  • 31. Data: 2003-12-05 19:31:12
    Temat: Re: List otwarty do M$ - dla zainteresowanych OEM
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "1qa2ws" <b...@a...invalid> wrote in message
    news:bqqlq0$q75$1@inews.gazeta.pl...
    > Zgadzam sie co do kwestii uszczesliwiania przy zakupie nagrywarki itp
    (choc
    > np kupno programu Nero z narywarka nie jest do konca glupota).

    Są "OEMowe" wersje nagrywarki, znacznie tańsze, ale bez oprogramowania.
    Wówczas, albo trzeba korzytstać z tego co oferuje OS, albo zainstalować coś
    co się ma, albo korzystać z wersji demo jeżeli na to zezwala, albo ukraść.

    Nero też jest w dwóch wersjach
    droższe "w pudełku" i tańsze OEM dołączne do sprzętu. Wersja OEM nie ma
    wówczas pudełka instrukcji, gwarancji.
    Instrukcja użytkowania, gwarancja jest zapewniana wówczas przez dystrybutora
    sprzętu bo to on sprzedaje to oprogramowanie a nie twórca NERO.

  • 32. Data: 2003-12-05 23:34:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    1qa2ws rzecze:
    > Zgadzam sie co do kwestii uszczesliwiania przy zakupie nagrywarki itp (choc
    > np kupno programu Nero z narywarka nie jest do konca glupota). Co do

    No nie wiem. Chętnie bym się dowiedział ile zapłaciłem za ten program.
    Poza tym kupując np. nagrywarkę DVD-R - też w wersji "oem" to ukłon do poilkj -
    dostałem ją razem z programem Studio, Nero, WindDVD i jeszcze jakimś tam softem.
    Wszystkie te programy były okrojone i ja pier...le taką zabawę.
    Studio 8 np. nie pozwalało robić animowanych menu na płytce DVD, a Win DVD miał
    wyłączoną opcję dźwięku przestrzennego. To po prostu drwina z klienta!
    To już wolałbym kupić ten złom za połowę ceny bez żadnych tych o programów.

    > komputera nikt ci nie kaze kupowac systemu. Ze strony formalnej musisz

    To jaki markowy komputer możesz kupić bez systemu?
    Ja sobie kompa sam złożę, ale mówimy o przeciętnym Kowalskim..

    > Mozna kupic OEM za taniej niz kosztuje pelna wersja i to jest DOBRE.

    Ale to struganie wariata.
    Ustalamy cenę bandycką na system - 1200 zł - wiedząc, że i tak nikt myślący tego
    nie kupi, a potem robimy lepszą cenę choć nadal przegietą i świrujemy, że 400 zeta
    to wielka nasza łaska i rewelacyjna cena.
    Śmiech na sali! :(

    > Zgadzam sie rowniez, ze wiekszosc ludzi nie wie dokladnie jakie sa
    > ograniczenia w licencji OEM... Ale to juz nie wina Microsoftu.

    NIE MA żadnych ograniczeń "licencyjnych" oprogramowania OEM bowiem mamy
    do czynienia z przeniesieniem własności egzemplarza programu, czyli sprzedażą
    jego egzemplarzy, a nie z udzielaniem licencji.
    Kłania się wyrok z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03

    > Poza tym sa jeszcze inne wersje licencjonowania - np MOLP...

    Ale to już zupełnie inna para kaloszy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 33. Data: 2003-12-06 02:48:33
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    > 1qa2ws rzecze:
    >
    > No nie wiem. Chętnie bym się dowiedział ile zapłaciłem za ten program.
    Nic nie zapłaciłeś. Cena jest za całość i nie można wyceniać pojedynczych
    części.
    Czemu nie próbujesz się dowaidywać ile kosztuje jeden klawisz jak kupujesz
    klawiaturę.
    I nie pieklisz się, że producent klawiatury dorzucił jakiś klawiesz wake up,
    którego ty nie chcesz i nie będziesz za niego płacić i rządzasz obniżenia
    ceny o cene tego klawisza, albo chcesz kupić tą kalwiaturę bez tego
    klawisza.
    A jak ci odmówią to piszesz listy protestacyjne.
    Nie podoba się. Kup inną klawiaturę, która tego klawisza nie ma. Może będzie
    tańsza.

> [...]
    > wyłączoną opcję dźwięku przestrzennego. To po prostu drwina z klienta!
    > To już wolałbym kupić ten złom za połowę ceny bez żadnych tych o

    Jak wyżej To szukaj innego producenta. Kto cię zmuszał do kupowanie tej
    nagrywarki za taką cenę z takimi programami.
    Jeżeli uważasz, że ona kosztuje za dużo, to szukaj innej tańszej.

    W jednym miejscu mogę ci przyznać rację. Jeżeli po kupieniu takiej
    nagrywarki okazuje się, że na opakowaniu jest reklamowane oprogramowanie,
    które po zainstalowaniu okazuje się oprogramowaniem okrojonym, to zgodnie z
    ustawą o sprzedaży konsumenckiej
    powinieneś spakować całość do pudełka zanieść do sprzedawcy i złożyć
    kreklamację za niezgodność towaru z opisem.

    > To jaki markowy komputer możesz kupić bez systemu?
    > Ja sobie kompa sam złożę, ale mówimy o przeciętnym Kowalskim..

    Co masz na myśli mówiąc markowy komputer.
    Compaq, HP? I ile przeciętnych Kowalskich takie komputery kupuje.
    To jest umowa między Compaq i HP i Micrsoftem , że uparli się, że każd
    komputer będzie sprzedany z Windowsem.
    Jeżeli masz natomiast na myśli polskie marki, to jakoś nigdy nie miałem
    problemu z kupieniem takiego komputera bez OEMowego Windowsa.
    Sprzedawaca jeszcze się cieszył, że zamiast oemowego żądałem wersji FULL.
    Jego zysk.

    To jest sprawa dla UOKiK jeżeli Microsoft stosuje praktyki monopolisty
    zmuszając firmy do sprzedawania sprzętu razem z Windowsem.

> [...]
    400 zeta
    > to wielka nasza łaska i rewelacyjna cena.
    A kto ci każe korzystać z Windowsa. Nie chcesz nie musisz. Wybierz produkty
    konkurencji.

> [...]
    sprzedażą
    > jego egzemplarzy, a nie z udzielaniem licencji.
    > Kłania się wyrok z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03

    Bez komentarza.

    > Ale to już zupełnie inna para kaloszy.

    A dlaczego. To też Windows.

  • 34. Data: 2003-12-06 09:53:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, poilkj wrote:

    >+ "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    [...]
> [...]
    >+ nagrywarki okazuje się, że na opakowaniu jest reklamowane oprogramowanie,
    >+ które po zainstalowaniu okazuje się oprogramowaniem okrojonym, to

    No, chyba że *jednak* na opakowaniu przy nazwie programu było
    "lite" czy coś w tym stylu ;)

    [...]
> [...]
    >+ Compaq, HP? I ile przeciętnych Kowalskich takie komputery kupuje.
    >+ To jest umowa między Compaq i HP i Micrsoftem ,

    wKF: sprzeciw. Między HP i Microsoftem.
    Jedna firma (HP), dwie marki (COMPAQ, HP, zresztą Digital jako
    trzeci też - i nie wiem co tam jeszcze HP nabyło :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 35. Data: 2003-12-06 10:48:42
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "1qa2ws" <1...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:bqqjv8$jn4$1@inews.gazeta.pl

    > No nie do konca...
    >
    > Zeby uruchomic instalacje startujesz z odpowiedniej plyty. Caly proces
    > nie zadziala w przypadku, gdy przeniesiesz dysk do innego komputera, bo
    > on sprawdza cos tam z biosem, czy czyms (nie wiem dokladnie). Wiec to
    > jest nosnik, ale tylko do tego komputera - w sumie na tym polega OEM

    *BIOS-Lock* to opracowany przez firmę Microsoft system zabezpieczeń,
    *chroniących OEM-owe wersje Windows 98 i 2000* przed nielegalnym
    kopiowaniem. System ochrony dostępny jest dla autoryzowanych
    partnerów Microsoftu, którzy za opłatą używać mogą specjalnego
    oprogramowania służącego do zapisywania odpowiednich informacji
    w BIOS-ie komputera. Instalator systemu Windows sprawdza zgodność
    tych danych z wpisaną do BIOS-u sygnaturą i w przypadku braku zgodności
    uniemożliwia dalszą instalację systemu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Zdałem sobie sprawę, że może być nieciekawie. Golf jedzie nam na maskę.

  • 36. Data: 2003-12-06 11:07:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Nic nie zapłaciłeś. Cena jest za całość i nie można wyceniać pojedynczych
    > części.

    Kurcze poilkj - takie gadki, że "nic nie zapłaciłem" to zostaw sobie dla
    niekumatych. Zapłaciłem co najmniej tyle ile musi zapłacić za program sprzedawca
    sprzętu, jeśli oczywiście nie więcej.

    > Czemu nie próbujesz się dowaidywać ile kosztuje jeden klawisz jak kupujesz
    > klawiaturę.

    No zgadnij! Zgadnij dlaczego chciałbym wiedzieć ile kosztowałaby sama nagrywarka
    bez niepotrzebnego mi softu a nie interesuje mnie ile każdy klawisz do klawiatury.

    > I nie pieklisz się, że producent klawiatury dorzucił jakiś klawiesz wake up,

    Piekle się. Wk..wiają mnie te klawisze i je wyłamuję od razu.

    > Jak wyżej To szukaj innego producenta. Kto cię zmuszał do kupowanie tej
    > nagrywarki za taką cenę z takimi programami.
    > Jeżeli uważasz, że ona kosztuje za dużo, to szukaj innej tańszej.

    Skończ już te brednie o szukaniu innej i tańszej. Chciałem kupić TEAC'a bo
    są bardzo dobre i chciałbym mieć możliwość kupienia go bez niepotrzebnych mi
    śmieci.

    > W jednym miejscu mogę ci przyznać rację. Jeżeli po kupieniu takiej
    [..]
    > kreklamację za niezgodność towaru z opisem.

    Wątpię bym cokolwiek wskórał bo mi powiedzą, że to oprogramanie ma magiczne
    literki CE czy inne podobne i mogę sobie reklamacje w d.. wsadzić.

    > Co masz na myśli mówiąc markowy komputer.

    Taki, którego marka jest reklamowana i jest ludziom wciskany kit, że jest
    to coś lepszego niż składak.

    > Compaq, HP? I ile przeciętnych Kowalskich takie komputery kupuje.

    Są tacy co to robią. Szczególnie gdy kupują nie za swoje pieniądze,
    lecz cudze.

    > A kto ci każe korzystać z Windowsa. Nie chcesz nie musisz. Wybierz produkty
    > konkurencji.

    I znowu człowieku bredzisz! Zlituj się nad sobą człeku nie czytają Cię idioci.
    Używam w pracy programów, które NIE MAJĄ wersji na linuxa czy inny system,
    więc przestań mi tu pieprzyć durnot o wyborze innego.

    > Bez komentarza.

    Chodzi Ci o wyrok NSA z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03 w składzie
    siedmiu sędziów?
    Myślę, że zawsze mógłbyś to pokomentować...

    > A dlaczego. To też Windows.

    To poczytaj sobie o MOLP i będziesz wiedział dlaczego.
    A jak nadal nie będziesz wiedział to powiedz co komu z MOLP jak kupuje JEDEN
    system.

    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 37. Data: 2003-12-06 14:37:23
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message

    > No zgadnij! Zgadnij dlaczego chciałbym wiedzieć ile kosztowałaby sama
    nagrywarka
    > bez niepotrzebnego mi softu a nie interesuje mnie ile każdy klawisz do
    klawiatury.

    Ta twoja nagrywarka od klawiatury niczym się nie różni. To jest zestaw i nie
    wycenia się poszczególnych części.

    > Piekle się. Wk..wiają mnie te klawisze i je wyłamuję od razu.
    To wyrzuć oprogramowanie z nagrywarki.
    Za te wyłamane klawisze też zapłaciłeś. Nie rządasz od producenta zwrotu
    pieniędzy za dostarczenie czegoś co nie chciałeś kupić?

> [...]
    > są bardzo dobre i chciałbym mieć możliwość kupienia go bez niepotrzebnych
    TEAC zdecydował sprzedawać nagrywarki w takim a nie innym zestawie i nic z
    tym nie zrobisz.
    Albo zdecydujesz się kupić to co on sprzedaje, albo nie.

    > Taki, którego marka jest reklamowana i jest ludziom wciskany kit, że jest
    > to coś lepszego niż składak.

    > Są tacy co to robią. Szczególnie gdy kupują nie za swoje pieniądze,
    > lecz cudze.
    Kup sobie DELLa. Dostaniesz z Linuxem.
    Oczywiście za tego Linuxa w zestawie też zapłacisz.

> [...]
    > Używam w pracy programów, które NIE MAJĄ wersji na linuxa czy inny system,
    > więc przestań mi tu pieprzyć durnot o wyborze innego.
    A zmusza cię ktoś?
    To twój wybór.
    Sama świnia drze i sama krzyczy.
    Nie jesteś pępkiem świata.

    > To poczytaj sobie o MOLP i będziesz wiedział dlaczego.
    > A jak nadal nie będziesz wiedział to powiedz co komu z MOLP jak kupuje
    JEDEN
    > system.
    To dokup do tego 9 licencji dostępu do serwera za 20 zł każdy i już
    uzbierasz to co jest potrzebne do kupienia MOLPa
    Przecież masz 5 000 000 zł kapitału. Nie stać cię?

  • 38. Data: 2003-12-06 14:51:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Ta twoja nagrywarka od klawiatury niczym się nie różni. To jest zestaw i nie
    > wycenia się poszczególnych części.

    Nieprawda. To nie jest zestaw. Nagrywarke bez Nero, Studio i WinDVD spokojnie
    bym używał z innym softem. To nie drivery do niej.
    Natomiast klawiatura bez klawiszy to nie klawiatura.

    > To wyrzuć oprogramowanie z nagrywarki.
    > Za te wyłamane klawisze też zapłaciłeś. Nie rządasz od producenta zwrotu
    > pieniędzy za dostarczenie czegoś co nie chciałeś kupić?

    Nie. Nie jestem pieniaczem by się czepiać o parę groszy.

    > TEAC zdecydował sprzedawać nagrywarki w takim a nie innym zestawie i nic z
    > tym nie zrobisz.
    > Albo zdecydujesz się kupić to co on sprzedaje, albo nie.

    Oczywiście. A stacje benzynowe zdecydowały się sprzedawać paliwo
    z dodatkiem bio - może takie złośliwie wlali do helikoptera Millera? - i nic
    też z tym nie zrobię. Czy mam z tego powodu milczeć i zagryzać bezsilnie zęby?

    > Kup sobie DELLa. Dostaniesz z Linuxem.
    > Oczywiście za tego Linuxa w zestawie też zapłacisz.

    No widzisz.

    > A zmusza cię ktoś? To twój wybór.
    > Sama świnia drze i sama krzyczy. Nie jesteś pępkiem świata.

    Twoja ignorancja mnie poraża. Moja firma zatrudnia ponad 30 ludzi,
    więc ustawa zmusza mnie do rozliczania się z ZUS elektronicznie.
    Jak na razie dostępny jest tylko Płatnik na jedynie słuszny system,
    czyli Windows.
    Dalej będziesz bredził, że nikt mnie do niczego nie zmusza i to mój wybór?
    No tak - przecież to mój wybór, że zatrudniam aż tylu ludzi zamiast mniej,
    albo w ogóle prowadzę działalność... tak ?

    > To dokup do tego 9 licencji dostępu do serwera za 20 zł każdy i już
    > uzbierasz to co jest potrzebne do kupienia MOLPa
    > Przecież masz 5 000 000 zł kapitału. Nie stać cię?

    Nawet więcej, ale nie gadamy o mnie a o Kowalskim w tym momencie.

    Arek

    --
    zdognie z nanwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch nie
    ma zenacznia kojnolesc ltier przy zpiasie dengao solwa. Nwajzanszyeim jest , aby

  • 39. Data: 2003-12-06 15:10:13
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
> [...]
    spokojnie
    > bym używał z innym softem. To nie drivery do niej.
    > Natomiast klawiatura bez klawiszy to nie klawiatura.

    Wiesz nagrywarka bez nagrywarki to nie nagrywarka.
    Ja ci nie każę wyrzucać wszystkich klawiszy, tylko niektóre. Tych których
    nie używasz.

    > Nie. Nie jestem pieniaczem by się czepiać o parę groszy.
    To czemu nie czepiasz się Linuxa sprzedawanego z DELLem.
    Linux pudełkowy też nie jest tani.
    I żeby było śmieszniej musisz go kupić razem z komputerem, chociaż możesz go
    za darmo ściągnąć z sieci.
    Moim zdaniem zdecydowanie powinineś zabrać się z DELLa.

> [...]
    nic
    > też z tym nie zrobię. Czy mam z tego powodu milczeć i zagryzać bezsilnie

    Poszukaj stacji, która sprzedaje bez i tam tankuj.

    > No widzisz.
    Nic nie widzę. A co mam widzieć?

    > Twoja ignorancja mnie poraża. Moja firma zatrudnia ponad 30 ludzi,
    No i co z tego.

> [...]
    > No tak - przecież to mój wybór, że zatrudniam aż tylu ludzi zamiast mniej,
    > albo w ogóle prowadzę działalność... tak ?

    Zgloś to do urzędu antymonopolowego, że ZUS stosuje praktyki
    monopolistyczne.
    Może do każdego zestawu płatnika będą dołączać Windowsa.
    Albo do każdej ustawy, która wymaga wydrukowania czegoś przyniosą ci
    drukarkę.

    > Nawet więcej, ale nie gadamy o mnie a o Kowalskim w tym momencie.
    Kowalskiemu jeśli nie odpowiada wersja OEM może sobie kupić FULL.
    Jak mu nie odpowiada HP kupiony z Windowsem to niech kupi w innej firmie.

  • 40. Data: 2003-12-06 15:30:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    poilkj rzecze:
    > Wiesz nagrywarka bez nagrywarki to nie nagrywarka.

    Doprawdy? Czyżby tylko wydawało mi się, że można nagrać płytkę przenosząc
    pliki w WinXP ?

    > To czemu nie czepiasz się Linuxa sprzedawanego z DELLem.

    Ja się niczego nie czepiam poza obłudną gadką, że sprzedaż zestawu
    sprzęt+soft jest dogadzaniem klientowi.

    > Poszukaj stacji, która sprzedaje bez i tam tankuj.

    Nie ma - nie będzie - takich.

    > No i co z tego.

    Po co wyrywasz zdania z dalszego kontekstu?

> [...]
    > Może do każdego zestawu płatnika będą dołączać Windowsa.
    > Albo do każdej ustawy, która wymaga wydrukowania czegoś przyniosą ci

    No i po co ta gadka, gdy pokazałem Ci, że jednak zmusza ?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/oem.htm