  • 51. Data: 2006-12-27 09:20:16
    Temat: Re: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Olgierd napisał(a):
    > Osoba przedstawiająca się jako *redgrist* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:

    > Daj sobie spokój, Andrzej po prostu zawsze musi się przypieprzać do
    > nieistniejących problemów.

    aaa taki grupowy pieniacz rozumiem, dzięki za info.

    --
    redgrist = "A na biurku: balagan, kanapka, linux..."
    /redgrist/malpa/wp/kropka/pl/

  • 52. Data: 2006-12-27 10:01:51
    Od: Hikikomori After Christmas San <h...@g...pl>

    redgrist wrote:

    > Albo prowadzisz ze mną rozsądną rozmowę albo nie rozmawiamy wcale, bo
    > nie wiedzieć czemu upatrzyłeś sobie we mnie wroga co widać w innych
    > postach i tutaj. A ja akurat jestem po tej samej stronie.

    [OT] Andrzej tak ma. Jak wchodzi w jakas dyskusje, to idzie w nia na
    serio i krew sie leje ;)

    --
    * * * * * __ * * * * * * * * *
    * * * * _|__|_ \||/ * * * * *

  • 53. Data: 2006-12-27 11:26:27
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kupiłem używany kompletny komputer (tj. razem z oprogramowaniem,
    > "fabrycznie" do niego dołączonym) - od osoby prywatnej.
    >
    > Osoba prywatna faktury nie może wystawić...

    Faktura lub dokument rownowazny, w przypadku osob fizycznych bez DG
    bedzie to umowa kupna-sprzedazy... Jesli ktos takowej nie chce spisac,
    znaczy sie ze cos jest nie tak...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 54. Data: 2006-12-27 11:48:39
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Zbyszek napisał(a):

    > użytkownika. W Windows _nie zawsze_ tak jest.

    To fakt, niemniej to wina programow a nie systemu. Choc z drugiej strony
    nie spotkalem sie zeby taki problem wystepowal w programach ktore sa
    przeznaczone do pracy a nie zabawy.

    > To spróbuj z dyskietki startowej skasować/zamienić jakiś plik na partycji
    > NTFS lub dokonać zmiany w rejestrze. Oczywiście nie mówimy o kosztownych
    > płytach startowych firm trzecich ze specjalnymi sterownikami/hackami
    > pozwalającymi na takie półlegalne (bo M$ nie udostępnia kodu NTFS innym
    > firmom) działanie. Takie wady rzucił admin bez namysłu gdy zapytałem o
    > pierwsze skojarzenia związane z konserwacją Windows XP.

    Ja mam do tego plyte startowa z KATE OSem ;) Pieknie pozwala na wszelkie
    operacje na NTSFie a po dodaniu kilku programow mozna miec dobry zestaw
    ratunkowy. Mam tez Windows 2000 Live na DVD z potrzebnym
    oprogramowaniem, wiec nie ma z tym problemu (wersja BOX a nie OEM jakby
    co)...

    > OpenOffice jest trochę podobny do M$ Office, za około 150zł dostajesz w
    > pudełku instrukcję i komercyjne wsparcie oraz FV i roczną aktualizację. Jak
    > ściągniesz za darmo to o szczegóły można zapytać na grupie. Firmowy FAQ

    OpenOffice 2 uzywam bo ma jedna funkcje ktorej nie ma Office M$a ;)
    Eksport do PDFa :) Faktycznie OO2 nie mozna juz nic zarzucić (tak jak
    bylo z wersja 1x), w obsludze i wygladzie dogonil Office 2003/xp. Jednak
    po zapoznaniu sie z Officem 2007 stwierdzilem, ze OO znowu pozostanie
    daleko w tyle (przynajmniej na jakis czas).

    > można postawić na wewnętrznym serwerze www. KMail jest trochę podobny do
    > OE, jak ktoś korzysta z formatowania listów to używa Thunderbird. Skype
    > jest taki sam. Firefox jest taki sam. Księgowość jest na programach
    > dosowych polskiej produkcji dlatego płatny MS-DOS (nie do kupienia w
    > sklepie) zamieniony na darmowy FreeDOS, zgodność 100% + trochę
    > nowocześniejszy, kosztów brak, działanie/wygląd taki sam itd.

    No ale tutaj juz piszesz o Dos a nie linuksie. Z pierwszym sie zgadzam,
    same plusy. Z linuksem jest gorzej...
    Wiadomo ze sa rozne mozliwosc w zaleznosci od potrzeb, ja mam same
    programy Windowsowe nie posiadajace wersji na linuksa (ani
    odpowiednikow) w tym momencie przechodzenie (lub instalacja od poczatku)
    na linuksa rodzi dodatkowe problemy i koszty.

    > poszukać kogoś kto mnie lepiej potraktuje. Znalazłem Linuksa i jestem
    > zadowolony. Nikogo nie namawiam do przesiadki gdyż wiem, że to bardzo
    > trudne, a czasem niewykonalne. Dlatego ostrzegłem pod koniec, że bez planu
    > i badań przydatności nawet nie zaczynać przesiadki. Trzeba też mieć
    > pracowników, którzy wiernie podążą za szalonym szefem (brum, brum, iiii
    > hhha, bla, bla, fiu, fiu). Trzeba też być wyrozumiałym i zrozumieć, że
    > przesiadka to kłopot dla zwykłego człowieka i nie wymagać za wiele na
    > początku. W końcu Einstein też kiedyś chodził do przedszkola...

    Tu piszesz bardzo rozsadnie. Z tym zgadzam sie całkowicie. Kazdy sam
    musi ocenic co jest dla niego przydatne.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 55. Data: 2006-12-27 12:22:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Zbyszek wrote:
    > ze specjalnymi sterownikami/hackami
    > pozwalającymi na takie półlegalne (bo M$ nie udostępnia kodu NTFS innym
    > firmom) działanie.

    Oczywiście że to legalne. Art. 75 PA.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 56. Data: 2006-12-27 12:26:24
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    redgrist wrote:
    > Jest jeszcze coś takiego jak szkolenia...

    A kto prowadzi te szkolenia? Bo na pewno nie prawnik :) Po raz n-ty - to
    co chce Microsoft, to jeszcze nie jest polskie prawo. Policję interesuje
    jedynie, czy uzyskałeś program od osoby uprawnionej, a nie czy spełniasz
    X z Y wymagań producenta.

  • 57. Data: 2006-12-27 13:05:19
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > co chce Microsoft, to jeszcze nie jest polskie prawo. Policję interesuje
    > jedynie, czy uzyskałeś program od osoby uprawnionej

    Możesz nabyć od osoby uprawnionej i mieć kłopoty prawne.
    --
    Maluch

  • 58. Data: 2006-12-27 14:59:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    redgrist wrote:

    > nie trzeba być z BSA żeby wiedzieć co M$ wymaga...rozbawiło mnie twoje
    > domniemanie :)

    Ponowne pytanie: a co mnie obchodzi, co wymaga mikrosyf?

    Dyskusja jest o tym, czego wymaga prawo, żeby nie podpaść pod paragrafy
    karne.

  • 59. Data: 2006-12-27 15:00:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    redgrist wrote:

    > aaa taki grupowy pieniacz rozumiem, dzięki za info.

    Dziękujesz za info dupkowi, który się obraził za plonkowanie i teraz
    obmawia.

  • 60. Data: 2006-12-27 15:01:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    redgrist wrote:

    > Albo prowadzisz ze mną rozsądną rozmowę albo nie rozmawiamy wcale, bo
    > nie wiedzieć czemu upatrzyłeś sobie we mnie wroga co widać w innych
    > postach i tutaj. A ja akurat jestem po tej samej stronie.

    Rozmowa jest o PRAWIE a nie o M$prawie. Obowiązują w Polsce pewne
    przepisy i to ich należy przestrzegać, a nie wydumanych żądań pewnej
    paskudnej korporacji.