  • 11. Data: 2003-01-29 19:02:19
    Temat: Re: Ktore prawa autorskie sa niezbywalne?
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2003 16:36:24 +0100, "Elita.pl" <b...@e...pl>
    napisał(a):

    >A co rozumiesz przez "do wykonywania" osobistych praw autorskich??

    Przepis mówi ,ze osobistych praw autorskich nie mozna przeniesc.
    Przepis ni emówi jednakcoto sa teo prawa osbiste :) Inaczej mówic mozn
    interpretowac ustawe w ten sposb ze trescia tego prawa jest "wiez
    tworcy z utworem" i tylko do tej wiezi odnosi sie "niezbywalnosc".
    Natomias pozostale przejawy wiezi wyminione w koljnych punktach mozna
    zbywac. To tylko proozycja wykladni :)
    Ale zalozmy ,ze nei mozesz prawa zbyc. Ale od dawna przyjmuje sie
    doktrynie,ze mozna powiezyc komus innemu wykonywanei praw
    podmiotowych. Wiec autor nic nie zbywa. Upowaznia jedynie inna osobe
    do wykonywania w jego iminiu praw podmiotowych. Czyli to inna osoba
    bedzi np. decydowac czy podpisac autra itp. Prawa autorskei oobiste
    dalj pozostaja przy autorze, wykonywani praw podmiotowych odbywa sie
    na podstawie stosunku umownego. Wiec zawsze autr moze sie "sprzeciwic"
    ale naraza sie n odpowiedzlnosc z tytulu naruszenia umowy.
    W doktrynie ten problem jest dosc szeroko opisany. Jedni twierdza ze
    jest to dopuszczalne , inni ze jest to obejscie ustawy a jeszcze inni
    ze jest to dopuszczalne ale umowa musi okreslac granice tego
    wykonywania.
    POzdrawiam
    Romek

  • 12. Data: 2003-01-30 08:22:36
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Romek wrote:
    > [..]
    > Upowaznia jedynie inna osobe do wykonywania w jego iminiu praw podmiotowych.
    > Czyli to inna osoba bedzi np. decydowac czy podpisac autra itp.

    To raczej do zarządzania, a nie do wykonywania. W końcu wykorzystującego
    cudzy utwór jest psim obowiązkiem je wykonać czyli np. podpisać utwór.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 13. Data: 2003-01-30 09:20:59
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Thu, 30 Jan 2003 09:22:36 +0100, "Elita.pl" <b...@e...pl>
    napisał(a):

    >To raczej do zarządzania, a nie do wykonywania. W końcu wykorzystującego
    >cudzy utwór jest psim obowiązkiem je wykonać czyli np. podpisać utwór.

    Przykro mi ale chyba nie rozumiesz o czym mówie.
    Zarzadzanie to - prawa majtkowe autrskie. Zbiorowe zarzadzanie itp.
    Natomiast tu chiodzi o powiezenie wykonywania praw podmiowych

    Pozdrawiam
    Romek