  • 1. Data: 2003-07-12 20:08:55
    Temat: Kredyt sudencki czy można go umorzyć?
    Od: a...@w...pl

    Jak w temacie. Skończyłam studia, pracuję za marne 600 pln, a kredytu muszę
    spłacać po 300 miesięcznie. Reszta kompletnie nie wystarcza na życie a
    pozostało go jeszcze do spłaty 10.000.
    Pytałam o mozliwość umorzenia ale w banku odpowiedzieli przecząco.
    Co wy na to? Istnieje jakaś mozlwiość umorzenia choć części kredytu?
    Będę bardzo wdzięczna i zobowiązana za pomoc.

    Ania

  • 2. Data: 2003-07-12 20:36:21
    Temat: Re: Kredyt sudencki czy można go umorzyć?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pytałam o mozliwość umorzenia ale w banku odpowiedzieli przecząco.
    > Co wy na to? Istnieje jakaś mozlwiość umorzenia choć części kredytu?
    > Będę bardzo wdzięczna i zobowiązana za pomoc.

    1. nie ta grupa
    2. kazdy bank oferujacy kredyty studenckie zazwyczaj ma w umowie warunki
    umorzenia np w banku PEKAO są to "
    Kredyt może być umorzony:w wysokości 20%, w przypadku ukończenia przez
    studenta studiów w gronie 5% najlepszych absolwentów szkoły wyższej, w
    całości, na wniosek kredytobiorcy, w przypadku trwałej utraty zdolności do
    spłaty zobowiązań, częściowo, na wniosek kredytobiorcy, w przypadku trudnej
    sytuacji życiowej"
    3. nie podałas banku w ktorym masz kredyt wiec ciezko gdybac co do warunkow
    umorzenia ale jesli bank powiedział Ci, ze nie masz szans na umorzenie to
    po prostu nie masz szans na umorzenie i trzeba spłacic

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-07-12 21:46:32
    Od: a...@w...pl

    > 1. nie ta grupa

    Przepraszam. Myslałam, że troszkę prawne zagadnienie.

> [...]
    > umorzenia  ale jesli bank powiedział Ci, ze nie masz szans na umorzenie to
    > po prostu nie masz szans na umorzenie i trzeba spłacic

    bank to PEKAO SA.

    Wiem, trzeba spłacić. Niestety, żyrantami są moi rodzice, którzy są w podobnej
    sytucji finansowej co ja, mieszkamy razem. Ojciec stracił pracę (pozostała
    renta), matka bez pracy. A ja cuż. Wspaniała praca w urzedzie miasta za 600
    pln. Ale szanse na rozwój i stała praca. Dlatego pytam, bo żyć za coś tez
    trzeba. :) choć 20% byłoby szansą na lepsze jutro.

    Anna

  • 4. Data: 2003-07-12 22:08:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > bank to PEKAO SA.

    To trafilam:-)

    > choć 20% byłoby szansą na lepsze jutro.

    A ukonczyłas studia jako jedna z 5% najlepszych absolwentow?:-)

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-07-12 23:35:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <beq0vm$bh5$1@nemesis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    > A ukonczyłas studia jako jedna z 5% najlepszych absolwentow?:-)

    ".. częściowo, na wniosek kredytobiorcy, w przypadku trudnej

    No to chyba jest trudna sytuacja życiowa? Może jej te 20% lub więcej z
    tego tytułu darują.
    Napisz Aniu podanie/prośbę o umorzenie, opisz swoją sytuację, udokumentuj
    zarobki, podobnie zrób z rodzicami. Tylko nie wiem czy jest sens starać
    się o całkowite umorzenie bo pewnie i tak nie przejdzie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2003-07-12 23:46:23
    Od: a...@w...pl

    > To trafilam:-)

    > A ukonczyłas studia jako jedna z 5% najlepszych absolwentow?:-)
    >
    > HaNkA

    Niestety :((( Z dobrymi wynikami ale do 5% daleko :(
    Wiem do czego zmierzałaś, niestety nie kwalifikuję się.

    Dzięki za chęci, z tego co widzę, to jednak pozostaje mordenga przy spłacie.

    Anka

  • 7. Data: 2003-07-13 07:53:09
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > ".. częściowo, na wniosek kredytobiorcy, w przypadku trudnej
    > sytuacji życiowej"
    >
    > No to chyba jest trudna sytuacja życiowa? Może jej te 20% lub więcej z
    > tego tytułu darują.

    A Ania juz napisała cyt "Pytałam o mozliwość umorzenia ale w banku
    odpowiedzieli przecząco".

    HaNkA

  • 8. Data: 2003-07-13 08:15:34
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <ber37l$mnc$1@nemesis.news.tpi.pl>, HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > A Ania juz napisała cyt "Pytałam o mozliwość umorzenia ale w banku
    > odpowiedzieli przecząco".

    No to po co ta cała dyskusja i wyciąganie regulaminu? :) A pismo posłać
    warto bo nic się nie traci a zyskać można sporo. Od kiedy takie rzeczy
    załatwia się na gębę? I po co właściwie jest ten cały regulamin skoro z
    niego nic konkretnego nie wynika? Zresztą z tego wątku nie wiesz jak
    wyglądała rozmowa i co Ania w tym banku powiedziała.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2003-07-13 13:43:22
    Temat: Odp: Kredyt sudencki czy można go umorzyć?
    Od: "artekfy" <a...@p...onet.pl>

    Spróbuj negocjować nowy plan spłaty kredytu, rozłożony na dłuższy okres z
    niższymi ratami miesięcznymi. Wyjdzie troche drożej zapewne, ale moze byc
    łatwiej.
    Pozdrawiam
    Użytkownik <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...