  • 11. Data: 2002-08-27 12:01:53
    Temat: Re: Lista osob nieplacacych
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    > To nie takie proste... Musielibysmy NAJPIERW wiedziec czy dana osoba sie
    nie
    > rozmysli i nie przyjmie paczki. A to, przyzna Pan, trudne.
    > Z naszych analiz wynika takze ze niezwykle rzadko osoba ktora juz nam taki
    > numer wykrecila probuje jeszcze raz.

    No to nasze analizy sa troszke inne. W moim przypadku gdzie pracowalem w
    firmie o podobnym profilu wyeliminowalismy ten proceder dosc prosto.
    Stworzono baze danych wszystkich osob, gdzie zaznaczano czy odebral towar
    czy sa jakies problemy itp. Program w czasie wpisywania danej osoby
    sprawdzal czy przypadkiem taki adres juz istnieje a np. Imie i Nazwisko sa
    inne - wtedy nie pozostawalo nic innego jak potwierdzenie telefoniczne.
    Najlepiej
    w takim przypadku dzwonic do biura numerow i zdobyc niezalezny numer.

    Moze sie wydawac, ze sprawa dosc klopotliwa - ale uwierz, ze przyniosla
    odpowiedni skutek. Dobrym tez pomsylem jest uruchomienie identyfikacji
    numeru dzwoniacego - bardzo szybko dowcipnisie rezygnuja jak sie potwierdza
    ich numer wyswietlony przez aparat :)

    Przy wysylce 200-300 paczek tygodniowo - wracalo do nas po 3-4-5 szt. Wiec
    jak dla mnie to bylo juz ok i do przyjecia.

    > A co do pytania odnosnie w jaki sposob mialoby to zmniejszyc straty - po
    prostu
    > czlowiek by sie zastanowil, czy jak zamowil to moze sobie pozwolic na
    > nieodebranie paczki. Wiedzialby ze znajomi moga wejsc... i bedzie wstyd.

    To nie prosciej i legalnie (chyba) zrobic fikcyjna liste z osobami ktore
    wogole nie istnieja.
    Bedzie to tak samo odstraszalo jak prawdziwa lista.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 12. Data: 2002-08-27 12:29:14
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w wiadomości

    > No to podam przyklad do pizzerii: zamawiam z telefonu marki niebieski
    urmet
    > ( czyli z budki telefonicznej) podaje adres wy oddzwaniacie w celu
    > potwierdzenia .. no i ja czekam sobe przy budce potwierdzam i co aloha
    hehe
    > Widzisz wszystko proste i tak samo mozna zrobic z zamowieniami ksiazek

    Budki maja zazwyczaj specyficzny numer, ktory latwo rozpoznac.
    Mozna tez upewnic sie w Tepsie jakie w danym rejonie maja poczatki numerow
    i sprawa zalatwiona. "Z budek nie przyjmujemy zamowien."

    GreG

  • 13. Data: 2002-08-27 13:01:16
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > No niestety prawo jest takie, ze nawet jesli nagramy rozmowe to i tak
    > zamawiajacy moze w ciagu 10 dni oddac towar i domagac sie zwrotu kosztow
    bez
    > podania przyczyny.
    > Ale to sa marginalne przypadki. Nam chodzi o przypadek kiedy ktos zamawia
    i nie
    > odbiera paczki na poczcie - i ma do tego prawo.

    Otóz nie - nie ma do tego prawa. Ma prawo do odstąpienia umowy po złożeniu
    oświadczenia na piśmie. Jeżeli oświadczenia takiego nie złożył, a paczki nie
    odebrał, to nie wywiązał się ze zobowiązania. Sklep może wówczas dochodzić
    od klienta wywiązania się z umowy. Dlatego też ustawa wymaga "oświadczenia
    na piśmie" a nie konludentnego zachowania.

    Potwierdzenie telefoniczne ma natomiast wykazać, że zamówinie złożyła dana
    osoba a nie ktoś inny, kto tylko podaje się za daną osobę.

    Pozdro
    MAX

  • 14. Data: 2002-08-27 13:15:27
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > i nie
    >
    > Otóz nie - nie ma do tego prawa. Ma prawo do odstąpienia umowy po złożeniu

    Miało być " *przez* złożenie oświadczenia na piśmie"

    MAX

  • 15. Data: 2002-08-27 14:24:56
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > Mozna tez upewnic sie w Tepsie jakie w danym rejonie maja poczatki numerow
    > i sprawa zalatwiona. "Z budek nie przyjmujemy zamowien."
    No iwesz na wioskach nie za wiele ludzi ma telefony .. i jedynie co to budka
    .. tych odwalic nie mozna chyba co?

    AJA

  • 16. Data: 2002-08-28 07:50:02
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > No iwesz na wioskach nie za wiele ludzi ma telefony .. i jedynie co to
    budka
    > .. tych odwalic nie mozna chyba co?

    Na wioskach nie ma pizzerii z dostawa do domu. Tam wszyscy sie znaja poza
    tym,
    mniejsza jest anonimowosc. To zly przyklad.

    GreG