  • 1. Data: 2005-09-06 14:00:31
    Temat: Legitymacja - PKP - Policja
    Od: "majkel" <k...@o...pl>

    Witam!

    Proszę obeznane osoby o podpowiedź w następującej sprawie:

    PKP zatrzymało moją legitymację. Przesłało ją na policję. Policja zawiadomiła
    uczelnię. Uczelnia potwierdziła autentyczność. Policja poinformowała o tym PKP.

    Mam teraz oczekiwać na korespondencję, ale od kogo? Czy PKP ma mi zwrócić
    dokument, czy też zrobi to policja? Chodzi mi o to, że muszę tę sprawę
    przyśpieszyć, a nie wiem czy zwrócić się w związku z tym do stosownej komendy
    policji, czy raczej do PKP.

    Pozdrawiam,
    majkel

  • 2. Data: 2005-09-06 14:12:07
    Temat: Re: Legitymacja - PKP - Policja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    majkel wrote:

> [...]
    > przyśpieszyć, a nie wiem czy zwrócić się w związku z tym do stosownej komendy

    A kto ją ma w tej chwili?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-09-06 14:47:35
    Od: "Aksak" <l...@i...pl>

    Użytkownik "majkel" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Proszę obeznane osoby o podpowiedź w następującej sprawie:
    >
    > PKP zatrzymało moją legitymację.

    Przeciez oni nie maja takich uprawnien

    Pozdro

    Aksak

  • 4. Data: 2005-09-06 15:44:25
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <dfka4h$hk$1@nemesis.news.tpi.pl> Aksak napisał(a):

    > Przeciez oni nie maja takich uprawnien
    Teoretycznie to może nie.
    Ale - słyszałem jakiś czas o takiej sprawie:

    Dziewczyna (wiek - szkoła średnia) wraz z koleżankami jechały pociągiem
    do szkoły.
    Kanar - zakwestionował ważność legitymacji, twierdząc ze jest
    sfałszowana, a ponieważ próbowały się kłócić - podarł legitymację,
    wyrzucił i wystawił mandat na bodajże 100zł. Dziewczyna nie miała
    pieniędzy więc zadzwoniła do ojca, pojechała pociągiem dalej(do
    Poznania), gdzie dojechał ojciec i opłacił karę.

    Pytanie - co można było w tej sytuacji zrobić? W sytuacji gdy
    legitymacji już nie było(podarta). Wymagać jakiegoś odszkodowania? Od
    kogo? PKP? Kanara?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 5. Data: 2005-09-06 15:49:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał(a):

    > Pytanie - co można było w tej sytuacji zrobić? W sytuacji gdy
    > legitymacji już nie było(podarta). Wymagać jakiegoś odszkodowania? Od
    > kogo? PKP? Kanara?

    Potargac kanara. Albo zawiadomic policje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-09-06 15:58:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> [...]
    > pieniędzy więc zadzwoniła do ojca, pojechała pociągiem dalej(do
    > Poznania), gdzie dojechał ojciec i opłacił karę.

    Frajer.

    > Pytanie - co można było w tej sytuacji zrobić? W sytuacji gdy
    > legitymacji już nie było(podarta). Wymagać jakiegoś odszkodowania? Od
    > kogo? PKP? Kanara?

    Złożyć zawiadomienie o popełnieniu przez kanara przestępstwa z Art.276
    Kodeksu Karnego zagrożonego dwoma latami odsiadki. Jeśli miało to
    miejsce mniej niż 5 lat temu, można go jeszcze udupić.

    I dołożyć mu oskarżeniem o wyłudzenie tych 100zł oraz oskarżeniem o
    próbę wyłudzenia łapówki.

  • 7. Data: 2005-09-06 17:39:28
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org> napisał
    w wiadomości news:slrn.pl.dhrd9k.p54.undefine@uc.aramin.one.pl...

    > Pytanie - co można było w tej sytuacji zrobić? W sytuacji gdy
    > legitymacji już nie było(podarta).
    Wszystko zależy od tego czy legitymacja była oryginalna (można sprawdzić na
    uczelni czy była wydana).

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2005-09-06 19:00:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    <u...@p...org> napisał w wiadomości

    > Pytanie - co można było w tej sytuacji zrobić? W sytuacji gdy
    > legitymacji już nie było(podarta). Wymagać jakiegoś odszkodowania?
    Od
    > kogo? PKP? Kanara?

    Przede wszystkim natychmiast na miejsce wezwać Policję, by konduktora
    wylegitymowała. Przy okazji policja wylegitymowała by potencjalnych
    świadków zdarzenia. Następny ruch, to próba znalezienia strzępów tej
    legitymacji na torach - bo jak rozumiem gość legitymację wyrzucił z
    pociągu. Gdyby się udało, to konduktor niemal na pewno conajmniej
    traci pracę, o wyroku nie wspominając. Jeśli się nie uda, to mam
    zeznania kilku świadków przeciwko konduktorowi. Komu da wiarę sąd?

  • 9. Data: 2005-09-06 19:03:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Wszystko zależy od tego czy legitymacja była oryginalna (można
    sprawdzić na
    > uczelni czy była wydana).

    By stwierdzić, czy legitymacja była oryginalna, to jednak trzeba
    znaleźć jej strzępy. Inaczej nigdy do końca nie będzie wiadomo, czy
    pomimo posiadania legalnej legitymacji pasażerka nie okazała
    sfałszowanej (chwilowo zostawmy na boku kwestię powodów takiego
    postępowania). Ale znalezienie jakichkolwiek strzępów plus zeznania
    świadków, to już dowód na to, ze konduktor podarł jakiś tam dokument.
    A to przestępstwo.

  • 10. Data: 2005-09-06 19:09:43
    Od: Tomasz Pyra <s...@s...spam.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Frajer.

    W tak totalne frajerstwo nie uwierze :)
    Chyba ze z ta legitymacja faktycznie bylo cos nie tak i dziewczyna i
    ojciec o tym wiedzieli.

    Inna sprawa ze zachowanie kanara tez powalajace...