  • 31. Data: 2014-02-17 22:47:13
    Temat: Re: Kukli?ski a prawo. Zdrajca czy nie?
    Od: Śmieć <j...@w...pl>

    Użytkownik "Alojzy Bomba" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:530201f9$0$2148$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 17/02/14 09:10, Śmieć wrote:
    > no w którym art
    >>

    > A propos debili.
    > Co z takim zdaniem przez ciebie wyprodukowanym "Co roku wchodzi w życie
    > wiele rozporządzeń i dyrektyw UE, ktore nie są publikowane a obowiązują w
    > Polsce. Ba! wiele z nich nie jest nawet przetłumaczone na język polski."?
    >
    > Jakoś nie podajesz przykładów. Zagnij wwzystkich, daj im odpór, podaj
    > przykład rozporządzenia UE lub dyrektywy UE obowiązującej w Polsce, która
    > nie została opublikowana w polskim wydaniu dziennika urzędowego UE.

    Proszę bardzo:
    - Rozporządzenie Rady nr 1408/71
    - Rozporządzenie Rady nr 574/72
    - Rozporządzenie Rady nr 859/2003
    wszystkie dotyczą zabezpieczenia społecznego (czyli emerytury i renty),
    obowiazują w polskim systemie prawnym, mają wyższą rangę niż przepisy
    ustawodawstwa polskiego i pierszeństwo w stosowaniu, a nie zostały
    opublikowane w polskim wydaniu dziennika urzędowego UE.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 32. Data: 2014-02-18 02:16:56
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 17/02/14 22:47, Śmieć wrote:

    > Użytkownik "Alojzy Bomba" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę bardzo:
    > - Rozporządzenie Rady nr 1408/71
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=DD:05:01:31971R1408:PL:PDF

    tzw. specjalne wydanie Dz.Urz.UE, dział 5. Publikacja w związku z
    wejściem do UE Polski. Opublikowano tam wszystkie akty jakie były w mocy
    1 maja 2004 r.

    > - Rozporządzenie Rady nr 574/72
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=DD:05:01:31972R0574:PL:PDF

    jak wyżej

    > - Rozporządzenie Rady nr 859/2003

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=DD:05:04:32003R0859:PL:PDF

    jak wyżej

> [...]
    > ustawodawstwa polskiego i pierszeństwo w stosowaniu, a nie zostały
    > opublikowane w polskim wydaniu dziennika urzędowego UE.

    Jak widzisz, wygadujesz bzdury. Moja mam kucharka wie więcej o UE niż
    ty. Widziałem wydanie specjalne Dz.Urz.UE dla Polski -- gdzie metr
    papieru na półce.

    I to ja jestem twoim zdaniem debilem. Jeśli ja jestem debilem to ty
    musisz popełnić samobójstwo.

    ps. Jeśli tacy śmiecie biorą udział w dyskusji na tej grupie to ona jest
    wręcz szkodliwa. Ktoś te śmieciowe teksty przeczyta i jeszcze mu się
    utrwali.

  • 33. Data: 2014-02-18 02:23:38
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 17/02/14 22:37, Śmieć wrote:

    > Użytkownik "Alojzy Bomba" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy Ty naprawde jesteś taki TUMAN że nie potrafisz czytać ze
    > zrozumieniem? Miałeś podać nr artykułu Konstytucji RP w którym pisze że
    > art. 50 dotyczy wyłącznie UE. Prawników nie interesuje ile razy został
    > użyty, tylko KIEDY może zostać użyty, a art. 50 Konstytucji nie zabrania
    > przekazania części władzy np. NATO czy rządowi USA.

    Ale to ty nie potrafisz czytać: art. 90 tak naprawdę zmienia tylko sposób
    głosowania w Sejmie i w Senacie: jest to głosowanie trudniejsze niż
    zmiana konstytucji. Po drugie: NATO już istnieje, tak gdzieś od ponad od
    50 lat. Co trzeba już NATO przekazano i zrobiono to przy pomocy dużej
    ratyfikacji. Po trzecie: od kiedy rząd USA to organizacja międzynarodowa
    (a podobno miałeś czytać). Prawników to zresztą bardzo interesuje.
    Twórcy konstytucji chcieli napisać UE ale nie mogli bo nie byliśmy
    członkiem UE. Chodziło o podwyższenie wymogów głosowania i łatwiejsze
    zarządzenie referendum. Wypisz wymaluj: traktat ateński (referendum),
    traktat lizboński (głosowanie w Sejmie i Senacie). Fajnie jakbyś się na
    prawników nie powoływał bo widać, że nie skaziłeś swoich oczek niczym
    więcej niż suchym tekstem Konstytucji.

    > Dupa Jasiu, Jasiu dupa. Szkoda słów.

    Szkoda słów. Umowa międzynarodowa to czynność prawna dokonywana m.in.
    przez Polskę. Pomijając bardzo rzadkie przypadki nie ma umów
    międzynarodowych, które regulują zawieranie umów międzynarodowych, w
    szczególności ich publikację, pozostawiając to stronom. Konwencja o
    Prawie Traktatów nie reguluje publikacji zatem aby umowa międzynarodowa
    była dostępna jednostkom musi być opublikowana w krajowym
    dzienniku urzędowym.

    Natomist w przypadku prawa wtórnego UE to jest ono tworzone w opaciu od
    TUE/TFUE i tam już określono sposób publikacji. Moje bezpieczeństwo
    prawne nie jest naruszone przez fakt publikacji w Dz.Urz.UE. Nie
    publikacja w Dz.U. jest celem, ale publikacja w ogóle.

    > Co za debil! Rada Bezpieczeństawa NZ nie podejmuje decyzji
    > wprowadzających PRZEPISY PRAWA w krajach członkowskich, żadnych takich
    > decyzji, a już w szczególności np. precyzujących krzwiznę banana lub
    > długość ogórka.

    Naprawdę? A jak nazwiesz zablokowanie kont bankowych KONKRETNYCH osób
    fizycznych. Facet idzie do banku i nie może pieniędzy wypłacić bo organy
    państwa (nadzór bankowy) mu to uniemożliwiły. Podstawą decyji nadzoru
    bankowego jest decyzja RB NZ. To się już stało.

    > A w jakim stanie USA prawo federalne nie dotyczące bezpośrednio
    > Konstytucji USA, jest bezpośrednio stosowane?
    > W żadnym. Musi być powtórzone w prawie stanowym, aby obowiązywało w
    > danym stanie i często różni sie od tego samego prawa uchwalonego w
    > sąsiednim stanie, lub wcale nie obowiązuje.

    A co dotyczy bezpośrednio Konstytucji USA? I skąd tu USA? Mowa chyba o
    UE, prawda?

    > Nasi euro zdrajcy chcieli uchwalić i przyjąć Konstytucję Europy, bardzo
    > znacznie ograniczającą suwerenność krajów, ale na szczęście im się to
    > nie udało, co wcale nie oznacza że do polskiej Konstytucji nie
    > wprowadzono art. równoznacznych ze zdradą stanu.
    >
    > Ponieważ już i tak nikt nie czyta tego wątku więc EOT.

    Gdybyś umiał czytać to wiedziałbyś, że wprowadzono Konstytucję dla
    Europy. Traktat lizboński zawiera dokładnie to samo co Konstytucja dla
    Europy. Ma inny tytuł. Ale tresć jest taka sama. Czy ty to w ogóle
    czytałeś? Po odpowiedziach widzę, że twoja wiedza jest na poziomie
    plotka. Zamiast czytać o ustroju USA ty szybko drukuj KdE i TUE/TFUE po
    traktacie lizbońskim i szukaj różnic.