  • 1. Data: 2010-07-14 06:49:34
    Temat: Zakaz uzywania telefonu w pracy
    Od: "Kris" <c...@c...pl>

    czy pracodawca moze zakazac uzywania, zalozmy ze tylko odbierania polaczen
    w celach kontaktowych, np: dzwoni kurier, rodzina cos w domu sie dzieje,
    jakies zamowienie
    chca przywiesc kanape itp

    wykluczamy pogaduchy i milosne sms jak i rowniez prowadzenie swojej wlasnej
    firmy w pracy

    chodzi o zwyczajne zyciowe ludzkie podejscie do tematu, czy podczas przerwy
    mozna
    np zadzownic i zamowic czesci do samochodu czy tez zalatwic swoje prywatne
    sprawy?

    wiadomo ze sie pracuje od 8 do 16-17, wiec jak zalatwic swoje sprawy, czekac
    do soboty
    kazdego tygodnia? przeciez w sobote nie wszytsko da sie zalatwic

    czy to jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2010-07-14 06:55:15
    Temat: Re: Zakaz uzywania telefonu w pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kris pisze:

    > czy to jest zgodne z prawem?

    Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-14 13:39:30
    Od: "Kris" <c...@c...pl>

    grup dyskusyjnych:i1jn0k$kj7$...@n...onet.pl...

    > Tak. Na załatwianie swoich spraw jest 15-minutowa przerwa.
    >
    > --
    > Liwiusz

    a jakas podstawa prawna?

  • 4. Data: 2010-07-14 13:44:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kris pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:i1jn0k$kj7$...@n...onet.pl...

    > a jakas podstawa prawna?

    art. 100 kp.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-14 14:14:27
    Od: "Kris" <c...@c...pl>

    Art. 100. § 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i
    starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy,
    jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
    § 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
    1) przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
    2) przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy
    porządku,
    3) przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a
    także przepisów przeciwpożarowych,
    4) dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w
    tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na
    szkodę,
    5) przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
    6) przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

  • 6. Data: 2010-07-14 14:41:27
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /..../

  • 7. Data: 2010-07-14 14:50:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

  • 8. Data: 2010-07-14 21:05:27
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    no dobra ale co z przerwa ?

  • 9. Data: 2010-07-14 21:07:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kris pisze:

    > wiadomości news:i1kis9$a6f$1@news.onet.pl...
    >

    > no dobra ale co z przerwa ?

    W przerwie można dzwonić.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-07-14 22:25:28
    Od: "uid" <u...@W...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > W przerwie moĹźna dzwoniÄ&#65533;

    Odnoszę wrażenie, że sam sobie zaprzeczasz. Najpierw twierdzisz, że należy
    "stosować się do poleceń przełożonych" (http://42.pl/u/2okj), by następnie
    podważać własne słowa (http://42.pl/u/2okl).

    Wywołany przez Ciebie Art. 100 K.P. jednoznacznie nie zakazuje korzystania z
    telefonu. Można zajrzeć do regulaminu pracy (czy takie obostrzenie istnieje).

    Miałem wątpliwą przyjemność pracować w pewnej firmie gdzie pracodawca
    zakazywał użytkowania / posiadani telefonu gsm podczas pracy (należało go
    zostawić w szafce). Stwierdziłem krótko, że mogą mi *kazać*, ale nie uczynię
    tego z uwagi na fakt, iż ona jest w wysokiej ciąży i to jest mój jedyny
    kontakt. Odpuścili.