
    > leci.
    > Za to byl problem, jak listonosz zostawil w skrzynce jakies dokumenty z ZUS,
    > dla zmarlego.

    U mnie tez przesylek sadowych itp nie wydadza nawet bratu blizniakowi... (:

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 21:04:49 user up 10439 days, 8:59, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Just remember, no matter where you go, there you are.