  • 1. Data: 2005-08-11 21:05:29
    Temat: Likwidacja stanowiska, aneks, wypowiedzenie ?
    Od: "anka" <c...@v...pl>

    Moi drodzy,

    mam nastepujacy problem. Moj dzielny pracodawca w wyniku pewnych nie do konca
    przemyslanych dzialan zlikwidowal zespol w ktorym pracuje i ktorym dodatkowo
    kieruje. Teraz dostalam aneks do mojej umowy o prace ktory zmienia tylko i
    wylacznie nazwe mojego stanowiska ( nowa analogiczna do starej komorka o
    zmienionej nazwie zostala w bolach stworzona ).

    I teraz pytania:

    1. Co sie stanie jezeli nie zgodze sie na warunki aneksu ( zaznaczam ze zmienia
    mi sie tylko i wylacznie nazwa stanowiska ) ?
    2. Czy to jest wypowiedzenie zmieniajace ? ( nie ma w aneksie zadnego pouczenia
    nic z tych rzeczy )
    3. Czy jezeli to jest wypowiedzenie zmieniajace to przyczyna tego wypowiedzenia
    w sensie prawnym jest likwidacja stanowiska ?

    Dzieki za odpowiedzi. Z pozoru to blahy problem, na pewno inni maja wieksze ale
    jest dla mnie bardzo wazna odpowiedz na moje pytania

    pozdrawiam

    Ania

  • 2. Data: 2005-08-12 04:19:24
    Temat: Re: Likwidacja stanowiska, aneks, wypowiedzenie ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    anka napisał(a):

    > I teraz pytania:
    >
    > 1. Co sie stanie jezeli nie zgodze sie na warunki aneksu ( zaznaczam ze zmienia
    > mi sie tylko i wylacznie nazwa stanowiska ) ?

    Nie jest wymagana twoja zgoda, skoro warunki pracy i płacy się nie zmieniły.

    > 2. Czy to jest wypowiedzenie zmieniajace ? ( nie ma w aneksie zadnego pouczenia
    > nic z tych rzeczy )

    Nie. Wypowiedzenie to jest konieczne tylko wtedy gdy warunki płacy i
    pracy mają być gorsze dla pracownika.

    > 3. Czy jezeli to jest wypowiedzenie zmieniajace to przyczyna tego wypowiedzenia
    > w sensie prawnym jest likwidacja stanowiska ?

    j.w.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-12 07:11:10
    Od: "Anka" <c...@v...pl>

    > Nie jest wymagana twoja zgoda, skoro warunki pracy i płacy się nie zmieniły.

    Musze przyznac ze takiej wersji sie nie spodziewalam. Rozumiem ze pamietasz ze
    moje stanowisko zostalo zlikwidowane ? Czyli co: daja mi aneks do podpisania
    ale ja nie musze sie zgadzac i automatycznie jednostronnie moj pracodawca
    podpisuje ze mna umowe ?

    Przybliz mi swoja wersje bo nie lapie.

    ania

  • 4. Data: 2005-08-12 07:36:32
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 sie o godzinie 06:19, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Nie jest wymagana twoja zgoda, skoro warunki pracy i płacy się nie zmieniły.

    I teraz z księgowej została ... np. sprzątaczką :P

    Albo inny przykład:
    - np. poprzednio zajmowane stanowisko posiadało cechy które dawało pewne
    przywilej związane z przejściem np. na wcześniejszą emeryturę - po zmianie
    owego stanowiska, które Twoim zdaniem nie wymaga zgody pracownika, traci
    taki przywilej.
    Nadal twierdzisz że zmiana stanowiska nie wymaga zgody pracownika?

    --
    Herbi
    12-08-2005 09:36:28

  • 5. Data: 2005-08-12 08:29:36
    Od: c...@v...pl

> [...]
    > taki przywilej.
    > Nadal twierdzisz że zmiana stanowiska nie wymaga zgody pracownika?

    Poniewaz zalezy mi bardzo na wlasciwej odpowiedzi jeszcze raz uscisle: nie
    zmiena mi sie nic oprocz stanowiska pracy. Jakiekolwiek przywileje zostaja tak
    samo jak byly. Caly cymes jest w tym ze moje poprzednie stanowisko zostalo
    zlikwidowane ale nowe ma byc wlasciwie identyczne ( troszke inny zakres
    obowiazkow ) ale "teoretycznie" nic mi sie ani moim ludziom nie pogarsza.

    Ania

  • 6. Data: 2005-08-12 09:12:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > I teraz z księgowej została ... np. sprzątaczką :P

    Czy tylko ja umiem tu czytać? Przecież napisała wyraźnie (zaznaczam ...)
    że zmieniła się tylko nazwa stanowiska a nie rodzaj wykonywanej pracy.

> [...]
    > taki przywilej.
    > Nadal twierdzisz że zmiana stanowiska nie wymaga zgody pracownika?

    Twoje przykłady są nie na temat bo nie nastąpiła zmiana wykonywanej
    pracy a sama nazwa. A sama nazwa nic nie znaczy. To oczywiste.

  • 7. Data: 2005-08-12 09:19:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Anka napisał(a):

> [...]
    > ale ja nie musze sie zgadzac i automatycznie jednostronnie moj pracodawca

    A co tu jest do łapania? Sama zmiana nazwy stanowiska nic nie znaczy.
    Jeśli twoje nowe obowiązki są takie same jak na poprzednim stanowisku to
    znaczy że stanowisko nie został zlikwidowane i jest to cały czas to samo
    stanowisko, tylko o innej nazwie.

  • 8. Data: 2005-08-12 09:31:33
    Od: "Ewusek" <e...@n...o2.pl>

    u mnie w pracy byla podobna sytuacja tylko nazwa dzialu trzykrotnie byla
    zmieniana bo szef mial jakas wizje...

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 9. Data: 2005-08-12 10:21:58
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 sie o godzinie 11:12, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Twoje przykłady są nie na temat bo nie nastąpiła zmiana wykonywanej
    > pracy a sama nazwa. A sama nazwa nic nie znaczy. To oczywiste.

    Zapytam bardziej dobitnie i jednoznacznie:
    - w UoP masz wpisane "stanowisko - elektroenergetyk"
    Pracodawca teraz sobie zmienia że nie będziesz elektroenergetykiem tylko
    elektromonterem.

    W UoP nie masz przecież opisanego zakresu pracy, co należy do Twoich
    obowiązków. A moje wątpliwości co do podpisania i wyrażenia zgody na
    zajmowane stanowisko przez pracownika biorą się właśnie z zakresu że to nei
    jest przecież do jasnej cholery zmiana tabliczki na drzwiach gabinetu -
    tylko w zakres MOGĄ wejść jakieś przywileje.
    Nie chodzi tutaj już o sam problem pytającej, tylko mówię ogólnie, że taka
    zmiana jaka jest zmiana stanowiska powinna być wyrażona poprzez
    porozumienie, aneks do UoP.

    --
    Herbi
    12-08-2005 12:21:56

  • 10. Data: 2005-08-12 10:58:22
    Od: c...@v...pl

> [...]
    > Nie chodzi tutaj już o sam problem pytającej, tylko mówię ogólnie, że taka
    > zmiana jaka jest zmiana stanowiska powinna być wyrażona poprzez

    Konkludujac: jezeli zamiast elektroenergetyczka mam byc elektromonterka z
    podobnymi obowiazkami oraz jezeli moje stanowisko elektroenergetyczki ( ?? )
    zostalo zlikwidowane to czy aneks do UoP powolujacy mnie na stanowisko
    elektroenergetyczki jest wypowiedzeniem zmieniajacym czy nie ??

    Odpowiedzcie prosze konkretnie jak jest Waszym zdaniem: Tak czy Nie