    From: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Linie papilarne jako dane osobowe
    Date: Wed, 09 Sep 2009 20:09:44 +0200

    Jotte wrote:
    > Usłyszałem dziś w Tok FM rozmowę na ten temat (niestety nie od początku).
    > Pracodawca dla celów ewidencji czasu pracy i kontroli pracowników
    > stosuje urządzenia rozpoznające osobę (pracownika) na podst. linii
    > papilarnych (nie słyszałem szczegółów technicznych procedury). Sprawa
    > trafiła do GIODO który uznał, że odcisk palca stanowi informację której
    > pracodawca nie ma prawa żądać od pracownika ani osoby ubiegającej się o
    > pracę

    Niestety jest odwrotnie. Znam temat, pracuję w przedsiębiorstwie gdzie
    wdrożono taki system, były opory pracowników, było w końcu orzeczenie
    GIODO - chyba pierwsze w Polsce - można. Jest do dzisiaj i działa
    dobrze. Orzeczenie można znaleźć w archiwach Rzeczpospolitej i pewnie
    gdzieś jeszcze.

    pozdrawiam