    From: poszukiwacz <o...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kwestie mieszkaniowe przy rozwodzie
    Date: Mon, 11 Mar 2013 22:02:06 +0100

    m...@g...com wrote:
    > Chodzi mi o to , czy sąd w momencie rozwodu, może zonie, jako
    > osobie nie posiadającej swego mieszkania,a przy której
    > pozostaje dwójka małych dzieci pozwolić/nakazać pozostać w
    > naszym na tę chwilę wspólnym domu, a mi będzie kazał się po
    > prostu wynieść? Czy może sądu nie interesuja kwestie
    > "mieszkaniowe", tzn kto gdzie będzie mieszkał potem?
    W wyroku rozwodowym sąd orzeknie automatycznie o sposobie
    korzystania ze wspólnego mieszkania przez rozwiedzionych
    małżonków, ale tylko wyjątkowo sąd może nakazać eksmisję
    małżonka na żądanie drugiego, gdy ten swym rażąco nagannym
    postępowaniem uniwmożliwia wspólne zamieszkiwanie.
    Rozwód powoduje powstanie rozdzielności majątkowej.
    Jeżeli w pozwie rozwodowym powódka wnosi o podział majątku
    wspólnego to sąd z reguły dokona podziału majątku co do którego
    nie ma sporu pomiędzy stronami lub podziału tylko części majątku.
    W przeciwnym razie konieczny będzie odrębny wniosek o podział
    majątku wspólnego po ustaniu wspólności majątkowej między małżonkami.