  • 1. Data: 2010-07-13 19:26:44
    Temat: Kupno działki budowlanej bez KW
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Witam,
    Noszę się z zamiarem nabycia działki budowlanej na którą nie istnieje księga
    wieczysta. Jest natomiast:
    - akt własności
    - zaświadczenie z sądu rejonowego o braku księgi wieczystej
    - zaświadczenie o niezaleganiu z podatkiem od spadku (w wyniku
    przedawnienia)
    - wypis z rejestru gruntów potwierdzający podział działki (wcześniej rolnej)
    oraz przeznaczeniem na zabudowę mieszkalną
    Ponieważ jestem osobą zupełnie niedoświadczoną w tego typu transakcjach,
    chciałbym dowiedzieć się, na co powinienem zwrócić uwagę oraz jakie
    ewentualne ryzyko niesie zakup takiej działki.
    Zakupu chcę dokonać na kredyt pod hipotekę tej działki jeśli to ma
    znaczenie. Z dotychczasowych ustaleń bank nie będzie mi robił problemów. Ale
    dlaczego właściciele nie założyli takiej księgi? Przecież to nie jest duży
    koszt.

    Tomek

  • 2. Data: 2010-07-13 21:34:46
    Temat: Re: Kupno działki budowlanej bez KW
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gosmo pisze:

    > Zakupu chcę dokonać na kredyt pod hipotekę tej działki jeśli to ma
    > znaczenie. Z dotychczasowych ustaleń bank nie będzie mi robił problemów.
    > Ale dlaczego właściciele nie założyli takiej księgi?

    Bo nie musieli.

    > Przecież to nie jest duży koszt.

    Ale jest. I fatyga.