  • 1. Data: 2002-06-25 13:41:21
    Temat: Leasing i ubezpieczenie (czy mozna odzyskac pieniadze)
    Od: "A_Kowalski" <a...@s...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow
    Mam pytanie dotyczace ubezpieczenia i leasingu.
    W jakim trybie mozna odzyskac wlasne pieniadze (do kogo sie zglosic
    z jakimi dokumentami itd) leasingowy samochod zostal skradziony,
    ubezpieczenie pokrylo 100% szkody, sprawa zostala umozona,
    a przeciez na ten samochod byla i pierwsza wplata ok 10000 zl
    i kilka rat, lacznie na okolo 6000 zl. Przeciez osobie poszkodowanej
    rowniez naleza sie pieniadze za jej "udzial" w samochodzie.
    Czy po zwrot tej czesci pieniedzy zwracac sie do firmy ubezpieczeniowej
    czy do firmy leasingowej ? Bede bardzo wdzieczny za wszstkie
    sugestie i rady.
    Przed podjeciem jakichkolwiek krokow chcialem zasiegnac opini
    bardzoej z pewnoscia doswiadczonych grupowiczow.

    Z powazaniem
    Adam Kowalski

  • 2. Data: 2002-06-25 14:22:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "A_Kowalski" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ubezpieczeniowej
    > czy do firmy leasingowej ? Bede bardzo wdzieczny za wszstkie

    Zajrzyj do umowy.
    Może się okazać, że nic nie dostajesz. :-((

    Pzdr
    CEZ

  • 3. Data: 2002-06-25 14:25:11
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > Przed podjeciem jakichkolwiek krokow chcialem zasiegnac opini
    > bardzoej z pewnoscia doswiadczonych grupowiczow.

    Przykro mi to stwierdzac ale wszedzie Pana odesla :( Tez wlasnie
    zastanawialem sie nad leasingiem (zreszta kredyt na auto wyglada podobnie)
    jednak okazuje sie iz mw momencie kradziezy calosc odszkodowania zabiera
    leasingobiorca (kredytodawca) a to z uwagi na fakt ze to ON jest
    wlascicielem samochodu w czasie jego uztkowania a Pan tylko wykorzycza
    samochod za wplate pocztakowa + co miesieczne wplaty (potem moze go Pan
    ewentualnie wykupic ).

    To jest wlasnie glowna przyczyna dla ktorej postanowilem wziasc kredyt
    gotowkowy , kupic samochod za gotowke i teraz wlascicielem auta jest moja
    firma ...

    AndY

  • 4. Data: 2002-06-25 15:06:22
    Od: "A_Kowalski" <a...@s...pl>

    Dziekuje za odpowiedzi.

    Teraz wiem na czym stoje (niestety)
    Z powazaniem
    Adam Kowalski

  • 5. Data: 2002-06-25 15:29:09
    Od: "ahs" <a...@w...pl>

    > To jest wlasnie glowna przyczyna dla ktorej postanowilem wziasc kredyt
    > gotowkowy , kupic samochod za gotowke i teraz wlascicielem auta jest moja
    > firma ...

    Ja tylko dodam, ze zdecydowalem sie na leasing tylko dlatego, ze EFL pozwala
    w ciagu pierwszego roku trwania leasingu na zakup ze srodkow ubezpieczyciela
    nowego samcohodu i kontunuacje umowy w starym terminie. Ale nie jest do tego
    zobligowany! W dodatku ma sie na glowie problem z US (inna jest wartosc
    samochodu 2 letniego a inna jednorocznego w chwili wykupu a kwota jest ta
    sama). Obecnie baaaaardzo tego zaluje. Baaaaaaaaardzo.
    Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo.

    Odradzam.

    Pzdr

    AHS

  • 6. Data: 2002-06-26 05:32:08
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > bardzoej z pewnoscia doswiadczonych grupowiczow.
    >
    > Z odzyskania pieniędzy raczej nici. W większości umów jest wzmianka, że
    odszkodowanie z tyt. np utraty przedm. leasingu przypada finansującemu.
    Ale można się starać o nowy samochód. W końcu dostaną odszkodowanie za strarę.>

  • 7. Data: 2002-06-26 05:38:43
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    strarę.>

    > Acha, jeszcze jedno: zobacz do umowy na paragraf "zakończenie umowy"
    lub "szczególne war. zakończenia umowy", lub poszukaj jakiejś wzmianki o
    wygaśnięciu umowy. Jeżeli nie znajdziesz nic takiego co precyzuje zakończenie
    wspomnianej umowy po utracie przedm. leasingu - staraj się o nowe auto.> --

  • 8. Data: 2002-06-26 14:07:19
    Od: "A_Kowalski" <a...@s...pl>

    Jeszcze raz Wszystkim dziekuje.
    Teraz mam pelen obreaz sytuacji.