  • 1. Data: 2004-11-22 21:16:25
    Temat: Wspólne mieszkanie a odpowiedzialność za długi
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    Cześć,
    Chciałbym uzyskać od Was wsparcie.

    W mieszkaniu zameldowane są cztery osoby: ojciec, matka, córka
    (pełnoletnia) i siostra. Głównym najemcą jest ojciec. Nie wiem jaki jest
    tytuł prawny do mieszkania. Główny najemca nie płaci czynszu - zebrała
    się ponoć spora suma.
    Ostatnio komornik zajął konto bankowe córki. Wydaje mi się, że
    bezprawnie. Ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć?

    Dodatkowo pieniądze na zajętym koncie pochodzą ponoć w większości z
    alimentów. A o ile pamiętam, alimentów nie można zająć. W jaki sposób
    wykazać, że środki pochodzą z alimentów? Wystarczy nadawca i tytuł przelewu?

    Nie znam więcej szczegółów. Jeśli coś jeszcze jest istotne, dajcie znać.
    Postaram się dowiedzieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

    p.s. Wysyłam jeszcze raz, bo poprzedni post chyba nie doszedł. Google
    mówi, że nic o nim nie wie.

  • 2. Data: 2004-11-23 11:15:18
    Od: " demagogia" <d...@W...gazeta.pl>

    Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie znam więcej szczegółów. Jeśli coś jeszcze jest istotne, dajcie znać.

    Nie wiem jak to jest z alimentami, ale za czynsz odpowiadają wszystkie
    pełnoletnie osoby zamieszkujące dany lokal. Jeżeli sprawa o długi trafiła do
    komornika, to on zajmuje mienie tam gdzie najłatwiej.