  • 1. Data: 2014-02-12 08:29:38
    Temat: Kukliński a prawo. Zdrajca czy nie?
    Od: Raffaello <c...@g...pl>

    Pytanie do znawców tematu od strony prawa.

    Czy Kukliński jest zdrajcą czy nie? Czy zdradził Państwo Polskie, obywateli
    polskich czy też nie? Bo jakby nie było, za czasów PRLU orzeczono wobec niego
    czapę. A w latach III RP - darowano mu i publicznie ogłoszono bohaterem,
    pozwolono mu wrócić do kraju, przywrócono stopień wojskowy, obdarowano
    medalami i orderami, a na koniec nakręcono film o bohaterze.
    Czy fakt, że Kukliński przysięgał wierność Armii Czerwonej - w jakikolwiek
    sposób łagodzi jego czyny szpiegowskie wobec PRLu i ZSRR?

  • 2. Data: 2014-02-12 08:52:10
    Temat: Re: Kukliński a prawo. Zdrajca czy nie?
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 12 lutego 2014 08:29:38 UTC+1 użytkownik Raffaello napisał:
> [...]
    >
    > Czy fakt, że Kukliński przysięgał wierność Armii Czerwonej - w jakikolwiek
    >
    > sposób łagodzi jego czyny szpiegowskie wobec PRLu i ZSRR?

    Czy Jaruzelski zdradzał nasz kraj - tak zdradzał.
    Czy Tusk zdradza nasz kraj - tak zdradza.

    Naszym błędem jest bezmyślne uleganie obcym.
    Ja uważam, że i komunizmie i teraz każdy powinien
    dbać o interesy naszego kraju.

    Oczywiście UE traktuję jako system bardziej cywilizowany
    ale tam gdzie nas robią w trąbę to wyraźnie bym to odrzucał
    i robił swoje.

    (CO2 - to wyraźne robienie nas w trąbę choć nie neguję dbałości
    o czystość naszego globu)

    Andrzej.

  • 3. Data: 2014-02-12 09:00:13
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "Raffaello" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie do znawców tematu od strony prawa.
    >
    > Czy Kukliński jest zdrajcą czy nie? Czy zdradził Państwo Polskie,
    > obywateli
    > polskich czy też nie?

    PRL to był twór semi-kolonialny i zależny od ZSRR.
    Nasz wywiad był nadzorowany przez GRU.
    Nie mógł więc zdradzić "państwa polskiego".
    Czemu zadajesz jakieś głupie pytania?

    A.

  • 4. Data: 2014-02-12 14:28:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jakikolwiek
    > sposób łagodzi jego czyny szpiegowskie wobec PRLu i ZSRR?

    Pytanie, czy chcesz tu dyskutować w kategoriach prawnych, czy moralnych. Z
    prawnego punktu widzenia, skoro wyrok unieważniono, to zdrajcą nie jest. Z
    moralnego punktu widzenia nie podejmuje się ocenić, bo raczej mam zbyt małą
    wiedzę.

  • 5. Data: 2014-02-12 14:31:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgul" <p...@k...uz> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > PRL to był twór semi-kolonialny i zależny od ZSRR.
    > Nasz wywiad był nadzorowany przez GRU.
    > Nie mógł więc zdradzić "państwa polskiego".

    Równie dobrze możnaby uznać, że obecnie nie da sie polski zdradzić, bo
    zależymy od USA. Na świecie jest bardzo niewiele krajów, które mogą sobie
    pozwolić na całkowitą niezalezność: USA, Rosja, Chiny. Pewnie jeszcze o
    kimś zapomniałem, ale sadzę, ze nie więcej, niż 10. Reszta zawsze od kogoś
    zależy.

  • 6. Data: 2014-02-12 14:42:06
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Użytkownik "Ajgul" <p...@k...uz> napisał w wiadomości

    > Równie dobrze możnaby uznać, że obecnie nie da sie polski zdradzić, bo
    > zależymy od USA.

    Nie zależymy. Nie dostajemy bezp. rozkazów ze sztabu USA.
    Nie ma nawet co porównywać.

    A.

  • 7. Data: 2014-02-12 20:06:13
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-02-12 08:29, Raffaello pisze:
    > Pytanie do znawców tematu od strony prawa.
    >
    > Czy Kukliński jest zdrajcą czy nie? Czy zdradził Państwo Polskie, obywateli

    o bosze, oglądaj:
    http://www.youtube.com/watch?v=EXe470TRLTU

  • 8. Data: 2014-02-12 20:30:10
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2014-02-12 14:42, Ajgul pisze:

    > wiadomości news:52fb7829$1$2225$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie zależymy. Nie dostajemy bezp. rozkazów ze sztabu USA.
    > Nie ma nawet co porównywać.
    >
    > A.

    Za PRL obywateli polskich na terenie Polski nie obowiązywał żaden
    przepis wydany w ZSRR. W wolnej Polsce mamy kilkaset przepisów wydanych
    za granicą i nas obowiązujących. W stosunkach ZSRR PRL obowiązywały
    takie same zasady wizowe. Jak jest z wizami do USA itd. PRL był
    niezależnym państwem uznanym przez wszystkie kraje i organizacje. III RP
    te państwowość przejęła.

  • 9. Data: 2014-02-13 00:11:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie zależymy. Nie dostajemy bezp. rozkazów ze sztabu USA.
    > Nie ma nawet co porównywać.

    Boję się, że nie masz zielonego pojęcia o tym, o czym chcesz pisać. Za PRL
    w normalnym układzie nikt rozkazów nie przesyłał. Były prośby, nalegania,
    naciski itp. Oczywiście, na wypadek "W" tworzone przez nas dwie armie
    podlegały operacyjnie Układowi Warszawskiemu, ale teraz jakby co podlegamy
    NATO. W takim Iraku czy Afganistanie też rozkazy wydają Amerykanie -
    również naszym żołnierzom.

  • 10. Data: 2014-02-13 00:24:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie zależymy. Nie dostajemy bezp. rozkazów ze sztabu USA.
    A pośrednie to robią jakąś różnicę?

    > Nie ma nawet co porównywać.
    Bo?

    Jak to było z tymi "nieistniejącymi" więzieniami CIA? Ktoś u nas, sam z
    siebie, suwerennie wpadł na ten pomysł?