  • 11. Data: 2009-09-09 15:52:54
    Temat: Re: Linie papilarne jako dane osobowe
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > To jest komentarz w 100% prawny. Ochrona danych osobowych dotyczy również
    > danych biometrycznych, danych o stanie zdrowia itd.

    To w jaki prawny sposób system lub straznik może przy wejsciu zweryfikować
    osobę wchodzącą - pracownika, z informacją w firmie o uprawnionych do
    wejścia?
    Ma wierzyć na słowo? Czy tylko drogą wydania pracownikom trudnych do
    podrobieina dokumentów wraz ze zdjęciem i sprawdzanie czy oby ktoś zdjęcia
    nie podmienił?

  • 12. Data: 2009-09-09 15:56:22
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Wiesz, są ludzie którym nie przeszkadza że warszawskie MZK będzie
    > dokładnie śledziło ich poruszanie się po mieście. :(

    Jedynie przestępcy mogą mieć takie obawy..... a także to że jest monitoring
    video
    w mieście , że wolno policji aresztować, że sa więzienia itd... ale czy
    uczsciwie
    żyjacym ludziom nie powinno zależeć aby było bezpieczniej na ulicach? To
    lobby kryminalne
    bardzo pilnuje takich "swobód" obywatelskich.....zawsze tak było....

  • 13. Data: 2009-09-09 16:07:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    zbyszek pisze:

> [...]
    > lobby kryminalne
    > bardzo pilnuje takich "swobód" obywatelskich.....zawsze tak było....

    Acha.
    Na szczęscie to wszystko nieprawda. :)

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-09-09 16:08:35
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Z wyjatkiem lekarzy, którzy w ten sposób straci mozliwośc klonowania się i
    > pracy w kilku miejscach jednocześnie.
    > Stąd ta awantura.

    A co do tego ma zawód lekarza?, taka informacyjna papka w TV dla
    bezmyślnych.!

    W każdej firmie to pracodawcy zwykle zależy czy pracownik pracuje czy go nie
    ma,
    a jeśli pracodawcy nie zależy to co ja lub my mamy mieć do tego?.

    A nikt nie widzi/pisze jak robotnicy w budowlance pracują - dopóki kierownik
    patrzy to i owszem pracują
    a jak gdzieś sobie pójdzie to przerwy na papieroska po godzinie trwają...ale
    to nie moja sprawa tylko właściciela firmy..

    Jedynie w przypadku jesli to panstwowa firma to dyrektora trzeba by zmienić
    bo nasze pieniądze marnotrawi i tyle.

  • 15. Data: 2009-09-09 16:10:24
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > ale podobno urządzenia te przechowują nie odcisk palca, a bitowy obraz
    > cyfrowy odcisku, nie da się więc wykorzystać tych danych do innych celów
    > np. udowodnienia kradzieży na terenie firmy.
    >
    > W jakiejś gazecie poradnikowo-prawniczej kilka lat temu czytałem, że
    > teoretycznie zdjąć odcisk palca z klamki, przetworzyć cyfrowo wg
    > identycznego algorytmu i porównać z bazą przechowywaną w rejestratorze

    Pracodawca ma obowiązek po każdym pracowniku wycierać dokładnie klamki
    aby nie padł zarzut że przechowuje w firmie dane biometryczne pracowników...
    nie wiedzieliście?

    :)

  • 16. Data: 2009-09-09 16:28:41
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    zbyszek pisze:
> [...]
    > Ma wierzyć na słowo? Czy tylko drogą wydania pracownikom trudnych do
    > podrobieina dokumentów wraz ze zdjęciem i sprawdzanie czy oby ktoś zdjęcia

    A czy zdjęcie lub podpis to nie są dane biometryczne?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 17. Data: 2009-09-09 16:42:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czeresniak wrote:

    > A czy zdjęcie lub podpis to nie są dane biometryczne?

    ale takowe zdjęcie nie sa (albo nie muszą być) przechowywane w firmie,
    tylko porównywane na bieżąco z facjatą przez skomplikowany algorytm
    zwany cieciem.

  • 18. Data: 2009-09-09 17:51:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    witek napisal:
    > ale takowe zdjęcie nie sa (albo nie muszą być) przechowywane w firmie,
    > tylko porównywane na bieżąco z facjatą przez skomplikowany algorytm
    > zwany cieciem.

    Alez odciski palcow nie sa przechowywane w firmie! :)

    Jedynie charakterystyki syntetyczne zwiazane z odciskiem.
    Takie swoiste sumy kontrolne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2009-09-09 18:08:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Alez odciski palcow nie sa przechowywane w firmie! :)
    >
    > Jedynie charakterystyki syntetyczne zwiazane z odciskiem.
    > Takie swoiste sumy kontrolne.

    Dlatego ja tam też nie mam nic naprzeciwko.

    Zbuntowali się lekarze, który nie mogli już dalej prawoać na 8 pełnych
    etatach i teraz szukają haka jakby ten system uwalić.

  • 20. Data: 2009-09-09 18:09:44
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    Jotte wrote:
    > Usłyszałem dziś w Tok FM rozmowę na ten temat (niestety nie od początku).
    > Pracodawca dla celów ewidencji czasu pracy i kontroli pracowników
    > stosuje urządzenia rozpoznające osobę (pracownika) na podst. linii
    > papilarnych (nie słyszałem szczegółów technicznych procedury). Sprawa
    > trafiła do GIODO który uznał, że odcisk palca stanowi informację której
    > pracodawca nie ma prawa żądać od pracownika ani osoby ubiegającej się o
    > pracę

    Niestety jest odwrotnie. Znam temat, pracuję w przedsiębiorstwie gdzie
    wdrożono taki system, były opory pracowników, było w końcu orzeczenie
    GIODO - chyba pierwsze w Polsce - można. Jest do dzisiaj i działa
    dobrze. Orzeczenie można znaleźć w archiwach Rzeczpospolitej i pewnie
    gdzieś jeszcze.

    pozdrawiam