  • 1. Data: 2003-07-22 17:26:02
    Temat: Linki do innych serwisow WWW...
    Od: "Tomek" <t...@A...interia.pl>

    Witam :)

    Mozna na wlasnej stronie zamieszczac linki do innych serwisow, czy musza ich
    wlasciciele wyrazic na to zgode? Jakie warunki trzeba spelnic? (jesli
    uniwersalne)

    Chodzi o linki, ktore:
    - sa opatrzone nazwa serwisu lub logo (tutaj zgoda wlasciciela)
    - sa otwierane w pelnym nowym oknie
    - prowadza glebiej niz strona glowna
    - w tresci linkow jest np. tytul konkretnego artykulu

    bede wdzieczny za Wasze wskazowki (podst. prawne), doswiadczenia.

    milego ... !

    Tomek

  • 2. Data: 2003-07-22 20:03:15
    Temat: Re: Linki do innych serwisow WWW...
    Od: "MCH" <m...@o...pl>

    Cześć

    > Chodzi o linki, ktore:
    > - sa opatrzone nazwa serwisu lub logo (tutaj zgoda wlasciciela)
    > - sa otwierane w pelnym nowym oknie
    Myślę, że skoro istotą Internetu jest powszechna dostepność,
    to umieszczenie treści jest równoznaczne ze zgodą na korzystanie
    z niej. Linkowanie nie narusza w takim wypadku interesu właściciela
    strony, tym bardziej, że podajesz nazwę serwisu i logo.
    Jesli dostęp do treści jest celowo ograniczony przez dysponenta
    strony (logowanie itp.) to jest to wyraźny sygnał o braku zgody na
    dostęp ze strony osób niepowołanych

    > - prowadza glebiej niz strona glowna
    W zależności od charakteru strony może to naruszać interes
    jej posiadacza. Chodzi przede wszystkim o sytuacje, w których
    użytkownik wchodzi do serwisu z pominięciem strony głównej,
    na której prezentowane są reklamy - niektórzy traktują to, jako
    pozbawianie właśiciela strony zysków z reklamy.
    Z drugiej strony łatwo się przed głębokim linkowaniem
    zabezpieczyć i automatycznie odesyłać do strony głównej
    - zarzut pozbawienia zysków jest więc raczej wątpliwy.

    > - w tresci linkow jest np. tytul konkretnego artykulu
    Skoro "tytuł" linkuje do oryginalnej treści to z pewnością nie
    narusza to prawa autorskiego.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2003-07-23 20:28:50
    Od: "Tomek" <t...@A...interia.pl>

    Dzieki za odpowiedz :)

    > Linkowanie nie narusza w takim wypadku interesu właściciela
    > strony, tym bardziej, że podajesz nazwę serwisu i logo.

    Rozumiem, ze na podawanie logo musze miec formalna zgode...

> [...]
    > na której prezentowane są reklamy - niektórzy traktują to, jako
    > pozbawianie właśiciela strony zysków z reklamy.

    Czyli jesli sa reklamy na stronie glownej - pewnie lepiej jednak postarac
    sie o akceptacje wlasciciela (chodzi mi o systematyczne / automatyczne
    wyswietlanie linkow)

    > Z drugiej strony łatwo się przed głębokim linkowaniem
    > zabezpieczyć i automatycznie odesyłać do strony głównej
    > - zarzut pozbawienia zysków jest więc raczej wątpliwy.

    Tez mi sie tak wydaje. Jednak niektore serwisy (np. ft.com) wymagaja
    pisemnej zgody na takie linki, chociaz bardzo latwo je wykonac...

    trzymaj sie!

    Tomek