  • 1. Data: 2008-07-02 20:34:59
    Temat: reklamacja zle wykonanych okien
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    Witam
    Zlecilem firmie pomiar otworow okiennych, wykonanie stolarki okiennej i montaz.
    W mojej obecnosci fachowiec pomierzyl wszytkie otwory , poodliczal odpowiednie
    odleglosci , grubosc posadzki itp- generalnie to nie
    znam sie na tym. Na podstawie tego pomiaru zostala wykonana umowa a do tej umowy
    wyslalem e-mailem oswiadczenie ze akceptuje warunki
    umowy- /nie podpisywalem nic osobiscie/
    wszystkie okna zostaly wykonane i zamontowane prawidlowo. Problem pojawil sie przy
    drzwiach balkonowych- mianowicie sa ona o 12 cm
    za krotkie i zostawiono przy montazu 12cm szpare pomiedzy oscierznica a nadprozem.

    Na moja prosbe wymiany dzwi na takie o wlasciwym rozmiarze dowiedzialem sie wymiary
    zostaly w umowie wyraznie podane- te z kolei
    zostaly przezemnie zaakceptowane wiec firma wykonala stolarke zgodnie z umowa...

    2 pytania:
    -czy skladajac reklamacje moge sie powolac na przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002
    r. o szczególnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176).
    -jakiej jeszcze podstawy prawnej moge urzyc ?
    -czy pozbawilem sie praw do reklamacji poprzez akceptacje wadliwych pomiarow ? nie
    sprawdzalem tego- zalozylem ze fachowiec wie co
    robi...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-02 20:53:12
    Temat: Re: reklamacja zle wykonanych okien
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 21:34:59 +0100, Mariusz napisał(a):

    (...)
    > -czy pozbawilem sie praw do reklamacji poprzez akceptacje wadliwych pomiarow ?
    > nie sprawdzalem tego- zalozylem ze fachowiec wie co robi...

    Jedno pytanie - wylewki masz juz zrobione?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-07-02 21:02:01
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > (...)
    >
    > Jedno pytanie - wylewki masz juz zrobione?

    nie mam- tylko chudy beton

  • 4. Data: 2008-07-02 21:14:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 22:02:01 +0100, Mariusz napisał(a):

    > nie mam- tylko chudy beton

    I jak rozumiem otwór okienny od chudziaka do nadproża ma np. 300 cm
    wysokości, a okna dostałeś 285 cm, tak?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2008-07-02 21:19:42
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > I jak rozumiem otwór okienny od chudziaka do nadproża ma np. 300 cm
    > wysokości, a okna dostałeś 285 cm, tak?

    nie no... :))
    okno jest zamontowane 17cm nad chudziakiem ale brakuje mu 12 cm do nadproza - wogole
    nie jest przymontowane do tego nadproza bo
    "panie to sie zatka styropianem"....

    tutaj jest zdjecie
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3bf99998516e5ed
    .html

  • 6. Data: 2008-07-02 21:39:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 22:19:42 +0100, Mariusz napisał(a):

    > okno jest zamontowane 17cm nad chudziakiem ale brakuje mu 12 cm do nadproza
    > wogole nie jest przymontowane do tego nadproza bo
    > "panie to sie zatka styropianem"....

    No to rzeczywiscie lipa po calosci. Z praktyki - z firmą będziesz sie
    szarpać bardzo długo, więc nie ma to sensu, lepiej od razu pisać do
    głównego dystrybutora albo producenta. W przypadku okien Jezierskiego
    reagują bardzo pozytywnie, nie wiem jakiej firmy Ty masz...

    Co do zrzucania winy wg mnie zawinił nie tylko facet od pomiarów ale i
    montażyści którzy powinni wiedzieć że górę okna mocuje sie blisko nadproża.

    Porażka :/
    Powiedz - było chociaż tanie? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2008-07-02 21:41:20
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > montażyści którzy powinni wiedzieć że górę okna mocuje sie blisko nadproża.

    To jest kupione od producenta- Okamar-Plastik z Bielska
    Montazysci wiedzieli o tym zeby montowac pod nadprozem- tylko ze prog mial by lekko
    15cm....

  • 8. Data: 2008-07-03 05:23:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 22:41:20 +0100, Mariusz napisał(a):

    > To jest kupione od producenta- Okamar-Plastik z Bielska

    Nie znam takiej firmy.

    > Montazysci wiedzieli o tym zeby montowac pod nadprozem-
    > tylko ze prog mial by lekko 15cm....

    No i dobrze. Niech zamontuja to okno poprawnie, podmurujesz je sobie.
    Mysle, ze niewiele wywalczysz a zawsze lepiej wychodzic na balkon po
    schodku niz miec okno ktore trzyma sie tylko na styropianie i piance.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2008-07-03 05:41:38
    Od: "Monika Kowalik" <k...@W...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]

    Ciesz się, że je w ogóle masz. Ja już drugi rok szarpię się z gościem, który
    pobrał zaliczkę na drzwi, a drzwi w życiu nie widziałam (i nie zobaczę).
    Byłam najmniej poszkodowana, oszukał tak w ciągu 2 lat dziesiątki (jak nie
    setki) klientów. I co...i nic mu zrobić nie można.

    Po 1,5 roku jestem na etapie komornika, który powiedział, ze facet jest
    praktycznie nie ściągalny - siedzi gdzieś za granicą.

    Tak więc lepiej po dobroci, ewentualnie postraszyć złą opinią w mieście, albo
    do producenta - możesz jeszcze u rzecznika praw konsumenta, ale wiedz że
    wszystkie ścieżki prawne to droga przez mękę i ostateczność...

    Życzę powodzenia...

  • 10. Data: 2008-07-03 09:03:21
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > No i dobrze. Niech zamontuja to okno poprawnie, podmurujesz je sobie.
    > Mysle, ze niewiele wywalczysz a zawsze lepiej wychodzic na balkon po
    > schodku niz miec okno ktore trzyma sie tylko na styropianie i piance.

    hm... takie polsrodki wogole nie wchodza w gre- zapalcilem za nowe drzwi robione na
    wymiar i nie widze powodu dlaczego mam ponosic
    konsekwencje za czyjes bledy...
    w najgorszym wypadku zrobie tak: zatrzymam sobie ostatnia zaliczke- czyli ok 1500zl
    sprzedam te drzwi za kolejne 1500zl- czyli 50%
    ceny i za te pieniadze kupie drzwi od innej firmy... ja tak czy inaczej wyjde na
    zero.
    a tymczasem ide porozmawiac z rzecznikiem praw konsumenta :)
    pozdr.