  • 31. Data: 2009-09-09 20:54:44
    Temat: Re: Linie papilarne jako dane osobowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zbyszek pisze:

    > Jest jedno "ale" - czy ci nie przeszkadza że przed tobą po tym samym
    > czujniku
    > przeciągnie zakrwawionym palcem osoba z AIDSem albo żółtaczką czy innym
    > paskudztwem (możesz mieć ranę)?
    >
    > To coś najczęściej trzeba dotknąć gołaym palcem, a klamki można przez
    > rękawiczki - to takdla dociekliwych

    Ale chyba tego nie powinna regulować ustawa o ochronie danych osobowych?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-09-09 20:57:52
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > przeczytaj mój komentarz do sprawy imho roziwązanei gdzie dane są
    > przechowywane w karcie pracownika nei narusz żadnych praw. Nikt danych nie
    > przechowuje, pracownik może w każdej chwili zniszczyć karte niszcząc
    > jedyny egzemplarz danych o jego odciskach palca

    To jest dobre techniczne rozwiązanie dla bardzo przewrażliwionych...

    Ciekawe że tyle emocji wywołuje gdzieś postawiony skaner odcisków, z którego
    i tak nie da sie pobrać/odczytać obrazu linii papilarnych, a nikogo nie
    obchodzą
    bazy danych farmaceutyczne przechowujące wszystkie dane o kupowanych przez
    pacjentów lekach, z których można wyczytać kto i na co choruje, w tym
    choroby psychiczne,
    a także określające "zdolność kredytową" ludzików.....

  • 33. Data: 2009-09-09 21:11:07
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Cóż zauważ że zastosowanie takich środków wynikła z wyjątkowo wysokiego
    > współczynnika nieuczciwości wśród pracowników. Imho powinni byli zrobić
    > solidna łapankę i wywalić kilka osób dyscyplinarnie, a przeciwko tym co
    > podpisywali listy za kogoś złożyć wnioski do prokuratury. Było by kilku
    > osobom gorąco :)

    Przy małej firmie to łatwo poradzić sobie bez urządzeń, a i ludzie zwykle w
    firmie
    nie lubia non-stop za kogoś innego pracować, ale w dużej firmie gdzie i
    pracownicy
    mieszają sie z klientami albo i pracują w różnych godzinach to nie jest
    łatwo
    posprawdzać tak wszystko ręcznie........................

  • 34. Data: 2009-09-09 21:19:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zbyszek wrote:

> [...]
    > w tym choroby psychiczne,
    > a także określające "zdolność kredytową" ludzików.....

    burzą sie bo sie przestało dawać oszukiwać pracodawcę.