  • 31. Data: 2005-06-03 07:17:48
    Temat: Re: Licznik energii elektrycznej
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 3 cze o godzinie 01:50, na pl.soc.prawo, sg napisał(a):

    > Szanowni państwo!.Przykre jest ,że jakoś nikomu do głowy nie przyjdzie iż
    > może byc ktoś kto naprawdę nie stosuje żadnych sztuczek z
    > licznikiem.

    Nie odbieraj powyższej dyskusji jako atak na Twoją osobę - bynajmniej ja
    Cię nie 'skazuje' na nic i za nic - nie ma do tego podstaw.

    > ......gdzie mogę zgodnie z prawem powtórzyć badanie w rzetelnym laboratorium
    > gdyż uważam,że laboratorium we Wrocławiu (bo o to miasto chodzi) jest stroną
    > w sprawie i nie chce lub po prostu nie umie dokonywac rzetelnych ekspertyz.

    Zwróć się ze swoim problemem do:
    Urząd Regulacji Energetyki
    Południowo-Zachodni Oddział Terenowy z siedzibą we Wrocławiu
    ul. Marszałka J.Piłsudskiego 49-57
    50-032 Wrocław
    tel. (71) 780 38 20
    fax. (71) 780 38 05

    http://www.ure.gov.pl/ure0.html

    --
    Herbi
    03-06-2005 09:16:47

  • 32. Data: 2005-06-03 07:57:46
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    regent... napisał(a):

    > pytanie ile może mieć lat i kiedy zauważysz wzrost,
    > właśnie przy takim "płynnym" zawyżaniu jest się łatwo zgubić,
    > a to podwyżka, znów następna i znów...

    IMHO pewnie go tag zbudowano zeby jednak sam sie nie rozmagnesowywal.
    Odpowrnosc na pole magnetyczne tez jakas pewnie ma, bo w koncu pracuje blisko
    przewodow ktorymi plynie ciagle duzy prad i musi trzymac dokladnosc.

    Jednak jak ktos przejechal magnesem neodymowym to zupelnie inna bajka. Te
    magnesy sa na prawde potezne i nieporownywalne z zadnym polem magnetycznym z
    ktorym licznik moze miec do czynienia naturalnie - mialem okazje pobawic sie
    takim na zajeciach na uczelni. Podobno 2 duze magnesy potrafia zmiazdzyc reke
    wlozona miedzy nie.

    U moich rodzicow ostatnio elektrownia zmienila liczniki, mowiac ze tamten typ
    trzeba co 15 lat zmienic - nie wiem ile w tym prawdy, moze kradzieze byly
    jakies i zamontowano takie zabezpieczone?

    > boję się, że ZE mają standardowy "list" przygotowany, a jak się ktoś
    > "oburzy", to się zaczniemy zastanawiać,
    > wina klienta defaultowo na ON...

    Podejzewam ze tak - wystarczy zajezec na allegro, zeby zobaczyc ze "neodymowy
    szal" trwa w najlepsze.
    Sadze wiec ze maja cala plage licznikow ktore sa uszkodzone przez magnesy.

    > pewnie teraz to można go dobrze zdiagnozować, czas przeszły zaś to
    > spekulacje...

    Zdjagnozowac to mozna, tylko moze sie okaze ze jak przy poborze 1kW prez
    godzine licznik nabije 10kWh (czyli 10x za duzo), a przy poborze 100W przez
    godzine licznik nabije 0.2kWh (czyli tylko 2x za duzo).
    Tudno na podstawie takich danych okreslic ile pradu uzytkownik zuzyl, jak
    znamy tylko stan licznika przed i po.
    Lepiej uzyc sredniej z poprednich rachunkow.

  • 33. Data: 2005-06-03 09:58:59
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Tudno na podstawie takich danych okreslic ile pradu uzytkownik zuzyl,
    > jak znamy tylko stan licznika przed i po.
    > Lepiej uzyc sredniej z poprednich rachunkow.

    zbyt dużo "dobrej woli"...

    --
    regent...
    (...)

  • 34. Data: 2005-06-03 13:11:14
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    sg napisał(a):
> [...]
    > może byc ktoś kto naprawdę nie stosuje żadnych sztuczek z
    > licznikiem.Najbardziej przykre jest jednak to,że nierzetelne okazują się

    Norma...
    Polecam odwolac sie w jakis sposob od decyzji - byc moze nikt nawet na licznik
    nie spojzal, jak sam piszesz stwierdzil:
    Jak zawyze to przez magnes. Jak przez magnes to znaczy ze wlasciciel chcial
    oszukiwac.

    Jak sie odwolasz, to moze ktos rozbieze ten licznik i zobaczy ze sie np. cos
    urwalo...

    > Skoro jak ktos pisał dość łatwe jest
    > stwierdzenie,że stosowano magnesy przy liczniku to znaczy również,że dość
    > łatwe powinno być stwierdzenie wady licznika innej niż magnesy.

    Pod warunkiem ze to nie byl magnes - moze ktos Ci "kawal" zrobil?
    Znajac sile tych magnesow byc moze wystarczy nawet sekuda zeby tak uszkodzic
    licznik.

    > Po prostu wilcze prawa.

    Postaraj sie narazie jakos odwolas, lub zarzadac powtorzenia badania w
    zakladzie energetycznym.

    Moze faktycznie ZE domyslnie rzuca tekst o magnesach i jak sie ktos nie
    odwola, albo nie barobi burzy to traktuja to jako przyznanie sie.
    To monopolista - generalnie moze wszystko.

  • 35. Data: 2005-06-06 09:42:46
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Zwróć się ze swoim problemem do:
    > Urząd Regulacji Energetyki
    > Południowo-Zachodni Oddział Terenowy z siedzibą we Wrocławiu
> [...]

    Lub Główny Urząd Miar w Warszawie przy ul. Elektroalnej (bodajże).
    Ponad to są jeszcze Rejonowe oddziały w każdym większym mieście.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl