  • 11. Data: 2004-07-28 13:57:06
    Temat: Re: Licencja instalatorska (instalacja alarmow)
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 15:36, na pl.soc.prawo, Sebol napisał(a):

    > Chciałbym tylko zauważyć że niekoniecznie taki zapis jest zgodny z ustawą o
    > zamówieniach publicznych.

    Hmmm... dlaczego nie byłby zgodny z UoZP?
    Jako inwestor zgodziłbyś się by instalację gazową wykonywali piekarze? Czy
    zastzegłbyś że firma winna spełniać kryteria posiadania określonych
    uprawnień i koncesji.

    > Na pewno nie zaszkodzi się upewnić i zaskarżyć wynik postępowania.

    Do zaskarżenia to najpierw potrzebne jest rozstrzygnięcie owego przetargu -
    którego jeszcze nie ma ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-07-28 14:08:44
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Wygralem przetarg w gminie
    > na instalacje telefoniczna, komputerowa
    > i alarmowa. Mimo ze moja oferta byla najkożystniejsza
    > to prawdopodobnie przegram poniewaz nie posiadam
    > "licencji instalatorskiej" (czy jakos tak)
    > chodzi o agenta technicznego ochrony mienia.
    > Czy instalujac w/w alarm musze posiadac
    > licencje ? Czy jet to jakis przepis, czy tez widzimisie
    > komisji ?

    Tak! Musisz mieć Licencję, jeżeli chcesz instalować (Licencja I stopnia
    zabezpieczenia technicznego) lub projektować instalacje alarmowe (Licencja
    II stopnia zabezpieczenia technicznego). Licencję taką wydaje właściwy tobie
    komendant wojewódzki. Udaj się do najbliższej komendy głównej - tam się
    wszystkiego dowiesz. Także tego ile Cię to będzie kosztowało.
    Musisz przejść badania u uprawnionego lekarza, złożyć podanie w komendzie.
    Policja przeprowadzi wywiad środowiskowy na twój temat i takie tam.
    Jeżeli zaś chcesz zabezpieczać obiekty, które są wyszczególnione w ustawie
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0740.htm musisz posiadać Koncesję
    MSWiA.

    Najważniejsze: nie możesz być karany.

    A tu masz więcej na ten temat:
    http://www.dipol.com.pl/tp_instalat.htm
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0511.htm

    Najlepiej złóż przed komisją pisemne oświadczenie, że ubiegasz się o taką
    licencję. Sądzę, że najpóźniej do 3 miesięcy powinieneś dostać, o ile
    spełniasz wszystkie kryteria.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 13. Data: 2004-07-28 15:00:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 28 Jul 2004 15:57:06 +0200, Artur Ch. naskrobał(a):

> [...]
    > Jako inwestor zgodziłbyś się by instalację gazową wykonywali piekarze? Czy
    > zastzegłbyś że firma winna spełniać kryteria posiadania określonych

    ustawa precyzuje wymagane dokumenty - ostatnio unieważniono przetarg z
    powodu zarządania od zarządu spółki zaświadczenie z rejestru o
    niekaralności. A przecież " jako inwestor wolałbyś aby przeterg realizowali
    ludzie bez konfliktu z prawem prawda?"

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-07-28 20:38:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia, na zakładanie instalacji
    alarmowych potrzebna jest faktycznie licencja (art. 28.1 tej ustawy). Tym
    nie mniej niekoniecznie Ty musisz mieć taką licencję. Może usługę w tym
    zakresie komuś podzlecić. Komuś, kto stosowne uprawnienia mieć będzie. Może
    wybierzesz takie rozwiązanie. Przetargu więc na tej podstawie raczej
    przegrać nie możesz, chyba że zaznaczono w nim, że usługę masz wykonać
    osobiście.

  • 15. Data: 2004-07-29 06:59:14
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 22:38, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > alarmowych potrzebna jest faktycznie licencja (art. 28.1 tej ustawy). Tym
    > nie mniej niekoniecznie Ty musisz mieć taką licencję. Może usługę w tym

    Obstawiam że na pewno w druku ofertowym dołączonym do SIWZu była klauzula o
    wskazaniu podmiotów które mogą być podwykonawcą i oświadczenie czy dane
    zadanie zostanie wykonane własnym nakładem przystępującego do przetargu.

    > Komuś, kto stosowne uprawnienia mieć będzie. Może wybierzesz takie rozwiązanie.

    Biorąc powyższe, wydaje mi się że już zupa się wylała.

    > Przetargu więc na tej podstawie raczej przegrać nie możesz, chyba że zaznaczono
    > w nim, że usługę masz wykonać osobiście.

    Bingo.
    Może go nie wygrać, co jest najbardziej prawdopodobne.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2004-07-29 07:16:21
    Od: MiT <m...@o...pl>

    Dnia 2004-07-28 15:36, Użytkownik Sebol napisał:

    > Chciałbym tylko zauważyć że niekoniecznie taki zapis jest zgodny z ustawą o
    > zamówieniach publicznych. Na pewno nie zaszkodzi się upewnić i zaskarżyć
    > wynik postępowania.

    Jesli byl zapis w SIWZ o tym, ze zamawiajacy wymaga >>"licencji
    instalatorskiej" (czy jakos tak) chodzi o agenta technicznego ochrony
    mienia. << - pewnie chodzi o licencje pracownika zabezpieczenia
    technicznego II stopnia - i nie został oprotestowany do 7 dni po
    zapoznaniu sie z SIWZ to należy przyjac go z dobrodziejstwem inwentarza,
    czyli nalezalo taka licencje dolaczyc jako dokument formalny z oferta.
    Teraz niestety juz za pozno na protestowanie zapisow w SIWZ zgodnie z
    Prawem Zamowien Publicznych. Jesli pytajacy nie zalaczyl takiej
    licencji, a byla ona wymagana to jego oferta zostawnie odrzucona.

    MiT

  • 17. Data: 2004-07-29 09:56:17
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Biorąc powyższe, wydaje mi się że już zupa się wylała.

    > Bingo.
    > Może go nie wygrać, co jest najbardziej prawdopodobne.

    Jestem juz po. Mam licencje (tzn moj pracownik) :)
    i przetarg wygrany.

    Pozdrawiam i dziekuje ze informacje.

    Mariusz