  • 1. Data: 2006-12-26 15:52:47
    Temat: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]
    Od: Hikikomori Wielce Swiateczny i Pogodny Pan San <h...@g...pl>

    Witam,

    Czy jest jakis ogolniedostepny program, ktorym np. posluguje sie
    Policja, a ktory moze sluzyc do weryfikacji zawartosci komputera?

    Moze zle sobie to wyobrazam, ale na moj chlopski rozum to powinien byc
    soft, ktory sprawdza bezinwazyjnie of kors, zawartosc dysku i wylapuje
    co wieksze i bardziej znane i czesto piracony soft. I taki soft tez
    powinien byc udostepniony w necie, zeby firmy czy osoby prywatne mogly
    zweryfikowac sobie komputer i oprogramowanie na nim...

    Pewnie jestem w bledzie i tak nei ma?
    --
    * * * * * __ * * * * * * * * *
    * * * * _|__|_ \||/ * * * * *

  • 2. Data: 2006-12-26 15:55:22
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Pewnie jestem w bledzie i tak nei ma?

    A jak myslisz ... czy ten program da rade zwefikowac że faktura albo
    paragon lezy w szafie albo w biurku ? A moze w dzbanku w kuchni ? :))))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-12-26 16:08:50
    Od: Hikikomori Wielce Swiateczny i Pogodny Pan San <h...@g...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > A jak myslisz ... czy ten program da rade zwefikowac że faktura albo
    > paragon lezy w szafie albo w biurku ? A moze w dzbanku w kuchni ? :))))

    Mysle, ze nie, ale wiele rzeczy moze - np. legalnosc kopi programow
    korporacyjnych, przez sprawdznie numeru seryjnego chocby. Takze niektore
    programy wymagaja zatosowania cracka, albo podmiany zmodyfikowanego
    execa - co tez mozna latwo wykryc. Wiele rzeczy mozna zweryfikowac IMHO
    automatycznie, a kwestie sporne rozstrzygac mozna dalej.

    Wlasciwie dzialanie powinno byc analogiczne jak programow antyspyware,
    antywirus, antymalware itp.

    Nie powiem, ze takie narzedzie byloby wspaniale do utrzymania
    porzadku...

    --
    * * * * * __ * * * * * * * * *
    * * * * _|__|_ \||/ * * * * *

  • 4. Data: 2006-12-26 16:17:50
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > A jak myslisz ... czy ten program da rade zwefikowac że faktura albo
    > paragon lezy w szafie albo w biurku ? A moze w dzbanku w kuchni ? :))))

    Jasne, i cała masa softu do audytu oprogramowania wykasowała się
    automatycznie z dysków po tym, co napisał KrzysiekPP.

    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t=79
    http://www.bsa.org/poland/antipiracy/polandfreeaudit
    tools.cfm

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-26 16:20:39
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Hikikomori Wielce Swiateczny i Pogodny Pan San napisał(a):
    > Czy jest jakis ogolniedostepny program, ktorym np. posluguje sie
    > Policja, a ktory moze sluzyc do weryfikacji zawartosci komputera?

    Tego rodzaju programów jest całkiem sporo. Co prawda nie dowiesz się z
    nich, czy używasz danego programu legalnie czy też nie, ale otrzymasz
    szczegółową listę zainstalowanego softu i na tej podstawie sam możesz
    porównać to z licencjami które posiadasz. Linki do programów:

  • 6. Data: 2006-12-26 16:53:17
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    http://www.uplook.net/

    --
    redgrist = "A na biurku: balagan, kanapka, linux..."
    /redgrist/malpa/wp/kropka/pl/

  • 7. Data: 2006-12-26 17:35:50
    Od: Hikikomori Wielce Swiateczny i Pogodny Pan San <h...@g...pl>

    redgrist wrote:

    > http://www.uplook.net/

    Bylem w bledzie. No prosze. Wyglada calkiem ciekawie.

    Teraz inne pytanie - czy jesli mam taki program i np. mam w nim
    okreslone, ze nie mam softu pitrackiego w firmie, przychodzi Polizei i
    mowi,ze mam jakis soft piracki. To kto ponosi odpowiedzialnosc? Zgaduje:
    ja. Pytanie, czy moge od autorow softu potem dochodzic i wygrac, ze
    sprzedali mi produkt, ktory nie dziala?

    Bo jesli chodzi o program to ja mysle o czyms takim co potwierdza, ze
    soft jest legalny. Cos jak certyfikat na alkometrze. Jesli jest -
    wiadomo, ze jest to alkometr, ktorego wskazania sa sluszne. Jesli
    alkometr nie ma certyfikatu, to moze sobie pokazac 7%% a to i tak nie
    bedzie wazne wskazanie...

    --
    * * * * * __ * * * * * * * * *
    * * * * _|__|_ \||/ * * * * *

  • 8. Data: 2006-12-26 17:52:27
    Od: redgrist <r...@n...spam>

> [...]
    > wiadomo, ze jest to alkometr, ktorego wskazania sa sluszne. Jesli
    > alkometr nie ma certyfikatu, to moze sobie pokazac 7%% a to i tak nie

    Witam.
    Otóż legalność oprogramowania nie może być zmierzona programem. Ponieważ
    poza samym softem mamy jeszcze FV i certyfikaty autentyczności.
    To jest szereg działań, tym softem sprawdzasz co masz na dyskach i potem
    weryfikujesz to po dumpie do excela z FV. To czy soft jest legalny
    możesz określić czytając jego licencję i weryfikując czy masz to co jest
    wymagane. Może będzie łatwiej jak napiszesz o co dokładnie chodzi, jaki
    problem trapi ciebie...

  • 9. Data: 2006-12-26 18:08:49
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > U520XL ver. RS39 +Sirio ML-145