  • 1. Data: 2005-08-11 20:22:38
    Temat: Cholerny Paszport
    Od: fabio <b...@e...pl>

    Cholera - nie ma jak to dzien, w ktorym okazuje sie, ze trzeba stanac na
    glowie i zrobic cos, co jest prawie niemozliwe. Jakis tydzien temu
    dowiedzialem sie, ze musze wybrac sie na wyjazd sluzbowy poza UE. Spory
    projekt, wiec i wazny wyjazd. I tu nastapila klapa na calej linii - brak
    paszportu. Wczesniej nie bralem udzialem w tego typu wyjazdach, wiec
    jakos obywalem sie bez paszportu. A tu bec - trzeba miec papier.

    Udalem sie wiec w Wawie do najblizszego urzedu, wzialem druk, wypelnilem
    wniosek paszportowy, dolaczylem zdjecia, znaczki, druk oplaty, ksero
    dowodu i wniosek o przyspieszenie procedury wydania paszportu
    umotywowany waznym wyjazdem sluzbowym. Potwierdzilem to pieczeciami w
    firmie i podpisem odpowiedniej osoby. Wyslalem do Urzedu Wojewodzkiego w
    wojewodztwie, gdzie jestem na stale zameldowany i bylem szczesliwy, ze
    tak szybko sie z tym uporalem.

    Dzis dzwonie do urzedu z pytaniem - co z moim wnioskiem. 'Ano - nie moge
    pana znalezc. Wie pan, pan wysylal poleconym, a my polecone traktujemy
    powaznie i przechodza one przez sekretariat, gdzie sa rejestrowane.
    Niestety korespondencji jest tak duzo, ze moga byc jakies zaleglosci.'

    W tym momencie uswiadomilem sobie, ze moj wniosek przez 4 dni lezal w
    urzedzie i nawet nie trafil na wlasciwe biurko. A czas do wyjazdu wciaz
    nieublaganie biegnie. Mam zadzwonic tam jutro i dowiedziec sie, czy
    udalo im sie odszukac wniosek. Z ustalen z calkiem mila pania wynika
    jednak, ze w tydzien wyrobienie paszportu moze byc niemozliwe. Szkoda
    tylko, ze moje wczesniejsze wyslanie wniosku nic nie dalo - bo i tak on
    lezy gdzies, gdzie nikt sie nim jeszcze nie zajmuje.

    I tu rodza sie moje pytania - czy sa jeszcze Waszym zdaniem jakies
    szanse na wydanie paszportu do najblizszego piatku (19/08)? Gdzie takie
    wnioski paszportowe wedruja z urzedu wojewodzkiego? Moglbym im zaplacic,
    zeby to przeslali kurierem zamiast poczta. Czy mozna ewentualnie taki
    paszport odebrac gdzies bezposrednio w Warszawie zamiast fatygowac sie
    do urzedu wojewodzkiego w miejscu stalego zameldowania? Czy jest jakas
    szansa, aby napisac podanie do intytucji, ktora faktycznie centralnie
    drukuje te paszporty z prosba o przyspieszenie?

    Prawde mowiac, gdybym jechal sobie na wakacje to bym to olal. Ale to
    jest jakis cholerny wyjazd, w ktorym po prostu musze wziac udzial.

    ..:: fabio

  • 2. Data: 2005-08-12 05:13:18
    Temat: Re: Cholerny Paszport
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    fabio wrote:

    > I tu rodza sie moje pytania - czy sa jeszcze Waszym zdaniem jakies
    > szanse na wydanie paszportu do najblizszego piatku (19/08)?
    Marne.
    Zależy od dobrej woli pani w okienku. Musi cię bardzo polubić.

    Gdzie takie
    > wnioski paszportowe wedruja z urzedu wojewodzkiego?

    Do Warszawy gdzie są drukowane i wracają do UW.

    > Moglbym im zaplacic,
    > zeby to przeslali kurierem zamiast poczta.
    Nie możesz, bo wszystko idzie ściśle określoną drogą.
    Możesz jedynie błagać panią, aby wysłała to dziś, a nie jutro.

    > Czy mozna ewentualnie taki
    > paszport odebrac gdzies bezposrednio w Warszawie zamiast fatygowac sie
    > do urzedu wojewodzkiego w miejscu stalego zameldowania?
    Normlanie nie.
    Czy mają jakiś super przepisy tego nie wiem, Może coś się da załatwić
    inaczej.

    > Czy jest jakas
    > szansa, aby napisac podanie do intytucji, ktora faktycznie centralnie
    > drukuje te paszporty z prosba o przyspieszenie?
    Jeśli już to tylko przez UW.

    Jeszcze ci zaproponuję inne rozwiązanie.
    Wsiadać jutro w samochód jechać do niemiec, albo do pragi i udawać
    durnia, że tam mieszkasz.
    Jest możliwośś wystawienia w polskim konsulacie rocznego paszportu
    tymczasowego, ważnego rok. Kiedyś taki paszport nazywał się konsularny.
    Nie drukuje się go w Warszawie tylko wystawia na miejscu.
    Normalna prcedura 6 tygodni, przyśpieszona 3, a może jak pójdziesz z
    bombonierką to i w jeden dzień załatwią.
    Uzasadnij to, że mieszkasz za granicą i teraz firma cię wysyła
    niespdziewanie poza Unię.
    Czy konsulaty na terenie EU muszą mieć możliwość wystawiania paszportów
    dla obywateli polskich nie mieszkających w Polsce.
    Normalnie idzie to przez Warszawę, tak samo jak w Polsce, ale oni
    jeszcze właśnie mają możliwość wystawienia paszportu tymczasowego.

  • 3. Data: 2005-08-12 06:39:12
    Od: "aliuqet " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    standardowo pobyt staly za granica powyzej 3 miesiecy zglasza sie na policji.
    Nie wiem czy daja jakis swistek bo dopiero po to ide. Ambasada czy konsulat
    moga sie zapytac jak dlugo sie mieszka, itd. dlatego na to bym uwazala