  • 11. Data: 2008-07-03 07:31:15
    Temat: Re: Kupiłem towar za 0,00zł w sklepie internetowym
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 22:43:26 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

    > ztcw mozesz domagac sie sprzedazy (? o ile o sprzedazy mozna mowic
    > przy cenie 0.00pln) tego produkty-
    > byly juz takie sprawy (dom, samochod, laptop) na allegro- i kupujacy
    > je wygrywali.
    > (ale jakby co, to glowy, ani innej czesci ciala, za to nie daje ;p)

    I dobrze że nie dajesz - tamte sprawy dotyczyły wyłącznie licytacji gdzie
    wylicytowana cena byłą za niska i sprzedający się buntował - i przegrywał
    bo nie mógł tego wytłumaczyć pomyłką (przez kilka dni aukcji musiałby
    zauważyć że nie ustawił ceny minimalnej).
    W sytuacji gdy to nie była aukcja ("kup teraz") nikt nie wygrał i nie
    wygra. Szczegóły w archiwum i KC.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2008-07-03 09:24:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2008, Paweł wrote:

    > Z księgowego punktu widzenia nie można niczego sprzedać za 0,00 zł

    Korzystając z okazji, taka historyjka.
    Podczas ostatniej denominacji w pewnej dużej instytucji państwowej
    w wielu jej jednostkach były "magazynki" z drobiazgami.
    Siakieś śrubki, oporniki i inne takie, setki asortymentów.
    Spisane "do sztuki", nikomu to nie przeszkadzało (przypomnę, że
    ówczesny grosz to 0,0000001 dzisiejszej złotówki :))

    Przy denominacji księgowy się "oczywiście" nie godził, aby wyceniać
    takie drobiazgi na 0,00 zł.
    No to wycenili po groszu (w wielu miejscach jednocześnie).

    Skutków możecie się domyślać :), nie wiem jak to rozwikłali :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2008-07-03 11:54:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wojtek pisze:

    [ciach ...]

    Nie można kupić czegoś za 0 zł. Jak po jednej stronie masz 0 zł to jest
    to darowizna. Akt notarialny sporządziliście ;)??

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 14. Data: 2008-07-03 17:25:58
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet>

    > wojtek pisze:
    > Nie można kupić czegoś za 0 zł. Jak po jednej stronie masz 0 zł to jest to
    > darowizna. Akt notarialny sporządziliście ;)??

    Darownizne na taka mala kwote to chyba i ustnie mozna zrobic?

    --
    marekN

  • 15. Data: 2008-07-03 17:51:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekN wrote:
    > U?ytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Darownizne na taka mala kwote to chyba i ustnie mozna zrobic?

    z formalnego punktu widzenia każda darowizna musi być w formie aktu
    notarialnego.
    Jeśli nie ma aktu notarialnego to nie ma darowizny chyba, że ....
    darowizna została już wykonana.

  • 16. Data: 2008-07-03 20:21:33
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    wojtek pisze:

    > Pytanie brzmi: czy mam prawo domagać się wysłania tego towaru za tą cenę
    > (0,00zł), gdy pojawi się już na stanie? Czy może sprzedawca ma jakieś prawo
    > się tłumaczyć?

    Masz prawo, zaczniesz się domagać, pójdziesz do sądu i przegrasz :(

  • 17. Data: 2008-07-04 20:13:09
    Od: Rentier <r...@i...pl>

    PlaMa pisze:

    > Masz prawo, zaczniesz się domagać, pójdziesz do sądu i przegrasz :(

    Taaa,kolejny przykład na to,że godzimy się/akceptujemy/nie walczymy z niechlujstwem
    sprzedawców,
    którzy robią nam marketingową wodę z mózgu,po to żeby jeszcze wygrać sprawę w sądzie.
    Oczywiście,że nie zwalnia mnie to z myślenia,ale nienawidzę jak próbują mnie robić w
    balona.
    R.

  • 18. Data: 2008-07-05 04:52:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rentier napisał(a):

    > Oczywiście,że nie zwalnia mnie to z myślenia,ale nienawidzę jak
    > próbują mnie robić w balona.

    Moim zdaniem tu trzeba edukować konsumenta a nie 'kapiszonować'
    sprzedawcę.

    j.

  • 19. Data: 2008-07-05 21:34:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, Rentier wrote:

    > Oczywiście,że nie zwalnia mnie to z myślenia,ale nienawidzę jak próbują mnie
    > robić w balona.

    Tyle, że brak ceny (a tym niemal na pewno spowodowane jest pojawienie
    się wartości 0,0 - znaczy niewpisaniem ceny) to jest *ewidentnie*
    zwykły błąd ludzki. Nie do porównania z geniuszami gigantami którzy
    wystawiają towar "od złotówki" a potem mają pretensje do całego
    świata że popyt był mały (po polsku: w tym drugim przypadku
    MIAŁBYŚ dla odmiany Ty ewidentną rację!)
    Na podobnej zasadzie, jak ktoś za rower poda cenę "1200 tysięcy"
    i ktoś kliknie że kupuje, to raczej sąd też go nie przymusi
    do zapłacenie miliona dwustu... jak myślisz?
    0,0 lub "1200 tysięcy" to niechlujstwo, nieuwaga, lekceważenie
    klienta - owszem.
    Ale ZDECYDOWANIE NIE "robienie w balona"!

    Spuść z tego balona powietrze ;), chyba celujesz w złych sprzedawców :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-07-06 10:39:18
    Od: Rentier <r...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    0,0 lub "1200 tysięcy" to niechlujstwo, nieuwaga, lekceważenie
    > klienta - owszem.
    > Ale ZDECYDOWANIE NIE "robienie w balona"!
    Ok, skróty myślowe..
    Ale onegdaj klikając w sklepach netowych zauważyłem wyżej opisana praktykę:
    Googel znajduje w nich towar, wystawiony za zero zł,a po kontakcie tel. czy mailowym
    okazuje się,że
    będzie za x tygodni, ze xx cenę.
    Chwyt marketingowy?
    Owszem, ale kosztem mojego czasu i nerwów.
    Rentier